Hardfredd Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Har blit tilbudt et trådløst hjemmenettverk med adsl router og antenner. Selgeren påstår at dette er like raskt som vanlig 10/100 nettverk...... Er det mulig???? Hvis ja kjøper jeg det...... Takk for alle svar! Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 nei, det er helt sikkert ikke like raskt. enten 11 eller 54mbits. Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Hei, i prinsipp JA. I virkeligheten ... usansynlig. Men selgeren er jo ikke dumm og forteller deg like raskt som vanlig 10/100. Et trådløs nettverk etter (draft) standard 802.11g som skal yte opp til 54Mbit kan faktiskt være raskere en et 10Mbit kablet nettverk. Det klarer nok et trådløs nettverk etter 802.11b standarden (opp til 11Mbit) ikke. Ingen av delene klarer per i dag hastighetene du kan oppnå ved kablet 100Mbit nettverk. Når du bruker et trådløs nettverk er avstand mellom router, eventuelle vegger osv. avgjørende for hvilken reell hastighet du kan forvente. Driverkvalitet for nettverkskortene er også avgjørende. Bruker du kryptering (WEP / WAP) må du også regne med lavere hastighet, avhengig av kvalitet / konfigurasjon av utstyret. Hvis du er urolig for at du ikke får "full trykk" mot internet linjen din via trådløs ... kan du være rolig så lenge du ligger under 2Mbit på denne tilkoblingen. Det trådløse nettet skulle kunne takle det. Jeg personlig kjører et 802.11g (draft) nett og er kjempefornøyd, 5 arbeidsstasjoner + 1 server (kablet til router). Vi klarer fint å både se film og høre musikk fra filserveren (dette gikk faktisk bra med 11Mbit også). Endret 27. november 2003 av bitcowboy Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Takk for hjelpen min linje er godt under 2mbit...... Og dessuten har routeren porter til vanlige nettverkskabler bak hvis jeg ikke holder ut med det trådløse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå