Gjest Bruker-406935 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 "A fool with a tool....." (?) Så hyggelig du ble da ... Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Spørsmålet mitt er vel om journalister i Norge er veldig venstrevridd. "Klassekampen" er jo et eksempel på noen som klar har en agenda som de ikke ksjuler. Nå leser jeg ikke bladet men de artiklene jeg har sett der har i det minste hatt bra research så ingen skjult agenda slik jeg ser det. USA har Fox som gang etter gang kommer med sensasjonsnyheter på sandgrunn og har en klar agenda og da blir det farlig i mine øyne. kke fordi de er høyrepopulistiske men fordi de bevist feilinformerer og det er i mine øyne et stort problem uansett politisk rettning. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 "A fool with a tool....." (?) Så hyggelig du ble da ... Jeg kunne istedet ha sagt at det å ha et statistikkprogram ikke er det samme som å forstå statistikk, men jeg valgte å gå for en kort, ironisk kommentar ... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Basert på måten du argumenterer på krever jeg at du dokumenterer at du forstår statistikk før du krever at noen som helst fremlegger statistikk for deg. Artig at du spør. For jeg sitter nemlig med stata, et statistikkprogram nå, med masteroppgaven min. Så har jeg økonometri 1 og 2. Så jeg kan både statistikkprogram, rekning på art for å lage statistiske analyser og tolking. Dette er ikke å "dokumentere". Ok. Det at det er korrelasjon mellom enkelte variabler, eller at du har sammenheng mellom en forklaringsvariabel og avhengig variabel, betyr ikke at du har en kausal sammenheng. Korrelasjoner kan eksistere og gå gjennom forskjellige mekanismer. Eksempelvis kan en finne sammenheng mellom det skille seg og dårlige livssituasjonet, men kausalsammenhengen her er vanskelig å si. Det kan like godt være at dårlige livssituasjoner skaper skilsmisse. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Ehm, kausalitet vel ikke relevant for denne tråden? Krikkerts argument krever ikke noen kausalitet mellom noe som helst. Argumentet hans er at ideen din ikke vil fungere fordi målgruppen din ikke er stor nok og pengesterk nok. Den delen av argumentet som dere primært har kranglet om er at den ikke er pengesterk nok. Det kreves da ikke noen kausalitet verken den ene eller den andre veien for at det argumentet skal holde? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 (endret) Ehm, kausalitet vel ikke relevant for denne tråden? Krikkerts argument krever ikke noen kausalitet mellom noe som helst. Argumentet hans er at ideen din ikke vil fungere fordi målgruppen din ikke er stor nok og pengesterk nok. Den delen av argumentet som dere primært har kranglet om er at den ikke er pengesterk nok. Det kreves da ikke noen kausalitet verken den ene eller den andre veien for at det argumentet skal holde? Det var et eksempel på en av de viktigst punktene vi har gått gjennom i statistikk/økonometri. Vil du at jeg skal vise deg hvordan en utfører regresjoner på ark? Eller hva skal til for å overbevise? Endret 6. oktober 2016 av Bruker-406935 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Ehm, kausalitet vel ikke relevant for denne tråden? Krikkerts argument krever ikke noen kausalitet mellom noe som helst. Argumentet hans er at ideen din ikke vil fungere fordi målgruppen din ikke er stor nok og pengesterk nok. Den delen av argumentet som dere primært har kranglet om er at den ikke er pengesterk nok. Det kreves da ikke noen kausalitet verken den ene eller den andre veien for at det argumentet skal holde? Problemet er at han ikke greier å komme med beviser for sin antagelser. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Du godtar ikke resonnementer som dokumentasjon fra andre, hvorfor skal jeg godta namedropping som dokumentasjon fra deg? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 (endret) Du godtar ikke resonnementer som dokumentasjon fra andre, hvorfor skal jeg godta namedropping som dokumentasjon fra deg? Fordi jeg skriver eksplisitt at jeg antar at en så og så stor del av befolkningen er sosialkonservative. Men du går direkte til angrep på gruppen, og hevder de har lavere inntekt enn gjennomsnittet og ingen betalingsvilje. Mine utsagn er ikke bastante, du farer med bastante frekkheter mot ulike mennesker. Det er forskjellen. Endret 6. oktober 2016 av Bruker-406935 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Du godtar ikke resonnementer som dokumentasjon fra andre, hvorfor skal jeg godta namedropping som dokumentasjon fra deg? Og du er altså jurist og driver med rettshjelp ... Hmm. Inkluderer rettshjelpen spørsmål om ærekrenking? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Du godtar ikke resonnementer som dokumentasjon fra andre, hvorfor skal jeg godta namedropping som dokumentasjon fra deg? Og du er altså jurist og driver med rettshjelp ... Hmm. Inkluderer rettshjelpen spørsmål om ærekrenking? Hvor i all verden er det æreskrenkelser her? Hjelpe meg. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 (endret) Du godtar ikke resonnementer som dokumentasjon fra andre, hvorfor skal jeg godta namedropping som dokumentasjon fra deg? Og du er altså jurist og driver med rettshjelp ... Hmm. Inkluderer rettshjelpen spørsmål om ærekrenking? Hvor i all verden er det æreskrenkelser her? Hjelpe meg. Det var en vits. Endret 6. oktober 2016 av Bruker-406935 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Fordi jeg skriver eksplisitt at jeg antar at en så og så stor del av befolkningen er sosialkonservative. Uten dokumentasjon, uten resonnement, uten begrunnelse. Et verdiløst utsagn. Men du går direkte til angrep på gruppen, og hevder de har lavere inntekt enn gjennomsnittet og ingen betalingsvilje. Mine utsagn er ikke bastante, du farer med bastante frekkheter mot ulike mennesker. Det er forskjellen. Det er ikke et "angrep" på en gruppe å hevde at den har lav betalingsevne, ei heller at den har lav betalingsvilje. Dette er observerbare kvantifiserbare størrelser. Prøv igjen. Og du er altså jurist og driver med rettshjelp ... Hmm. Inkluderer rettshjelpen spørsmål om ærekrenking? Hvordan det, føler du deg krenket og trenger rettshjelp for å verne æren din..? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Er selv interessert i en mer nøytral nyhetskilde. Merker godt hvor Dagbladet og Aftenposten står politisk. Overskrifter er ladede og innholdet er farget. Kjenner jeg er lei. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 (endret) Fordi jeg skriver eksplisitt at jeg antar at en så og så stor del av befolkningen er sosialkonservative.Uten dokumentasjon, uten resonnement, uten begrunnelse. Et verdiløst utsagn.Men du går direkte til angrep på gruppen, og hevder de har lavere inntekt enn gjennomsnittet og ingen betalingsvilje. Mine utsagn er ikke bastante, du farer med bastante frekkheter mot ulike mennesker. Det er forskjellen. Det er ikke et "angrep" på en gruppe å hevde at den har lav betalingsevne, ei heller at den har lav betalingsvilje. Dette er observerbare kvantifiserbare størrelser.Prøv igjen. Og du er altså jurist og driver med rettshjelp ... Hmm. Inkluderer rettshjelpen spørsmål om ærekrenking?Hvordan det, føler du deg krenket og trenger rettshjelp for å verne æren din..?Hvorfor i all verden skal jeg komme med et resonemang for at noen er sosialkonservative, når det er en selvfølge i alle samfunn. Det er hundre prosent sikkert at det er nok med slike meninger. Når det gjelder å si at folk er har lite penger, under middels, har lav betalingsvilje, går du mot noe du ikke vet noe som helst om. Det er det som er problemet her, og etter min mening oppfører du deg som en narr. At du har greidd å få deg en grad i juss, er forunderlig. Makan til logisk inkompetanse skal en leite lenge etter. Endret 6. oktober 2016 av Bruker-406935 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Jeg tenker vi sier stopp her. 2 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Men hva menes egentlig med "å konkurrere med venstremedia"? Er det per default noe som ligner på Fox News som vel bare skal forsvare noe som "er"? Hva med noe reformatorisk for fremtiden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå