avvl Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) - Endret 5. oktober 2016 av avvl Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Jeg kjenner ikke skatteregler, men enkelt sagt er vel hele poenget med å eie en bedrift meravkastning og utbytte. Når du eier en aksje så har du en eierandel i en bedrift. Ellers er det mange investorer som bevisst søker aksjer som betaler utbytte. Så sånn sett kan det være gunstig for bedriften om de er kjent for dette. Da vil aksjen være mer attraktiv å eie. Sånn ganske enkelt. Men skyt meg noen om jeg tar feil. Skrev dette raskt mens jeg ventet på at Netflix skulle laste opp på Chromecasten. Endret 5. oktober 2016 av Bruker-239845 Lenke til kommentar
HildrandeDu Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Hva er årsakene til at bedrifter utsteder utbytte/dividende når det ser ut i fra et skatteperspektiv at det ikke er optimalt å gjøre det? Fordi aksjeeierne ønsker utbytte... (Vet ikke om jeg forsto spørsmålet 100%) Lenke til kommentar
avvl Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Ellers er det mange investorer som bevisst søker aksjer som betaler utbytte. Så sånn sett kan det være gunstig for bedriften om de er kjent for dette. Da vil aksjen være mer attraktiv å eie. Det er sant. Høres jo ganske riktig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå