Gå til innhold

Misfarget felt på Dell U2713HM

Slacks

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en DELL U2713HM skjerm som jeg kjøpte for noen år siden. Jeg har egentlig vært godt fornøyd med denne skjermen, men nå har det oppstått et problem.

I venstre del av skjermen er det et felt av skjermen som er misfarget. Jeg legger ved et bilde, i et forsøk på å illustrere, men det er litt vanskelig å se hvor skjemmende det er. For meg ser det ut som det er en flekk på belegget utenfor skjermen. Men jeg kan ikke kjenne eller se noe om jeg skrur av skjermen. Det er også vanskelig å få øye på hvis det ikke er en hvit/lys bakgrunn. Mest synlig om man f.eks har office åpent eller lignende..

Noen som vet hva dette kan være og om det er grunnlag for å reklamere?

post-89626-0-12274200-1475765513_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-135366

Har selv en Dell skjerm i denne serien, og så langt jeg kan forstå bruk Factory(Service) mode og så rekalibrerer du skjermen derfra med å bruke en factory reset. Finnes en del artikler på nettet om dette. I noen tilfeller har jeg hørt at en slik prosedyre faktisk hjelper, men ikke alltid. Husk å ta skjermkabelen ut av skjermen før du starter skjermen, og påbegynner prosedyren.

Så vidt jeg forstår så må du holde nede 2 knapper for å få adgang til menyen. La meg få høre om du lyktes med dette, da jeg selv har en slik skjerm, og det kan være nyttig å vite.

http://www.overclock.net/t/1380527/official-dell-u2713hm-2560x1440-semi-glossy-ips-club/1790

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...