Gjest Slettet+2534 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Det er slik du framstiller det, når du later som det ikke er noe problem for politikere å ikke ha bil, de kan jo ta taxi i jobben. Å ta taxi i jobben er ingen erstatning for å ha bil. I jobbsammenheng er det ingen problemer for politikere å ikke ha bil, de kan bare ta taxi eller limousin. Selvsagt så har nok sikkert de fleste politikere bil også, de har ihvertfall råd til det. Isåfall er det underlig at du ikke kjenner noen som har råd til å ta taxi. Har jeg sagt det? Å ta taxi i arbeidet har ingenting med å ikke leve etter en formaning om å ikke ha bil. Nei, ikke om man betaler for taxien av egen lomme. Endret 27. januar 2017 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Det er slik du framstiller det, når du later som det ikke er noe problem for politikere å ikke ha bil, de kan jo ta taxi i jobben. Å ta taxi i jobben er ingen erstatning for å ha bil. I jobbsammenheng er det ingen problemer for politikere å ikke ha bil, de kan bare ta taxi eller limousin. Selvsagt så har nok sikkert de fleste politikere bil også, de har ihvertfall råd til det. Isåfall er det underlig at du ikke kjenner noen som har råd til å ta taxi. Har jeg sagt det? Å ta taxi i arbeidet har ingenting med å ikke leve etter en formaning om å ikke ha bil. Nei, ikke om man betaler for taxien av egen lomme. Folk flest har ikke krav om å ha en privat bil i arbeidet sitt, enten får man dekt transport, eller så er det firmabiler. Dette er ikke noe unikt for politikere. Det er ikke tiden på arbeisplassen som gjør det lett/vanskelig for folk å kvitte seg med bilen. Du insinuerte ihvertfall at taxi-kjøring var problematisk å få til for "vanlige folk" Folk betaler ikke jobbpålagt transport av egen lomme i det private heller, det er et dustete "krav" å stille. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Folk flest har ikke krav om å ha en privat bil i arbeidet sitt, enten får man dekt transport, eller så er det firmabiler. Dette er ikke noe unikt for politikere. Det er ikke tiden på arbeisplassen som gjør det lett/vanskelig for folk å kvitte seg med bilen. Har jeg sagt at "folk flest" har krav på privatbil i arbeidet sitt da? Har vel ellers heller aldri sagt at ansatte i private bedrifter ikke kan få dekt transport på tjenestereieser. Det som er unikt for politikere er at de har makten til å gjøre det vanskeligere for andre å kjøre bil, samtidig som de selv kan ta gratis taxi (og limousin) i jobbregi. Du insinuerte ihvertfall at taxi-kjøring var problematisk å få til for "vanlige folk" Nei ikke vanskelig, bare veldig dyrt. Folk betaler ikke jobbpålagt transport av egen lomme i det private heller, det er et dustete "krav" å stille. Nei det har jeg heller aldri sagt. Det er helt vanlig at man får dekt transport. Jeg får selv dekt transport, men det må være billigst mulige alternativ. Dvs ingen taxi, ingen limousin og ingen privatfly. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Folk flest har ikke krav om å ha en privat bil i arbeidet sitt, enten får man dekt transport, eller så er det firmabiler. Dette er ikke noe unikt for politikere. Det er ikke tiden på arbeisplassen som gjør det lett/vanskelig for folk å kvitte seg med bilen. Har jeg sagt at "folk flest" har krav på privatbil i arbeidet sitt da? Har vel ellers heller aldri sagt at ansatte i private bedrifter ikke kan få dekt transport på tjenestereieser. Det som er unikt for politikere er at de har makten til å gjøre det vanskeligere for andre å kjøre bil, samtidig som de selv kan ta gratis taxi (og limousin) i jobbregi. Du insinuerte ihvertfall at taxi-kjøring var problematisk å få til for "vanlige folk" Nei ikke vanskelig, bare veldig dyrt. Folk betaler ikke jobbpålagt transport av egen lomme i det private heller, det er et dustete "krav" å stille. Nei det har jeg heller aldri sagt. Det er helt vanlig at man får dekt transport. Jeg får selv dekt transport, men det må være billigst mulige alternativ. Dvs ingen taxi, ingen limousin og ingen privatfly. Du sier det jo i setningen etterpå! Du later som det er unikt at man ikke må bruke egen privat bil i arbeidet for politkere, det er ikke unikt i det hele tatt. Ok, hva så? Du får betalt for tida di, om arbeidsgiver har lyst til å kaste bort tiden din på arbeid, så er det fritt fram. (Lan får da heller ikke privatfly eller limo forresten?), og det er uansett irrelevant for hvor lett det er for deg å leve uten bil som du bruker privat. AtW Endret 27. januar 2017 av ATWindsor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Du sier det jo i setningen etterpå! Du later som det er unikt at man ikke må bruke egen privat bil i arbeidet for politkere, det er ikke unikt i det hele tatt. https://www.nrk.no/norge/se-politikernes-frynsegoder-1.6397034 Representantene får dekket, men må skatte av, taxi-regninger når de er på pendlerreiser. Det samme gjelder for representantens familie på besøksreiser. Virker rimelig unikt for meg. Ok, hva så? Du får betalt for tida di, om arbeidsgiver har lyst til å kaste bort tiden din på arbeid, så er det fritt fram. Kaste bort tiden min på arbeid? (Lan får da heller ikke privatfly eller limo forresten?), og det er uansett irrelevant for hvor lett det er for deg å leve uten bil som du bruker privat. "I tillegg til en ekstremt god pensjonsordning får regjeringsmedlemmene, og også personlige rådgivere og statssekretærer tilgang til regjeringens anseelige limousinpark og også muligheten til å leie privat luksusjet på tjenestereiser." Kilde: http://www.nettavisen.no/na24/far-millionlnn-privatfly-fete-leiligheter-og-limousiner/3695897.html og det er uansett irrelevant for hvor lett det er for deg å leve uten bil som du bruker privat. Riktig, det er derfor jeg forsøker å diskutere politikerne sine gullordninger og politikerne (spesielt Lan Marie) sin dobbeltmoral og ekstremt dårlige dømmekraft. Disse menneskene lever i en verden som vanlige mennesker bare kan drømme om, og da er det lett å miste bakkekontakten. Endret 27. januar 2017 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Du sier det jo i setningen etterpå! Du later som det er unikt at man ikke må bruke egen privat bil i arbeidet for politkere, det er ikke unikt i det hele tatt. https://www.nrk.no/norge/se-politikernes-frynsegoder-1.6397034 Representantene får dekket, men må skatte av, taxi-regninger når de er på pendlerreiser. Det samme gjelder for representantens familie på besøksreiser. Virker rimelig unikt for meg. Ok, hva så? Du får betalt for tida di, om arbeidsgiver har lyst til å kaste bort tiden din på arbeid, så er det fritt fram. Kaste bort tiden min på arbeid? (Lan får da heller ikke privatfly eller limo forresten?), og det er uansett irrelevant for hvor lett det er for deg å leve uten bil som du bruker privat. "I tillegg til en ekstremt god pensjonsordning får regjeringsmedlemmene, og også personlige rådgivere og statssekretærer tilgang til regjeringens anseelige limousinpark og også muligheten til å leie privat luksusjet på tjenestereiser." Kilde: http://www.nettavisen.no/na24/far-millionlnn-privatfly-fete-leiligheter-og-limousiner/3695897.html og det er uansett irrelevant for hvor lett det er for deg å leve uten bil som du bruker privat. Riktig, det er derfor jeg forsøker å diskutere politikerne sine gullordninger og politikerne (spesielt Lan Marie) sin dobbeltmoral og ekstremt dårlige dømmekraft. Disse menneskene lever i en verden som vanlige mennesker bare kan drømme om, og da er det lett å miste bakkekontakten. Det er unikt, men det var ikke det du klagde på, du klagde på at hun kjørte taxi på arbeidet (dvs en debatt). Stemmer, om du kjører buss som tar mye lenger tid, så er det bortkastet tid, men arbeidsgiveren din kan jo gjerne la deg gjøre det, om det er det de vil. Lan Berg sitter da ikke i regjeringen? Å ta taxi til noe du gjør i jobben er ikke å leve i en drømmeverden, det er å leve i en helt vanlig verden. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Det er unikt, men det var ikke det du klagde på, du klagde på at hun kjørte taxi på arbeidet (dvs en debatt). Vil ikke si at jeg klagde på det. Jeg påpekte vel heller dobbeltmoralen og den dårlige dømmekraften. Stemmer, om du kjører buss som tar mye lenger tid, så er det bortkastet tid, men arbeidsgiveren din kan jo gjerne la deg gjøre det, om det er det de vil. Ja private arbeidsgivere står helt fritt til det. Lan Berg sitter da ikke i regjeringen? Nei, hun er vel representant for MDG i Oslo. Å ta taxi til noe du gjør i jobben er ikke å leve i en drømmeverden, det er å leve i en helt vanlig verden. Jeg har vel bare snakket om politikere som formaner og preker om at folk skal gjøre slik og sånn uten å selv gå foran med et godt eksempel. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Det er unikt, men det var ikke det du klagde på, du klagde på at hun kjørte taxi på arbeidet (dvs en debatt). Vil ikke si at jeg klagde på det. Jeg påpekte vel heller dobbeltmoralen og den dårlige dømmekraften. Stemmer, om du kjører buss som tar mye lenger tid, så er det bortkastet tid, men arbeidsgiveren din kan jo gjerne la deg gjøre det, om det er det de vil. Ja private arbeidsgivere står helt fritt til det. Lan Berg sitter da ikke i regjeringen? Nei, hun er vel representant for MDG i Oslo. Å ta taxi til noe du gjør i jobben er ikke å leve i en drømmeverden, det er å leve i en helt vanlig verden. Jeg har vel bare snakket om politikere som formaner og preker om at folk skal gjøre slik og sånn uten å selv gå foran med et godt eksempel. Stemmer, du klagde over dobbeltmoral og dårlig dømmekraft, basert på at hun kjørte taxi i jobben. Ja, og det er ikke noe vesensforskjell her til politikere. Arbeidsgivere dekker jobbtransport. Ja, akkurat, så utklippet ditt er ikke relevant. Man strider ikke mot sine egne formaninger om å ikke eie bil ved å ta taxi i jobbsammenheng. (eller privat for den saks skyld) AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Stemmer, du klagde over dobbeltmoral og dårlig dømmekraft, basert på at hun kjørte taxi i jobben. Nei, jeg påpekte dobbeltmoralen av å i det ene øyeblikket stå og preke om at folk må kjøre mindre bil og heller ta kollektiv, for så å i neste øyeblikk hoppe i en taxi selv om hun bor i den byen i landet med best kollektivtilbud. Ja, og det er ikke noe vesensforskjell her til politikere. Arbeidsgivere dekker jobbtransport. Jo det er en vesentlig forskjell. Politikere får sin lønn fra skattebetalerne, samt at politikerne har myndighet til å vedta lover og regler som påvirker andre. Ja, akkurat, så utklippet ditt er ikke relevant. Jo. Man strider ikke mot sine egne formaninger om å ikke eie bil ved å ta taxi i jobbsammenheng. (eller privat for den saks skyld) Nei, men om man står og preker om at andre ikke må kjøre bil og heller være flinke til å ta kollektiv, samtidig som man selv hopper i taxi på andre sin regning; da er man en dobbeltmoralist av første grad. Men nå signerer jeg ut for dagen, gidder ikke denne meningsløse debatten mer i dag. Endret 27. januar 2017 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå