Arild Haraldsen Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Meningsløs bruk av statistikk, mener Arild Haraldsen.KOMMENTAR: Verdensmesterskapet i digitalisering: Norge slått av Malta Lenke til kommentar
roflol Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Norge må bli et godt Kunnskapssamfunn der vi selger vår god programmeringskoder i forhold til den billig Inderen. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Ingen* bryr seg om kvaliteten på programkode så lenge den er over ett minimumsnivå. 3 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Ingen* bryr seg om kvaliteten på programkode så lenge den er over ett minimumsnivå. Bortsett fra de som skal vedlikeholde den på sikt 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Bortsett fra de som skal vedlikeholde den på sikt Derav stjernen, det finnes nok enkeltpersoner, men en person skriver vanligvis ikke all koden så til slutt ender det opp med middelmådig eller dårlig kode. Endret 5. oktober 2016 av Civilix Lenke til kommentar
Frode Bergeton Nilsen Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Jeg begynner å bli mektig lei av all pratet om "digitalisering". I gamle dager fokuserte man på "effektivisering", noe som gir mye mer fornuft. Det har lite for seg å bare gjøre noe "digitalt" hvis det ikke gir noe reell gevinst. 4 Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Ingen* bryr seg om kvaliteten på programkode så lenge den er over ett minimumsnivå. Hvis det er man selv som skal vedlikeholde og kanskje utvide systemet, så bryr man seg som regel om det, tror jeg. Noe annet er dersom man er en halvstudert røver fra Steria eller CapGemini, innleid hos det offentlige... da gir man som regel blanke faen, så lenge systemet bygger, og så lenge det ikke kollapser før man selv har kommet seg ut døren. Ellers, så øker vel kravene til kodekvalitet jo større systemer man bygger. I store systemer er det vel gjerne slik at man *må* holde orden i sysakene for at man i det hele tatt skal komme i land med prosjektet. I alle fall dersom man skal komme i land på en god måte. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Hvis det er man selv som skal vedlikeholde og kanskje utvide systemet, så bryr man seg som regel om det, tror jeg. Noe annet er dersom man er en halvstudert røver fra Steria eller CapGemini, innleid hos det offentlige... da gir man som regel blanke faen, så lenge systemet bygger, og så lenge det ikke kollapser før man selv har kommet seg ut døren. Ellers, så øker vel kravene til kodekvalitet jo større systemer man bygger. I store systemer er det vel gjerne slik at man *må* holde orden i sysakene for at man i det hele tatt skal komme i land med prosjektet. I alle fall dersom man skal komme i land på en god måte. Man skulle tro det, erfaring har dog lært meg at det ikke er tilfellet. Større prosjekter betyr bare flere kokker og mer søl. Lenke til kommentar
0slo Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Så det er ikke bare i fotball de er bedre enn oss altså Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Man skulle tro det, erfaring har dog lært meg at det ikke er tilfellet. Større prosjekter betyr bare flere kokker og mer søl. Jada, det er jo en kjensgjerning at mange større IT-prosjekter ofte går i dass, av ulike årsaker... Større IT-prosjekter har, som du sier, ofte en tendens til å ende opp med mange kokker og mye søl. Ofte ender leveransene opp med å passere akseptansetest bare med en hårsbredd, hvis prosjektene da ikke blir stoppet før de kommer så langt. Dette er imidlertid eksempler på det som jeg nevner... Nemlig at større IT-prosjekter vil havarere (i større eller mindre grad), dersom man ikke holder pinlig orden i sysakene underveis i prosjektene. Lenke til kommentar
Svein Ølnes Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Mange gode poeng her. Eg vil leggja til ein ting: "Som du ropar i skogen, får du svar". Ta ein titt på Rambøll sitt spørjeskjema og spør deg sjølv: Ville eg klart å gi fornuftige svar på dette? Svaret mitt er eit klart "nei", men eg er vel ikkje i målgruppa. Eg tvilar likevel på verdien av dei svara som kjem inn, det er rett og slett altfor kompliserte spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå