Anonym8282 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Hei. Er straks ferdig med 2 året på bygg og anlegg men har i siste tiden blitt mer og mer interessert i bondeyrketillegg, kommer fra gård der jeg jobber nesten daglig og har odel på en annen. Kan jeg søke meg inn på naturbruk etter dette året? Isåfall hva skal jeg evt drive med frem til jeg kan ta over? Bare litt usikker... Lenke til kommentar
zebrazett Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Du kan vel fint søke deg inn på naturbruk. Gikk den linjen selv og trivdes kjempegodt! Det normale er vel å jobbe som avløser og gradvis ta over drift av gården du har odel på samtidig som bonden som driver gården får behov for hjelp med driften. Samtidig kan man gå opp til 4 år studiespesialiserende innen naturbruk dersom du ønsker det - og det er også en del høyere utdanning som kan være relevant mot å utvide driften av gården eller jobbe som konsulent ved siden av drift (jobb ved siden kan enten være nødvendig eller umulig helt avhengig av gården du har odel på) Altså masse masse muligheter her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå