Gå til innhold

Google Pixel

Cord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjelder nok alle ;)

Jeg lurer fælt på hvorfor du vil ha så enkel tilgang til hurtiginnstillingene. Du må jo fortsatt opp med fingeren for å endre noe der? Notificatons derimot kan det jo derimot være greit å ta en kjapp titt på.

Når telefonen er ulåst vil du jo heller ikke at scrolling i en app skal åpne innstillinger, eller?

Mulig at det bare er meg som er veldig treig i huet her  :wee:

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Jeg lurer fælt på hvorfor du vil ha så enkel tilgang til hurtiginnstillingene. Du må jo fortsatt opp med fingeren for å endre noe der? Notificatons derimot kan det jo derimot være greit å ta en kjapp titt på.

Når telefonen er ulåst vil du jo heller ikke at scrolling i en app skal åpne innstillinger, eller?

Mulig at det bare er meg som er veldig treig i huet her :wee:

Det er jo hovedsakelig for å åpne notifikasjonspanelet istedenfor å strekke fingern så langt hele tiden. Om du drar ned enda en gang så dekker jo uansett hurtiginnstillingene halve skjermen så man må ikke "opp der".

Funksjonen fungerer jo såklart kun på hjemskjermen og ikke i en app :p

Last ned feks Nova så ser du hvor lettvint det er.

Minim: det er en funksjon som blir lansert senere og ikke en bug at det ikke fungerer. Glemte jo at du ikke klarer å skille mellom ting som ikke er lansert og bugs :D

Lenke til kommentar

Pixel 4:

Mon tro om det ikke er Google som står bak alle lekkasjene for å skape hype? Neppe tilfeldig at den videoen kom ut rett etter iPhone lanseringen.

Virker uansett som en knall telefon. Årets beste telefon kanskje? Håper den blir lansert i Norge.

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

På tide Google kommer på banen i Norge med Pixel-modellene, de har jo solgt mobiler i webbutikken sin i Norge før som eksempelvis Nexus 6P. Vet om flere som jeg ville anbefalt Pixel 3A fremfor rimelige Samsung-modeller på grunn av kameraet og greie spesifikasjoner til en bra pris, men når det blir snakk om paralellimport og manglede 4G- og Wifi-tale så er det tryggere å gå for en av de store kjente leverandørene for den gjengse nordmann.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tenker folk om om den dårlige batterikapasiteten? Og mangel på ultrawide-kamera på baksiden? Ganske skuffende synes jeg. Google har mye å gjøre på hardware-siden. Kanskje samarbeide med noen andre produsenter?

Virker uansett som en knall telefon. Årets beste telefon kanskje? Håper den blir lansert i Norge.

Hva synes du er bra? Jeg håper at Pixel-serien kan gjøre noe bra, men det eneste de kan levere på er software og gode bilder. Resten er godt under gjennomsnitter for flaggskip-telefoner.

Årets beste telefon? Jeg tipper at det ikke blir månedens beste.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Hva tenker folk om om den dårlige batterikapasiteten? Og mangel på ultrawide-kamera på baksiden? Ganske skuffende synes jeg. Google har mye å gjøre på hardware-siden. Kanskje samarbeide med noen andre produsenter?

Hva synes du er bra? Jeg håper at Pixel-serien kan gjøre noe bra, men det eneste de kan levere på er software og gode bilder. Resten er godt under gjennomsnitter for flaggskip-telefoner.

Enig med deg. Jeg kunne tenkt meg denne spessielt om den nå får ansiktsopplåsing med skikkelige sensorer, men det er en killer at den har så dårlige specs. Blir trolig en iPhone i stede om ikke nye maten blir rå.

Lenke til kommentar

Hva tenker folk om om den dårlige batterikapasiteten? Og mangel på ultrawide-kamera på baksiden? Ganske skuffende synes jeg. Google har mye å gjøre på hardware-siden. Kanskje samarbeide med noen andre produsenter?

Hva jeg syntes er bra? At den har alt. Batteriet er ikke noe å tenke på da systemet er så bra optimalisert uansett.

Hvorfor mener du at det ikke er en toppmodell verdig? Fordi den ikke har et batteri på 6000mAh?

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Hva jeg syntes er bra? At den har alt. Batteriet er ikke noe å tenke på da systemet er så bra optimalisert uansett.

Hvorfor mener du at det ikke er en toppmodell verdig? Fordi den ikke har et batteri på 6000mAh?

Fjorårets modell viser at "optimalisering" ikke gir den nok batteritid. I tillegg så slet pixel 3 fra start med alt for lite ram.

Det er ingenting som tyder på at pixel 4 klarer å konkurrere mot iPhone 11 pro, Huawei p30/mate 20/mate 30 eller Samsung s10/note 10+. Kanskje ikke neste oneplus engang.

Og nei den må ikke ha 6000mah, det vet du er en overdrivelse. Men med tanke på prisen så burde de hatt minst 3500 men aller helst 4000mah+.

Lenke til kommentar

Fjorårets modell viser at "optimalisering" ikke gir den nok batteritid. I tillegg så slet pixel 3 fra start med alt for lite ram.

Det er ingenting som tyder på at pixel 4 klarer å konkurrere mot iPhone 11 pro, Huawei p30/mate 20/mate 30 eller Samsung s10/note 10+. Kanskje ikke neste oneplus engang.

Og nei den må ikke ha 6000mah, det vet du er en overdrivelse. Men med tanke på prisen så burde de hatt minst 3500 men aller helst 4000mah+.

Har du i det hele tatt lest deg opp om hvilke specs 4'ern får? Bl.a 3700mAh batteri og 6gb ram.

Så lurer litt på hvorfor du mener den ikke skal klare å konkurrere mot de andre toppmodellene?

Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt lest deg opp om hvilke specs 4'ern får? Bl.a 3700mAh batteri og 6gb ram.

Så lurer litt på hvorfor du mener den ikke skal klare å konkurrere mot de andre toppmodellene?

Xl ja. Den vanlige får ca 2800.

Og rammen var som nevnt fjorårets problem men det er bare enda et eksemplar på at de ikke kan hardware.

På hvilke områder mener du at pixel 4 kan bli bedre enn konkurrentene? De gjør som iPhone og leker catch-up

Lenke til kommentar

Xl ja. Den vanlige får ca 2800.

Og rammen var som nevnt fjorårets problem men det er bare enda et eksemplar på at de ikke kan hardware.

På hvilke områder mener du at pixel 4 kan bli bedre enn konkurrentene? De gjør som iPhone og leker catch-up

Jeg har 3000mAh på min pixel nå og får 6 timer++ skjermtid, så 2800mAh gjør ingenting :)

Ram-problemet gjaldt visstnok ikke alle heller.

Rent OS, ordentlig FaceID, et av de beste kameraene man finner i en telefon, nyeste prosessor, vanntett, trådløs lading. Hva er det som ikke er toppmodell med det? Hva har konkurrentene som er så mye bedre?

Lenke til kommentar

Jeg har 3000mAh på min pixel nå og får 6 timer++ skjermtid, så 2800mAh gjør ingenting :)

Ram-problemet gjaldt visstnok ikke alle heller.

Rent OS, ordentlig FaceID, et av de beste kameraene man finner i en telefon, nyeste prosessor, vanntett, trådløs lading. Hva er det som ikke er toppmodell med det? Hva har konkurrentene som er så mye bedre?

Tja. Da med sparsomt bruk kanskje. Jeg har S10e og ligger på rundt 5+ timer skjermtid, men det er fortsatt stor forskjell fra f.eks. Mate 20 Pro som jeg hadde. Veldig stor forskjell. Og med mindre de oppgraderer det også, så har Pixel veldig treg lading. 18w? Burde vært 30w minst. 

Rent OS er kanskje fint for mange, og jeg liker mye av det også, men igjen så savner man en del funksjoner i et rent android. OxygenOS fra OnePlus er i mine øyne et mye bedre "stock" Android. 

Ordentlig FaceID har Mate 20 (og snart 30) også, men såvidt jeg vet så kan ikke Android enda utnytte dette. Du får ikke logget inn på DNB/Vipps/Lastpass/etc med ansiktsgjenkjenningen. Da må du ha fingeravtrykk eller kode. 

Jeg sier ikke at de ikke er et flaggskip. Snapdragon 855 + 6gb ram, vanntett, trådløs lading, bra kamera osv gjør at de hører hjemme i det sjiktet, men de slår ingen når man tar med alt. De kan ikke tilby noe ekstra. Enten det er 90/120hz skjerm, en penn (ala note), 3.5mm jack, vidvinkelkamera, små rammer, pop-up kamera, fingeravtrykkleser. I alle fall ikke på hardware-delen. Software så er det vel kun et bra hovedkamera og assistent-funksjoner som de kanskje velger å ikke gi til de andre. 

Jeg hadde blitt kjempeglad og kjøpt telefonen tvert hvis de faktisk leverte noe som er helt helt i toppen, men man ser at de blir et helt ok flaggskip som havner bak de fleste i prioriteringen fordi de bommer på en del områder. 

Google burde droppet Pixel-serien og heller fokusert på å la den softwaren de lager til Pixel bli tilgjengelig for andre telefoner. Tenk hvor mye bedre Android kunne blitt om de lot Pixel-funksjonene bli tilgjengelig for alle? 

Lenke til kommentar

Det funker vel bare i USA og Canada, og fåes også på andre modeller enn Pixel? (Har det ikke her på min)

Ja snakker litt globalt her. Mener spesifikt å huske at den kun kom på Pixel når den ble sluppet. Mulig den er tilgjengelig på flere modeller nå. 

Angående Pixel 4 så skal jeg vente med å dømme de helt ned før den er sluppet, men hvert eneste år så har Pixel noen problemer som gjør at det er vanskelig å velge den foran de andre og det gjør at jeg blir mer skeptisk for hvert år. Nexus-serien før den hadde også mye problemer. 5X hadde mange problemer, og 6P hadde batteriproblemet (jeg slet mye med den) samt en dårlig prosessor (throttler mye). For ikke å snakke om den grove prisen det blir pga gråimport på Pixel-serien.

Jeg håper at Pixel 4 kan overraske og levere noe kanon, men jeg regner med det blir som med iPhone-lanseringen fra tirsdag der igrunn alt er lekket og det ble en helhetlig skuffende affære.

Lenke til kommentar

Ja snakker litt globalt her. Mener spesifikt å huske at den kun kom på Pixel når den ble sluppet. Mulig den er tilgjengelig på flere modeller nå. 

Okay, men hvilke flere funksjoner fra Pixel ville gjort Android så mye bedre, da? Tipper det meste vil komme med som standard i Android når det er blitt ferdig testa ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...