Gå til innhold

Diesel, Dobbelmoral og Politikk...


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534

Med andre ord skal de aldri gjøre noe for de kan aldri vite 100% om de har alle fakta på bordet. Slike som deg kan alltid mase om en ørliten teoretisk mulighet for at det er noe vi ikke vet.

En liten historieleksjon:

 

Den rødgrønne regjeringen med Kristin Halvorsen la i 2006 om avgiftene slik at det ble billigere å kjøpe dieselbilder. Argumentet var også den gangen basert på at det var bra for miljøet.

 

Spol så kjapt frem noen år, nå er det plutselig stikk motsatt. Nå er det plutselig dieselbiler som er "den store satan", og de som kjører en dieselbil skal nå straffes; dette til tross for at disse kun har følgt oppfordringene fra politikerne.

 

At diesel kan forurense mer er heller ikke noe ny kunnskap. NAAF advarte faktisk allerede i 2006 om konsekvensene med for stor andel av dieselbiler, men det brydde de rødgrønne seg tydeligvis ikke noe om.

 

Og dermed lammer du effektivt staten, akkurat som du ønsker.

Nei, man lammer politikere som skifter meninger oftere enn andre skifter underbukser.

 

Her er det ideologien din som snakker, ikke rasjonalitet.

Sa mannen som omtrent aldri legger ved en kilde.

 

Liberalistene forutsetter at den ene typen frihet er bedre enn den andre, og det er fordi man visstnok ikke tvinger andre til noe.

Helt korrekt. 

 

Da later altså liberalistene som handlinger ikke har konsekvenser.

Da vet jeg ikke hva liberalister du har snakket med, eller om dette er en oppfatning som bare finnes i ditt eget hode.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fasinerende at miljøet skal reddes med avgifter. ser ikke ett konkret miljøtiltak her oppe i nord

Så er ikke tung og helseskadelig luftforurensing fra trafikk et særlig stort problem i nord heller.

 

 

Jo, her i Tromsø kan det enkelte dager være endel luftforurensing.

 

En avgift er en måte å skattlegge folket, og treffer somregel de som må ha bil til familielivet. 

 

slenger ut et tall her, men vi har vel sikkert betalt mange 100 milliarder i co2 og miljø avgifter og jeg har ikke sett ett tiltak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men det er de som skal ha peiling, og tenke framover!

Politikere er ikke synske. De må forholde seg til det de vet til enhver tid. De kan ikke bare "ha peiling" uten videre. De må basere seg på kunnskapene man har der og da.

 

 

Hvilken kunnskap mener du de rødgrønne politikerne har nå, som de ikke hadde da? 

 

Nei, dette handler først og fremst om miljøaktivisme og populisme. I 2006 var det CO2 alle snakket om, og SV og de rødgrønne gjorde tiltak for å senke utslippene fra bensinbiler ved å bytte ut deler av bilparken med diesel. Det er ingenting nytt over at diesel forurenser mer lokalt.

 

Det er bra at de får kjeft for dette. Miljøfanatikerne er glade i å skulle styre hverdagen til folk, og bør merke de politiske konsekvensene av å ha lurt tusenvis av mennesker trill rundt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det fascinerer meg at så få later til å ha tatt inn over seg at det er makt, penger og prestisje som styrer hele denne bøtteballetten. En rikspolitiker vil bare gjøre noe dersom fravær av gjøring vil føre til tap (eller mindre akkumulering) av en av de tre ovennevnte. Det er slik de har kommet seg til den posisjonen de har, og det er slik de fortsetter å operere. Kunne jo hende de risikerte å få festlige jobbtilbud i utlandet når de var ferdige med aspirantperioden sin her oppe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den orange T'n er president i verdenspolitiets store organ, så klart det er populisme og kapitalisme som råder. Det er så å si blitt den nye vestlige kulturen.

Ved neste valg så sitter vel Petter Pilgaard som det norske folkrådgiver-overhodet med tittelen statsminister med den glatte panna si så snart han har forlatt kjendis farmen, og blir vel samtidig utnevnt til den neste Nato representanten for sitt gode arbeid.

 

Valgsystemet er pil råttent, eller det har enorme mangler når det kommer til å velge ut de som skal bli plassert i posisjoner som skal styre over valgene til 5 millioner mennesker, men det er ikke hva tråden handler om - derfor blir det heller ikke diskutert her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jo, her i Tromsø kan det enkelte dager være endel luftforurensing.

 

En avgift er en måte å skattlegge folket, og treffer somregel de som må ha bil til familielivet. 

 

slenger ut et tall her, men vi har vel sikkert betalt mange 100 milliarder i co2 og miljø avgifter og jeg har ikke sett ett tiltak.

Tiltakene har vel gått til å øke lønningene til fylkes- og kommunepolitikerne. :p

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

VG Mener:

 

"Erfaringen viser at nordmenn er svært lydhøre for politiske signaler.

Da dieselbilene fikk lavere avgift skjøt salget til værs

og i 2011 valgte mer enn tre av fire som kjøpte ny bil en dieselmodell"

 

Ja, konsistens er viktig, og det er uheldig at det ikke er konsistent, men hvor lenge skal man holde på noe man vet fungerer dårlig for å være konsistent? Det er ikke konsekvensfritt med dårlig luft, hundretalls dør årlig. Og man kan selge dieselbilen sin om det er svært problematisk, man er ikke tvunget til å beholde den gamle bilen sin.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Ingen sier at folk ikke skal ta taxi, det er ingen motsetning i det hele tatt, folk uten bil vil ta mer taxi.

 

AtW

Hadde vel ikke forventet at du skulle se dobbeltmoralen til Lan Marie Berg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Det ender vel opp med at lattelandslaget i oslogryta lager lover ut fra lokale forhold som ender opp med å bli gjeldende for resten av landet. Igjen...

Hihi lattelandslaget, det var dagens. :D

Lenke til kommentar

 

Ingen sier at folk ikke skal ta taxi, det er ingen motsetning i det hele tatt, folk uten bil vil ta mer taxi.

 

AtW

Hadde vel ikke forventet at du skulle se dobbeltmoralen til Lan Marie Berg.

Berg oppviser helt sikkert dobbeltmoral, å ta taxi når man mener flere kan klare seg uten bil er ikke et eksempel. Taxi er en naturlig støtte til et liv uten å eie bil. AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Taxi er en naturlig støtte til et liv uten å eie bil. AtW

Spesielt når skattebetalerne tar regningen så er det vel ekstra naturlig å støtte seg til taxi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...