ExcaliBuR Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 [offtopic] Er vel åpnet for salg av 3. part bildeler så lenge de garanterer at det er like bra, eller bedre, enn de originale delene. [/offtopic] Når det kommer til elektronikk så er det værre, da går det på originalvarer, fake eller etterligninger. Vil anbefale deg å ta kontakt med noen profesjonelle innenfor dette området, som de tidligere har anbefalt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Reservedeler er reservedeler, så lenge delene selges under eget navn av fabrikken og egne delenr så tror jeg ikke tollvesenet har mye og fare med. 1 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Er ulogisk, hvorfor stoppes ikke alle andre reservedeler? Hvis det er selve designet så burde jo bilfabrikker kunne stoppe salg av uoriginale karosserideler. Kanskje det er beskyttet teknologi som er ulovlig kopiert? 1 Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2016 Det apple og samsung reagerer på i mitt tilfelle er jo at det er en apple/samsung logo på de "orginale" skjermene mine. Så kaller de det piratkopi. Skal høre med advokat asap. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Det apple og samsung reagerer på i mitt tilfelle er jo at det er en apple/samsung logo på de "orginale" skjermene mine. Så kaller de det piratkopi. Skal høre med advokat asap. Apple logo på skjermen? På baksiden da isåfall? Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2016 På flex kablene . Det er printet orginalt av apple. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Står det noe mer enn at Apple og Samsung gis frist til å reise søksmål i brevet fra byfogdembetet? 2 Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2016 Det står bare at de refererer til Tolloven paragraf 15. Så står det videre de har 6 uker på å reise søksmål mot varemottaker. Fristen kan forlenges ved behov. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 På flex kablene . Det er printet orginalt av apple. Og du er sikker på at ikke hele greia er fake? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 På flex kablene . Det er printet orginalt av apple. Og du er sikker på at ikke hele greia er fake? Han svarte meg bare på at Apple logoen er på flexkabelen Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 22. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2016 Er 100% sikker på at det er ekte skjerm. Har snakket med advokat. Han mente det var ok bot å betale. Rettsak vil eventuelt koste meget mye. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Bare pass på at det er riktig folk du betaler inn til. i tilfelle det er noen som prøver seg på noe lureri Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 22. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2016 Det stemmer ganske greit overrens med brevene jeg har fått fra byfogdnemnda. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Nå kom det et brev fra et advokat firma hvor de mener at dette er "counterfeit". De vil at jeg skal betale 1500 x 2 i saksomkostninger. Er dette vanlig prosedyre? Til info så er skjermene originale, men de er byttet glass på. Usikker på om du er pliktig til det. Be om en redegjørelse fra advokatfirmaet. når jeg gjorde det hørte jeg aldri noe mer. Så for meg virker det som disse sender ut regning for å se om noen biter på. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Er 100% sikker på at det er ekte skjerm. Har snakket med advokat. Han mente det var ok bot å betale. Rettsak vil eventuelt koste meget mye. Men da blir det en annen sak. Om du skal importere originale deler så er jeg ganske sikker på at du må ha en avtale med Apple. Ellers kan de stoppe forsendelsen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Har snakket med advokat. Han mente det var ok bot å betale. Rettsak vil eventuelt koste meget mye. Hvilken bot? Mener du "saksomkostningene" som du nevnte i innlegg #8? De vil at jeg skal betale 1500 x 2 i saksomkostninger. 1 Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2016 Er vell utgifter for å dekke tollvesenet jobb og lagring osv. Samtidig en "bot" for å dekke krenkingen av Apple og Samsung. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå