Ogalaton Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Skulle ikke forundret meg så mye om de begynte å bøtelegge folk for å nyse snart........Hvorfor skal man ikke bli straffet for å kjøre som et rasshøl i trafikken? Det har jeg ikke sagt, jeg prøvde å komme med en litt humoristisk kommentar, som samtidig er litt relevant ettersom reglene for mange ting i Norge ser ut til å stramme seg inn til det punkt at at vi snart ikke kan puste gratis uten lisens.... Det du driver med minner om.....Forfølgelse? Jakter på ting du mener jeg tar feil i, i håp om å få ammunisjon mot de ekte argumentene du ikke klarer å svare på i andre tråder? Endret 8. oktober 2016 av Ogalaton Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Å kjøre er en farlig aktivitet for omgivelsene, er det unaturlig at det settes krav til de som ønsker å gjøre det på offentlig vei? AtW 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 to-hjulinger har vikeplikt, uansett Hehe, det har de absolutt ikke. Og det lar jeg sløve 4-hjulinger få vite. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Det hadde vært interessant å se hvor stor andel av de bøtelagte som hadde BMW eller Mercedes Du glemte at egoistiske drittsekker kjører Audi Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Det har jeg ikke sagt, jeg prøvde å komme med en litt humoristisk kommentar, som samtidig er litt relevant ettersom reglene for mange ting i Norge ser ut til å stramme seg inn til det punkt at at vi snart ikke kan puste gratis uten lisens.... Det du driver med minner om.....Forfølgelse? Jakter på ting du mener jeg tar feil i, i håp om å få ammunisjon mot de ekte argumentene du ikke klarer å svare på i andre tråder? Å bøtelegge folk som oppfører seg som rasshøl i trafikken velger du å sammeligne med å betale for å puste? Når du møter kritikk velger du å kalle det forfølgelse? Snakk om å spille offer! 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Det hadde vært interessant å se hvor stor andel av de bøtelagte som hadde BMW eller Mercedes Du glemte at egoistiske drittsekker kjører Audi Rolig nå, admin Jarmo kjører Audi og er ikke noen egosenter Vel, back to the topic, please.. 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Rolig nå, admin Jarmo kjører Audi og er ikke noen egosenter Neida, de fleste på veien oppfører seg. Men det er jo alltid noen som ødelegger. 1 Lenke til kommentar
Ogalaton Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Å bøtelegge folk som oppfører seg som rasshøl i trafikken velger du å sammeligne med å betale for å puste? Når du møter kritikk velger du å kalle det forfølgelse? Snakk om å spille offer! Nei. Du vrir på det jeg sier. Jeg mener at reglene her i landet kan virke så innskrenkende til tider, at jeg tenkte å svare med en litt humoristisk kommentar. Jeg tar ikke noen offer-rolle, jeg observerte at det virker som om du bare driver å leter etter feil, selv om det ikke er noen feil å finne så kommenterer du. Om du ikke fikk det med deg, var det et spørsmålstegn etter ordet forfølgelse. Skjerp deg nå. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Det er vanskelig å oppfatte ironi i tekst. Det finnes faktisk mennesker som har slike meninger at dersom man straffes for å gjøre noe forbudt i trafikken så er det overformynderi og for strengt regelverk. 2 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Blir bedre flyt i trafikken da de som skal inn i rundkjøringen vet hvor du skal F.eks om du skal til venstre så kan de som kommer fra høyre kjøre til høyre uten å måtte vente å se hvor du skal Nå er de flest rundkjøringer i Norge for små til at det vil gå, men gitt at rundkjøringen er stor nok vil bilen fra høyre tydelig se hvor du skal ved å se i hvem kjørefelt du ligger. Dermed blir blinkinga redundant. I teorien, ja, i praksis, nei. Opplevde det ganske greit i stad, da jeg stod og ventet på å kjøre til høyre i en rundkjøring som man kanskje kan si har 1,5 felt. En kar som ligger plassert slik at man ikke kan skille om han skal rett frem eller til venstre, skulle til venstre, og jeg hadde hatt mer enn nok plass til å kjøre til høyre. Noe jeg ikke kunne, siden jeg måtte avvente hvor han skulle. Med andre ord; flyt i trafikken er gevinsten. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Det er kjappere å oppfatte et blinklys, enn det er å avgjøre nøyaktig hvor i veibanen noen befinner seg i en rundkjøring, mener nå jeg. Sparer prosessering som kan brukes til andre ting i trafikkbildet. Senker også sjansen for misoppfatninger i tilfelle en person av en eller annen grunn ikke la seg mot den siden de tenkte seg. Likens er det når man står i en fil hvor man kun kan svinge i en bestemt retning. Selv om man vet hvor man selv har lov til å kjøre, så er det ikke sikkert personen på andre siden av krysset vet det, spesielt dersom den personen ikke er kjent i området. Da er det kjekt å kunne bruke andres blinklys til å forutse trafikksituasjonen som snart kommer. Endret 12. oktober 2016 av Pseudopod 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2016 Enig, den beste veiledning man kan gi til sine medtrafikanter er en kombinasjon av feltplassering og blinklys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå