NextoN Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Hei! Vet dette har vært oppe et par ganger før men har en pakke som tollvesenet har tatt med seg fra DHL. Hvordan er reglene angående import av orginal og kopi skjermer til iPhone og Samsung? Driver altså firma hvor jeg gjør litt diverse, reparerer alt mulig elektronisk utstyr og min pakke har blitt tatt ut i en stikkprøve hvor både verdi av pakken måtte dokumenteres og innholdet. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2016 Hva defineres som kopi skjermer egentlig? Er flere "produsenter" som står bak disse kopiene. Bla Tianma, Longteng osv.Vil disse regnes som "piratkopi"? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Han som skulle reparere nettbrettet mitt fikk inndratt og destruert et helt parti med skjermer til Samsung netbrett. Tollvesenet regnet alle uoriginale skjermer som piratkopier... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Og piratkopier er som kjent ikke lov å importere til Norge. Derfor blir turister bøtelagt og fratatt liksom-Chanel væskene de kjøpe i en turistbod i Italia på flyplassen. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2016 (endret) Men original Apple og Samsung skjermer er lov å importere eller kun Apple og Samsung som kan det? Hva med refurbishment av skjermer i utlandet når de kommer i retur? Endret 6. oktober 2016 av NextoN Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Men original Apple og Samsung skjermer er lov å importere eller kun Apple og Samsung som kan det? Så lenge de er kjøpt på lovlig vis i utlandet skulle vel det være greit, vil jeg tro... Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2016 Nå kom det et brev fra et advokat firma hvor de mener at dette er "counterfeit". De vil at jeg skal betale 1500 x 2 i saksomkostninger. Er dette vanlig prosedyre? Til info så er skjermene originale, men de er byttet glass på. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Hvorvidt du er pliktig til å betale dette er vanskelig å si. Et seriøst advokatfirma vil oppgi grunnlag for kravet. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 17. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2016 De vil at jeg skal betale en erstattning for "trafficking counterfeit goods, as well as storage and destruction of the goods". Trodde det var tollvesenet som sendte denne regningen her jeg men tydeligvis ikke? Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 De vil at jeg skal betale en erstattning for "trafficking counterfeit goods, as well as storage and destruction of the goods". Trodde det var tollvesenet som sendte denne regningen her jeg men tydeligvis ikke? Det er tollen/DHL som har varene i sin varetekt, og tollvesenet som skal ta stilling til forsendelsen hvis jeg forstår deg rett - da er det veldig rart at det kommer et engelsk krav fra et utenlandsk(?) advokatselskap? Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 Har fått brev av Oslo Byfogdnembete hvor de gir Apple og Samsung 6 ukers frist for å reise søksmål mot meg. En kopi av stevningen er sendt til tollrelgion står det på brevet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 For guds skyld kontakt en advokat. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Da har du antagelig fått en midlertidig forføyning eller en arrest mot deg. Kontakt advokat - i går! 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Dette er ikke noe du skal sitte og skrive om på forum og vente på svar. Bare kom deg i siget og prat med noen profesjonelle. 1 Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) - Endret 20. oktober 2016 av Vegard# Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Nå kom det et brev fra et advokat firma hvor de mener at dette er "counterfeit". De vil at jeg skal betale 1500 x 2 i saksomkostninger. Er dette vanlig prosedyre? Til info så er skjermene originale, men de er byttet glass på. Vel, er du sikker på dette? De kan jo selge jallaskjermer fra Kina, kopiere eske og logoer, delenr osv og kalle de originale, har du kjøpt disse før og sett etter hvordan de er merket? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Han som skulle reparere nettbrettet mitt fikk inndratt og destruert et helt parti med skjermer til Samsung netbrett. Tollvesenet regnet alle uoriginale skjermer som piratkopier... Det tviler jeg på, da ville alt salg av uoriginale deler være ulovlig. 1 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Han som skulle reparere nettbrettet mitt fikk inndratt og destruert et helt parti med skjermer til Samsung netbrett. Tollvesenet regnet alle uoriginale skjermer som piratkopier... Det tviler jeg på, da ville alt salg av uoriginale deler være ulovlig. Fra tek.no: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Er ulogisk, hvorfor stoppes ikke alle andre reservedeler? Hvis det er selve designet så burde jo bilfabrikker kunne stoppe salg av uoriginale karosserideler. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå