Uferdig Setnin Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Hei!Utenfor der jeg bor står det følgene (ish)8-16 (8-16)Parkering imot avgift (tror det også stod noe om maks 2t) Er det da gratis etter 1600? Som oftest fylles plassen opp med engang etter 1600. Mvh Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Ja, gratis uten om de tidene. Gratis fra 1600 til 0800 om morgenen (mandag-lørdag).. Gratis hele søndagen 1 Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Sweet, er borte 07-16 hverdag omtrent, passer perfekt :^) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Står din bil parkert der hele resten av døgnet? Da bør du få klarhet i om det stod noe om max 2 timer eller ikke. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Gjelder ikke maks to timer kun imellom 0800-1600 ettersom att imot betaling også kun gjelder i den tidsperioden? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Det vet jeg ikke, men håper du har rett. Du bør sjekke skiltet en gang til, siden du ikke var helt sikker da du skrev åpningsinnlegget. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Ta bildet av skiltet og legg ut her. Da blir det enklere å svare på hva som gjelder. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Gjelder ikke maks to timer kun imellom 0800-1600 ettersom att imot betaling også kun gjelder i den tidsperioden? Jo, det er riktig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Underskiltet viser gyldighetstiden til skiltene over, 8-16 ma-lø.- Dersom "maks 2 timer" står over underskiltet så gjelder det kun 8-16 ma-lø. - Dersom "maks 2 timer" står under underskiltet så gjelder det alltid. PS. Vær obs på at enkelte parkeringsplasser har parkering forbudt om natta, typisk 24-06, på grunn av brøyting. Det kan stå skiltet enten ved parkeringsplassen eller være en sone i et større område. Parkeringsforbudet om natta bruker å være begrenset med et underskilt som viser hvilke kalendermåneder det gjelder. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Underskiltet viser gyldighetstiden til skiltene over, 8-16 ma-lø. - Dersom "maks 2 timer" står over underskiltet så gjelder det kun 8-16 ma-lø. - Dersom "maks 2 timer" står under underskiltet så gjelder det alltid. Jeg regner med at dersom det står i underskiltet gjelder det også kun 8-16 ma-lø? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Det er et underskilt som slik jeg leser det betyr at det i tidsrommet mellom 09 og 17 (og 09 til 15 på lørdager) er som skiltet angir maks to timer mot avgift. Selve skiltet sier at det er parkeringsplass, altså at det er parkering alltid, mens det i angitt tidsrom er maksimalt to timer mot avgift. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2016 Stod der inatt, fikk ikke bot :^) Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 Bilde 1 : http://i.imgur.com/61JkJLH.jpg Bilde 2 : http://i.imgur.com/uU1skWL.jpg Hvile regler gjelder for Bilde 2? Parkering kun imellom 08-16 imot betaling og kun for dem med sonekort, ellers er det gratis og "free for all"? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Oi, den var vanskelig, men jeg tror det er slik: Først det utvetydige: Mandag-lørdag 08-16: Kun parkering med sonekort og mot betaling og kun på oppmerkede plasser. Andre tidspunkt: Kun med sonekort (som det står i den generelle teksten øverst), men uten betaling (som står presisert sammen med tidspunktene). Det merkelige er at de har teksten "kun på oppmerkede plasser" i tilknytning til tidspunktene. Jeg ville spurt kommunens parkeringsetat om det er teksten over eller under tidspunktene som gjelder for tidspunktene. Altså generelt og uten bilde. Når du får svar så ville jeg sendt bildet og adresse og spurt om de kan bekrefte at skiltet på bildet er riktig etter regelen de svarte med. Skulle det bli noen tvist i ettertid så har du det sort på hvitt fra parkeringsetaten hva som gjelder for stedet. Endret 13. oktober 2016 av Simen1 Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Okei, men på Bilde 1 så er det gratis etter 1600, men kun til 0759? *Edit På bilde 2 står det "på oppmerkede plasser", men såvidt som jeg vet så er det ikke en eneste oppmerket plass på gaten her utenom der det ikkje er soneparkering. Har dette noe å si? Endret 13. oktober 2016 av Noxz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Okei, men på Bilde 1 så er det gratis etter 1600, men kun til 0759?Det stemmer. *Edit På bilde 2 står det "på oppmerkede plasser", men såvidt som jeg vet så er det ikke en eneste oppmerket plass på gaten her utenom der det ikkje er soneparkering. Har dette noe å si?For å ta det veldig firkantet og bokstavelig har det mye å si. Det betyr at det er parkering forbudt i området med soneparkering. Men det er neppe intensjonen fra parkeringsetaten så her bør du be dem presisere hva de mener og eventuelt enten fjerne teksten "på oppmerkede plasser" fra skiltet eller merke plassene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå