Gå til innhold

Mafia III: Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fiendene er omtrent døve og blinde hvis du bruker stealth, men i skuddvekslinger synes jeg AIen fungerer bra. F.eks. prøver fiendene å flanke deg, og hvis du sitter for lenge på samme plass hiver de molotovs for å jage deg ut. Dette er helt i takt med AIen i andre spill fra denne generasjonen, som f.eks. Uncharted 4. Det jeg synes er utrolig rart er at fiendene klarer å skyte meg fra lange avstander, men hvis jeg knivstikker en av dem tjue meter foran en annen vakt som ser i vår retning så ser han ingenting.

Lenke til kommentar

Ja, de er veldig aggressive i skuddvekdlinger men fullstendig talentløse når man sniker seg rundt. Når man sniker føles det som om man spiller et spill fra 90-tallet med tanke på AI. Spilte nettopp gjennom siste Deus Ex og der er det helt motsatt. Der hører de deg 1000 meter unna, gjennom 10 vegger, om du skulle komme til å ta et fottrinn uten å snike. (For å sette det på spissen)

Lenke til kommentar

Det er en vanskelig balansegang, for stealth kan fort bli frustrerende hvis det er altfor vanskelig og kontrollene ikke sitter helt. Egentlig tenker jeg at godt stealth-gameplay er så krevende å lage at man egentlig burde droppe det hvis det ikke er hovedpoenget med spillet. Jeg tror ikke jeg har sett godt stealth-gameplay utenfor Metal Gear Solid og spill som er laget kun for å handle om sniking.

Edit: Vel, det funker bra i Ucharted 4.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Heh, spot on og bra laget.

Siden mitt skjermkort nr2 takket for seg kjøpte jeg et nytt, for å f.eks få bedre framerate i dette spillet.

Viser seg at crossfire ikke er støttet.. Får MYE bedre framerate i crossfire men annenhvær frame er helt hvit..

Good going.. Mafia 2 støttet crossfire som bare det.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Fikk en merkelig bug igår. Var redd hele løpet var kjørt. Plutselig la jeg merke til at det ikke lenger var noen aktive missions på kartet. Men missions av typen hente båt og trailer var der. Så jeg dro for å finne en båt men da jeg kom frem var det helt tomt der. Verken fiender eller båt. Samme med lastebilen. Avsluttet spillet og lastet inn på nytt. Samme feil. Heldigvis husket jeg hvor siste aktive mission var så jeg fikk valgt den selv om den ikke var merket på kartet. Fikk fullført den og etter det ble alt bra igjen. Var lite lysten til å starte helt på nytt igjen etter ca. 10 timers spilling så svettet litt der.

Lenke til kommentar

Fikk en merkelig bug igår. Var redd hele løpet var kjørt. Plutselig la jeg merke til at det ikke lenger var noen aktive missions på kartet. Men missions av typen hente båt og trailer var der. Så jeg dro for å finne en båt men da jeg kom frem var det helt tomt der. Verken fiender eller båt. Samme med lastebilen. Avsluttet spillet og lastet inn på nytt. Samme feil. Heldigvis husket jeg hvor siste aktive mission var så jeg fikk valgt den selv om den ikke var merket på kartet. Fikk fullført den og etter det ble alt bra igjen. Var lite lysten til å starte helt på nytt igjen etter ca. 10 timers spilling så svettet litt der.

Samme her, side mission for Cassandra. Kjører i en evighet for å hente en båt der nede i sør og kjøre den opp, og når jeg kommer ned er det en tom brygge med en mission marker over en båt som har forduftet. Forduftet sammen med min lyst til å fortsette spillet... :p

Tror jeg bare venter på noen flere patcher og til at jeg kjeder meg så sykt at jeg faktisk klarer å gå igang med dette her igjen....

Lenke til kommentar

Samme her, side mission for Cassandra. Kjører i en evighet for å hente en båt der nede i sør og kjøre den opp, og når jeg kommer ned er det en tom brygge med en mission marker over en båt som har forduftet. Forduftet sammen med min lyst til å fortsette spillet... :p

Tror jeg bare venter på noen flere patcher og til at jeg kjeder meg så sykt at jeg faktisk klarer å gå igang med dette her igjen....

Teite greier. Jeg trodde at disse to missionne kom tilbake etter at jeg tok en history mission, men fant ut senere at de fortsatt var der "tomme". Heldigvis var det ikke noen viktige missions, er vel kun for pengenes skyld de to. Nå ser de forøvrig ut til å ha forsvunnet fra kartet helt.
Lenke til kommentar

Urk... Oppdraget der man skal ta Frank Pagani. Jeg skjønte med en gang at han ville sette seg inn i bilen sin og stikke av når jeg kom inn i bygningen, så jeg sørget for å blokkere porten ut med en bil før jeg gikk inn. Planen var å kaste en granat på bilen hans mens han prøvde å komme forbi bilen min. Men når han så begynner å kjøre så forsvinner bilen jeg har plassert foran porten magisk og han kjører rett ut uten hindring. :hrm:

Dette er ikke et spill som belønner planlegging eller lar deg gjennomføre oppdrag på forskjellige måter; skal det være biljakt så skal det være biljakt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+130498

Hvordan er optimaliseringen til PC nå? Noen uker etter release.

Mer eller mindre den samme som til release. De har sluppet 1 eller 2 patcher release uken, og siden så har det vært stille. Såpass stille at jeg nesten lurer på om de har gitt opp hele spillet allerede, hvertfall på pc.

Lenke til kommentar

Hvordan er optimaliseringen til PC nå? Noen uker etter release.

Mer eller mindre den samme som til release. De har sluppet 1 eller 2 patcher release uken, og siden så har det vært stille. Såpass stille at jeg nesten lurer på om de har gitt opp hele spillet allerede, hvertfall på pc.

Jeg og har sittet på gjerdet når det gjelder dette spillet. Men om det ikke blir fikset så får det bare være....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...