Gå til innhold

hvordan bruke katalyst-drivere på bærbar ?

mariant

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har en Acer TM 803 Lci, og lurer på hvordan jeg skal få installert Catalyst drivere fra ATI ?

Har prøvd å bruke "Driverheavens Mod Tool" - men får bare beskjed om at "Finner ikke komponenter osv osv"

Er det noen med tilsvarende pc som kan gi meg et tips ??

Med hilsen
Maria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar !!

Det er nettopp den jeg bruker.. Laster ned Catalyst-drivere fra ATI - pakker ut filene til en mappen, og kjører Mod Tool'en. Får beskjed om at modden var vellykket, men når jeg prøver å kjøre setup.exe i mappen får jeg melding om at "Finner ikke komponenter"

Suuuuuukkkkkk....

Lenke til kommentar

Når du laster ned catalyst-driveren fra ati.com, installer den der den ønsker å installere seg (C.\ati\... eller noe) Ikke gjør noen forandringer i adressen - disse filene kan du jo slette etterpå uansett.

Når du kjører patje's mobility modder, velger du c:\ati som mappen med driverne. Det funket for meg.

Først endret jeg adressen da jeg installerte catalyst, og da fikk jeg det ikke til å virke, men da jeg brukte standardadresen fungerte det utmerket.

Lenke til kommentar

Før hadde jeg ca 6900 poeng i 3DMark2001, men etter å ha lagt inn Catalyst 3.9 driverne, ligger jeg nå på ca 7800 poeng. Fikk faktisk 8139 poeng en gang, dog med litt overklokking. Men vet ikke hvor sunt dette er for kortet, så det var bare for morroskyld :roll:

Har en G551 med Radeon Mobility 9000.

Lenke til kommentar

wow! hold your horses.

Jeg har en eldre bærbar med følgende brikke:

Ati mobility 128 agp (norsk)

firmaet som produserte denne bærbaren har sluttet å lage drivere til den og ATI lager jo ikke drivere til slike brikker for laptop's, men sier dere at det er mulig å bruke f.eks catalyst 3.9 eller omega??!!!

driverversjonen som kjøres på laptopen nå er: 5.0.1046 <- sier det dere noe?

Lenke til kommentar
wow! hold your horses.

Jeg har en eldre bærbar med følgende brikke:

Ati mobility 128 agp (norsk)

firmaet som produserte denne bærbaren har sluttet å lage drivere til den og ATI lager jo ikke drivere til slike brikker for laptop's, men sier dere at det er mulig å bruke f.eks catalyst 3.9 eller omega??!!!

driverversjonen som kjøres på laptopen nå er: 5.0.1046 <- sier det dere noe?

Sorry!

Supported cards:

- Mobility 9600

- Mobility Fire GL 9000

- Mobility Radeon 9000 / 9200

- Radeon Mobility

- Radeon Mobility 7500

- Radeon Mobility 7500 GL

- IGP 340M /345M

- IGP 320M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...