Gjest Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Ja, det stemmer at det er mer rekkefølgen. Har lyst på både utdannelse og barn, og føler meg klar for begge. Vi er begge voksne for alderen og føler oss klar. Han har fagbrev og jobber 100%. Jeg har 100% jobb men ikke utdannelse enda. Det er her jeg ville høre litt positive og negative erfaringer. Hilsen TSHvor lang utdannelse er det snakk om, og er det mulig å ta denne over flere år slik at du har energi og tid til å jobbe ved siden av samtidig som du har barn? Har dere familie i nærheten som er villige til å støtte dere? Barnehage er dyrt, og det samme er barneutstyr. Har du mulighet til å jobbe deltid ved siden av studiene. Jobber han mye overtid? Må du flytte for å ta utdanning? Eier dere eller leier dere bolig? Er du villig til å innse at du kanskje må gi opp utdannelsen eller sette utdannelsen mange år på vent? Eier leilighet, han jobber fulltid. Vi har både min og hans familie i nærheten som er villig til å hjelpe. Barnets bestemor jobber ikke og kan være til hjelp på dagtid hvis krise. Blir sikkert vanskelig med både studier, jobb og barn på likt. Men tenker å jobbe så lenge som mulig frem til barnet og evt begynne med studie etter hvert. Må ikke flytte for å studere, men må dra en time med tog/buss evt kjøre. Er villig til å "måtte bli voksen" og miste sosialt liv, da dette pleier å skje når man får barn. Er villig til det meste, da vi begge har lyst å bli foreldre. å få barn i en alder av 23 år er jo ungt, dere lever bare en gang. slapp av litt, barn kan du alltids få senere. nyt 20 årene dere Lenke til kommentar
Visum Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Få barn nå! Det er det beste alternativet når du er 23. Dette gjelder på en betingelse, at du har en stabil økonomi, 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Ja, det stemmer at det er mer rekkefølgen. Har lyst på både utdannelse og barn, og føler meg klar for begge. Vi er begge voksne for alderen og føler oss klar. Han har fagbrev og jobber 100%. Jeg har 100% jobb men ikke utdannelse enda. Det er her jeg ville høre litt positive og negative erfaringer. Hilsen TSHvor lang utdannelse er det snakk om, og er det mulig å ta denne over flere år slik at du har energi og tid til å jobbe ved siden av samtidig som du har barn? Har dere familie i nærheten som er villige til å støtte dere? Barnehage er dyrt, og det samme er barneutstyr. Har du mulighet til å jobbe deltid ved siden av studiene. Jobber han mye overtid? Må du flytte for å ta utdanning? Eier dere eller leier dere bolig? Er du villig til å innse at du kanskje må gi opp utdannelsen eller sette utdannelsen mange år på vent? Eier leilighet, han jobber fulltid. Vi har både min og hans familie i nærheten som er villig til å hjelpe. Barnets bestemor jobber ikke og kan være til hjelp på dagtid hvis krise. Blir sikkert vanskelig med både studier, jobb og barn på likt. Men tenker å jobbe så lenge som mulig frem til barnet og evt begynne med studie etter hvert. Må ikke flytte for å studere, men må dra en time med tog/buss evt kjøre. Er villig til å "måtte bli voksen" og miste sosialt liv, da dette pleier å skje når man får barn. Er villig til det meste, da vi begge har lyst å bli foreldre. Vel, du er mer moden enn det jeg var, og det ser ut som dere har økonomien på stell, noe jeg ikke hadde. Vi klarte det bra, og fikk et par barn til etter jeg var ferdig med utdanning. Dere har et bedre utgangspunkt, så hvis det er dette du virkelig vil, så må du følge det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå