mobile999 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 (endret) Jeg har forsøkt å finne tynne koaxial kabler til sat og wifi, men trenger hjelp. Hva finnes? Endret 6. oktober 2016 av mobile999 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Egenskapene til kabelen må være på plass funksjonelt og den endrer seg når du går ned i tykkelse. Det kan funke for korte trekk men sjekk opp egenskapene til kabelen mot den som normalt brukes. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2016 (endret) Tverrsnitt på leder, demping og skjerming. Er det mer enn disse egenskapene å ta hensyn til? Endret 6. oktober 2016 av mobile999 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Så lenge den takler frekvensen og har riktig impedans. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Skal du montere kontakter selv eller kjøpe ferdig terminert kabel? Parabol bruker typisk RG6, 75 Ohm. F-kontakt er enkel å montere, den skrues på. RG179 er mye tynnere. Men F-kontakt blir mer komplisert, vil antagelig kreve en kostbar krympetang. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Jeg har funnet ut at RG179 ikke er egnet til satelitt. Diameteren på lederen må være minimum 0,6 mm. Denne kan brukes: http://www.bieffecavi.com/pdf/CO7B90AFeng Jeg håper kontaktene kan krympes med standard tang, men hva er sjansen for det? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 (endret) Du kan jo prøve å stuffe enden av kabelen med flere lag med den isolasjonen den allerede har og så bare ha på vanlig F-connector. Preparering av kabelen gjør du som vanlig bare at du fjerner mer ytterkappe så du har mer isolasjonsmateriale du kan legge lagvis. Du må nok flette den opp eller finne på noe annet lurt. Endret 9. november 2016 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå