ATWindsor Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Taxi er en naturlig støtte til et liv uten å eie bil. AtW Spesielt når skattebetalerne tar regningen så er det vel ekstra naturlig å støtte seg til taxi. Mener du offentlig ansatte tjener for dårlig, iogmed at folk som ikke eier bil har lavere snittinntekt? AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 (endret) Mener du offentlig ansatte tjener for dårlig, iogmed at folk som ikke eier bil har lavere snittinntekt? AtW Nei, jeg mener politikere som får reise 'gratis' med både taxi og privat jetfly når de er på tjenestereiser. For de er det nok helt naturlig å ta både taxi og privatfly samtidig som de preker om miljø. Regningen kan jo bare sendes videre til skattebetalerne. Mener du ellers at Lan Marie Berg har lav snittinntekt? Endret 18. januar 2017 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Mener du offentlig ansatte tjener for dårlig, iogmed at folk som ikke eier bil har lavere snittinntekt? AtW Nei, jeg mener politikere som får reise 'gratis' med både taxi og privat jetfly når de er på tjenestereiser. For de er det nok helt naturlig å ta både taxi og privatfly samtidig som de preker om miljø. Regningen kan jo bare sendes videre til skattebetalerne. Mener du ellers at Lan Marie Berg har lav snittinntekt? Ja, som folk flest. Det er helt vanlig at arbeidsgiver betaler arbeidsreiser. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Ja, som folk flest. Det er helt vanlig at arbeidsgiver betaler arbeidsreiser. AtW Ja du har helt rett, det er helt vanlig at arbeidsgiver (dvs skattebetalerne) tar regningen: I tillegg til en ekstremt god pensjonsordning får regjeringsmedlemmene, og også personlige rådgivere og statssekretærer tilgang til regjeringens anseelige limousinpark og også muligheten til å leie privat luksusjet på tjenestereiser. http://www.nettavisen.no/na24/far-millionlnn-privatfly-fete-leiligheter-og-limousiner/3695897.html Representantene får dekket, men må skatte av, taxi-regninger når de er på pendlerreiser. Det samme gjelder for representantens familie på besøksreiser. Stortingsrepresentantene får dekket sine tjenestereiser, pendlerreiser og besøksreiser med fly. Kan reise gratis på statlig støttede transportmidler, som f.eks NSB. Ved permisjon på grunn av sykdom eller skade får representantene betalt reiser til hjem eller til annet sted i Norge for rekreasjon og derfra tilbake til Stortinget igjen. Mottar en kilometergodtgjørelse for bruk av egen bil i arbeid på 3,50 kroner for inntil 9000 kilometer per år, deretter 2,90 per kilometer. Det første beløpet ble satt opp med 16,7 prosent fra og med 1. mai i fjor. Dessuten får de som må kjøre bil i Tromsø, 5 øre ekstra per kilometer. Får dekket utgifter til parkering av egen bil ved flyplass. https://www.nrk.no/norge/se-politikernes-frynsegoder-1.6397034 Med slike ordninger så er det ikke så rart at politikerne ikke ser behovet for bil. Men klart, dette er jo goder som alle vanlige arbeidstakere har. Endret 19. januar 2017 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Man kan diskutere stortingets ordninger, men det har minimal kobling til tøvet ditt om at det er dobbeltmoral i ta taxi når man ikke har bil, eller sutring over at jobben betaler jobbreiser. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Man kan diskutere stortingets ordninger, men det har minimal kobling til tøvet ditt om at det er dobbeltmoral i ta taxi når man ikke har bil, eller sutring over at jobben betaler jobbreiser. AtW Du ser på det som tøv, noe som ikke er spesielt overraskende mtp at du beskytter politikerne nesten uansett hva politikerne gjør. Selv ser på det som utrolig releveant. Jeg mener det har maksimal kobling når politikerne preker om at man ikke skal kjøre bil, og at man ikke trenger bil, mens de samtidig selv farter rundt i privatfly, limousiner og taxi'er på skattebetalernes regning. Det sier også en del om politikerne sin dømmekraft når de selv ikke ser ut til å skjønne hva signaler dette sender. Endret 19. januar 2017 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Man kan diskutere stortingets ordninger, men det har minimal kobling til tøvet ditt om at det er dobbeltmoral i ta taxi når man ikke har bil, eller sutring over at jobben betaler jobbreiser. AtW Du ser på det som tøv, noe som ikke er spesielt overraskende mtp at du beskytter politikerne nesten uansett hva politikerne gjør. Selv ser på det som utrolig releveant. Jeg mener det har maksimal kobling når politikerne preker om at man ikke skal kjøre bil, og at man ikke trenger bil, mens de samtidig selv farter rundt i privatfly, limousiner og taxi'er på skattebetalernes regning. Det sier også en del om politikerne sin dømmekraft når de selv ikke ser ut til å skjønne hva signaler dette sender. Nei, ikke uansett hva de gjør, men når det kommer tåpelig kritikk, så kan det være jeg påpeker det. Hvor mange ganger har Berg tatt privatfly eller limousin på arbeidsgivers regning? Taxi på arbeidsgivers regning er helt normalt, også for "vanlige folk". Det er totalt meningsløst å framstille det som dobbeltmoral å ta taxi når man mener folk i større grad ikke bør eie bil, de to tingene passer faktisk svært godt sammen. Og joda, politikere kunne sikkert tenkt på hva slags signaler de sender, folk hisser seg jo opp over de latterligste ting, som feks at man tar taxi om man ikke eier bil, men hvor mye skal de la seg påvirke av idiotiske innvendinger? AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Nei, ikke uansett hva de gjør, men når det kommer tåpelig kritikk, så kan det være jeg påpeker det. Tror aldri jeg har sett deg gjøre noe annet enn å forsvare de. Hvor mange ganger har Berg tatt privatfly eller limousin på arbeidsgivers regning? Har ikke peiling, jeg har ikke full kontroll på hennes bevegelsesmønster. Jeg vet ihvertfall at hun rett etter å ha preket om at folk ikke må kjøre bil selv satt seg inn i en taxi, til tross for at t-banen var like rundt hjørnet. Men klart forstår henne godt, det er lett å ta taxi når man selv ikke betaler. Taxi på arbeidsgivers regning er helt normalt, også for "vanlige folk". Ja i det offentlige, og spesielt i politikerkretser, er det kanskje helt normalt. Selv vet jeg ikke om noen private bedrifter som lar sine ansatte ta taxi på tjenestereiser så lenge det finnes billigere alternativ. Selv må jeg ta tog eller buss. Det er totalt meningsløst å framstille det som dobbeltmoral å ta taxi når man mener folk i større grad ikke bør eie bil, de to tingene passer faktisk svært godt sammen. Ja om andre betaler taxien for deg så passer det jo helt perfekt. Og joda, politikere kunne sikkert tenkt på hva slags signaler de sender, folk hisser seg jo opp over de latterligste ting, som feks at man tar taxi om man ikke eier bil, men hvor mye skal de la seg påvirke av idiotiske innvendinger? Det er ganske åpenbart at verken du eller politikerne lar seg påvirke av slike innvendinger. Endret 19. januar 2017 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Barny Aråstad Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Taxi på arbeidsgivers regning er helt normalt, også for "vanlige folk". Ja i det offentlige, og spesielt i politikerkretser, er det kanskje helt normalt. Selv vet jeg ikke om noen private bedrifter som lar sine ansatte ta taxi på tjenestereiser så lenge det finnes billigere alternativ. Selv må jeg ta tog eller buss. Er nok vanligere en du tror i det private næringsliv også. Hvis du fakturerer kunden 1000+ timen så vil han heller du tar taxi en reise med buss. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Ja. Tiden man sparer på taxi er ofte av større verdi enn den ekstra kostnaden. For å ikke påføre kunden unødvendige kostnader tar vi ofte taxi (vi, som i "det private næringsliv". AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Ja. Tiden man sparer på taxi er ofte av større verdi enn den ekstra kostnaden. For å ikke påføre kunden unødvendige kostnader tar vi ofte taxi (vi, som i "det private næringsliv". AtW Er nok vanligere en du tror i det private næringsliv også. Hvis du fakturerer kunden 1000+ timen så vil han heller du tar taxi en reise med buss. Ja det kan helt klart skje, men hva private aktører velger å bruke penger på får være deres egen sak. Private aktører løper jo heller ikke rundt og preker om at folk ikke skal kjøre bil, og de har ihvertfall ikke makt til å lage forbud. Politikere derimot har makt til å lage forbud mot bil mens de selv kjører rundt i taxi'er og limousiner. Det er lett å lage forbud mot det ene og det andre når en selv ikke blir påvirket av nevnte forbud. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Ja. Tiden man sparer på taxi er ofte av større verdi enn den ekstra kostnaden. For å ikke påføre kunden unødvendige kostnader tar vi ofte taxi (vi, som i "det private næringsliv". AtW Er nok vanligere en du tror i det private næringsliv også. Hvis du fakturerer kunden 1000+ timen så vil han heller du tar taxi en reise med buss. Ja det kan helt klart skje, men hva private aktører velger å bruke penger på får være deres egen sak. Private aktører løper jo heller ikke rundt og preker om at folk ikke skal kjøre bil, og de har ihvertfall ikke makt til å lage forbud. Politikere derimot har makt til å lage forbud mot bil mens de selv kjører rundt i taxi'er og limousiner. Det er lett å lage forbud mot det ene og det andre når en selv ikke blir påvirket av nevnte forbud. Du kan jo spørre alle som får taxi dekt av jobben i jobboppdrag om de føler seg upåvirket av om de har bil eller ikke. Det du kommer med er en latterlig framstilling. Selvfølgelig påvirkes du av å ikke ha bil selv om du kjører taxi i jobben. Ellers fortsetter du med limousin, enda du ikke har vist et eneste tilfelle der berg har fått dekt limo? AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Du kan jo spørre alle som får taxi dekt av jobben i jobboppdrag om de føler seg upåvirket av om de har bil eller ikke. Kommer ikke på noen jeg kan spørre, rett og slett fordi at jeg ikke vet om noen i min omgangskrets som har mulighet for å kjøre taxi til jobb. Men en gruppe som jeg derimot vet har denne muligheten, det er politikere. Det du kommer med er en latterlig framstilling. Overrasker meg ikke at du synes det, opptatt som du er av å forsvare politikere. Selvfølgelig påvirkes du av å ikke ha bil selv om du kjører taxi i jobben. Det er lett å si at folk ikke må kjøre bil til jobb når man selv kan ta "gratis" taxi. Men klart, et så enkelt faktum er vist litt vanskelig for deg å forstå. Ellers fortsetter du med limousin, enda du ikke har vist et eneste tilfelle der berg har fått dekt limo? AtW Har jeg noengang sagt at Berg har tatt limo? Jeg la kun ved lenker til gullordningene som politikere har tilgang til, herunder "gratis" taxi, "gratis" limousin og "gratis" privatfly. Jeg skulle også klart å lage forbud mot å kjøre bil dersom jeg hadde hatt tilgang på slike ordninger. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Du kan jo spørre alle som får taxi dekt av jobben i jobboppdrag om de føler seg upåvirket av om de har bil eller ikke. Kommer ikke på noen jeg kan spørre, rett og slett fordi at jeg ikke vet om noen i min omgangskrets som har mulighet for å kjøre taxi til jobb. Men en gruppe som jeg derimot vet har denne muligheten, det er politikere. Det du kommer med er en latterlig framstilling. Overrasker meg ikke at du synes det, opptatt som du er av å forsvare politikere. Selvfølgelig påvirkes du av å ikke ha bil selv om du kjører taxi i jobben. Det er lett å si at folk ikke må kjøre bil til jobb når man selv kan ta "gratis" taxi. Men klart, et så enkelt faktum er vist litt vanskelig for deg å forstå. Ellers fortsetter du med limousin, enda du ikke har vist et eneste tilfelle der berg har fått dekt limo? AtW Har jeg noengang sagt at Berg har tatt limo? Jeg la kun ved lenker til gullordningene som politikere har tilgang til, herunder "gratis" taxi, "gratis" limousin og "gratis" privatfly. Jeg skulle også klart å lage forbud mot å kjøre bil dersom jeg hadde hatt tilgang på slike ordninger. Eksemplet ditt var ikke at noen kjørte taxi til jobb, det var at vedkommende i jobbsammenheng kjørte taxi til sted utenfor sin normale arbeidsplass. Og hva slags arbeidserfaring har du egentlig? Du har etterhvert kommet med mange påstander om arbeid som får meg til å undre litt på hvor lenge og hvor du egentlig har jobbet? Det er berg du kritiserer for å ville fjerne biler, i ditt dobbeltmoralargument så er det jo da sentralt om hun faktisk i praksis kan kjøre gratis limo. AtW Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 (endret) Bare bekrefte at det er relativt vanlig innen øvre sjikt av private bedrifter i utlandet (Norge vet jeg ikke helt, selv om jeg vet at noen ledere sykler) å bruke taxi. Privatfly og livvakter brukes i mindre grad, og stort sett kun helt helt på toppen i store bedrifter. Det skal dog bemerkes at dette anses som fordelaktig for alle parter, kunder, eiere og ansatte og finansieringen er basert på frivillig forhandlet avtale. Forskjellen mellom private og offentlige i så hendseende befinner seg ikke så mye i bruken, men i at finansieringen ikke er frivillig og at det fremstår (korrekt) som politikerne lever i luksus på befolkningens bekostning. Endret 20. januar 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Eksemplet ditt var ikke at noen kjørte taxi til jobb, det var at vedkommende i jobbsammenheng kjørte taxi til sted utenfor sin normale arbeidsplass. Eksempelet mitt var at Lan Marie Berg kommer med formaninger om at folk ikke må kjøre bil og heller være flinke til kjøre kollektivt... mens hun selv hopper i en taxi så snart hun er ferdig med å preke. Samme med politikere som preker om at man må tenke på miljøet og ikke fly så mye.... mens de selv farter rundt til ymse klimakonferanser i privatfly. Men gidder ikke terpe mer på dette, tror de fleste her inne har skjønt at du ikke ser på dette som problematisk mtp hva signaler dette sender ut. Og hva slags arbeidserfaring har du egentlig? Du har etterhvert kommet med mange påstander om arbeid som får meg til å undre litt på hvor lenge og hvor du egentlig har jobbet? Tror du virkelig at jeg kommer til å gi deg en eneste detalj om mitt privatliv? Det er berg du kritiserer for å ville fjerne biler, i ditt dobbeltmoralargument så er det jo da sentralt om hun faktisk i praksis kan kjøre gratis limo. AtW Tja Berg var vel bare et eksempel da, jeg kritiserer gladelig alle politikere (og mennesker generelt) som ikke følger sine egne formaninger. Grunnen til at jeg henger meg opp i politikere er ganske enkelt fordi at de har muligheten til vedta lover og innføre forbud som påvirker livet til utrolig mange mennesker, samtidig som de beleilig nok er flinke til å lage unntak som gjør at de selv ikke blir påvirket. Lenke til kommentar
Barny Aråstad Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Ja. Tiden man sparer på taxi er ofte av større verdi enn den ekstra kostnaden. For å ikke påføre kunden unødvendige kostnader tar vi ofte taxi (vi, som i "det private næringsliv". AtW Er nok vanligere en du tror i det private næringsliv også. Hvis du fakturerer kunden 1000+ timen så vil han heller du tar taxi en reise med buss. Ja det kan helt klart skje, men hva private aktører velger å bruke penger på får være deres egen sak. Private aktører løper jo heller ikke rundt og preker om at folk ikke skal kjøre bil, og de har ihvertfall ikke makt til å lage forbud. Politikere derimot har makt til å lage forbud mot bil mens de selv kjører rundt i taxi'er og limousiner. Det er lett å lage forbud mot det ene og det andre når en selv ikke blir påvirket av nevnte forbud. Det var du som påstod at private ikke lar ansatte kjøre taxi. Noe de gjør. Fordi det er hensiktsmessig. Samme som det offentlige. Lenke til kommentar
Barny Aråstad Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Og hva slags arbeidserfaring har du egentlig? Du har etterhvert kommet med mange påstander om arbeid som får meg til å undre litt på hvor lenge og hvor du egentlig har jobbet? Tror du virkelig at jeg kommer til å gi deg en eneste detalj om mitt privatliv? Du sier jo at du ikke kjenner noen private bedrifter som lar ansatte kjøre taxi. Det sier veldig mye om ditt privatliv spør du meg. Lenke til kommentar
gustæv Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Jeg er igrunn enig i at luft kvaliteten er viktig med tanke på folks helse. Men jeg mener dette er helt feil måte det gjøres på. Når det var diesel forbud kunne jeg ikke kjøre med min 2016 mod volvo v70 som bruker diesel. mens min nabo med en Chevrolet suburban med bensin kunne kjøre. Logisk nei. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Det var du som påstod at private ikke lar ansatte kjøre taxi. Noe de gjør. Fordi det er hensiktsmessig. Samme som det offentlige. Hvor har påstått noe sånt? Du sier jo at du ikke kjenner noen private bedrifter som lar ansatte kjøre taxi. Det sier veldig mye om ditt privatliv spør du meg. Du får spekulere som du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå