Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Import av mobilskjermer

NextoN

Anbefalte innlegg

Hei! Vet dette har vært oppe et par ganger før men har en pakke som tollvesenet har tatt med seg fra DHL. 

Hvordan er reglene angående import av orginal og kopi skjermer til iPhone og Samsung?

Driver altså firma hvor jeg gjør litt diverse, reparerer alt mulig elektronisk utstyr og min pakke har blitt tatt ut i en stikkprøve hvor både verdi av pakken måtte dokumenteres og innholdet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kom det et brev fra et advokat firma hvor de mener at dette er "counterfeit". De vil at jeg skal betale 1500 x 2 i saksomkostninger.

Er dette vanlig prosedyre? 

Til info så er skjermene originale, men de er byttet glass på. 

Lenke til kommentar

De vil at jeg skal betale en erstattning for "trafficking counterfeit goods, as well as storage and destruction of the goods".

Trodde det var tollvesenet som sendte denne regningen her jeg men tydeligvis ikke?

Det er tollen/DHL som har varene i sin varetekt, og tollvesenet som skal ta stilling til forsendelsen hvis jeg forstår deg rett - da er det veldig rart at det kommer et engelsk krav fra et utenlandsk(?) advokatselskap?

Lenke til kommentar

Nå kom det et brev fra et advokat firma hvor de mener at dette er "counterfeit". De vil at jeg skal betale 1500 x 2 i saksomkostninger.

Er dette vanlig prosedyre? 

Til info så er skjermene originale, men de er byttet glass på. 

Vel, er du sikker på dette?

De kan jo selge jallaskjermer fra Kina, kopiere eske og logoer, delenr osv og kalle de originale, har du kjøpt disse før og sett etter hvordan de er merket?

Lenke til kommentar

Han som skulle reparere nettbrettet mitt fikk inndratt og destruert et helt parti med skjermer til Samsung netbrett. Tollvesenet regnet alle uoriginale skjermer som piratkopier...

Det tviler jeg på, da ville alt salg av uoriginale deler være ulovlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han som skulle reparere nettbrettet mitt fikk inndratt og destruert et helt parti med skjermer til Samsung netbrett. Tollvesenet regnet alle uoriginale skjermer som piratkopier...

Det tviler jeg på, da ville alt salg av uoriginale deler være ulovlig. 

Fra tek.no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...