FB.542209311067001 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Skjønner ikke hva mer jeg kan gjøre. For ca. 3 måneder siden fikk jeg beskjed fra CDON at jeg kom til å få tilbake beløpet jeg hadde kjøpt produktet for. (Garanti ; sendte det inn til dem). Jeg spurte CDON hva som hadde skjedd da jeg etter to uker fortsatt ikke hadde fått pengene. De sjekket, og stod fast på at de hadde betalt. Så fikk jeg mistanke om at de kunne ha sendt pengene til en konto som ikke lenger eksisterer hos en bank jeg ikke lenger er medlem av. Jeg ringte denne banken, og de forsikret meg om at hvis noen prøvde å sende penger til en av mine gamle kontoer, ville de automatisk bli sendt tilbake. Her sitter jeg altså, 3 måneder senere. CDON står fast på at de har betalt, og ikke kan gjøre noe mer. Hva kan jeg gjøre? Jeg har ikke bare tenkt å la dette slippe.. Takker på forhånd for hjelp Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Typisk CDON... Har du snakket med kundesenter eller økonomiavdelingen? Hvis de påstår at de har satt inn penger på kontoen du har oppgitt og den er din så har du bevis på at de ikke har betalt. Tror nesten du bør "true" dem litt, forbrukerrådet pleier å være en slager. 1 Lenke til kommentar
FB.542209311067001 Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Typisk CDON... Har du snakket med kundesenter eller økonomiavdelingen? Hvis de påstår at de har satt inn penger på kontoen du har oppgitt og den er din så har du bevis på at de ikke har betalt. Tror nesten du bør "true" dem litt, forbrukerrådet pleier å være en slager. Har snakket med kundesenteret som sendte meg videre til økonomiavdelingen. De vil av en eller annen grunn ikke si meg hvilken konto de har satt pengene inn på. Bare at de har refundert tilbake til samme konto som tilhørte kredittkortet for kjøpet. Vet ikke om dette er CDON's feil, eller DNB (min gamle bank) sin feil. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Det er selvfølgelig ikke godt nok at de sier "vi har gjort det" uten noen form for bevis. Send en mail til dem at du enten vil ha kontonummeret via mail eller sneglepost og at du vil ta kontakt med forbrukerrådet hvis de ikke gjør det. Du kan vel like greit kontakte forbrukerrådet med en gang, ingen her kan hjelpe deg med å få infoen du trenger for å bevise at de ikke har betalt tilbake. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Typisk CDON... Har du snakket med kundesenter eller økonomiavdelingen? Hvis de påstår at de har satt inn penger på kontoen du har oppgitt og den er din så har du bevis på at de ikke har betalt. Tror nesten du bør "true" dem litt, forbrukerrådet pleier å være en slager. Har snakket med kundesenteret som sendte meg videre til økonomiavdelingen. De vil av en eller annen grunn ikke si meg hvilken konto de har satt pengene inn på. Bare at de har refundert tilbake til samme konto som tilhørte kredittkortet for kjøpet. Vet ikke om dette er CDON's feil, eller DNB (min gamle bank) sin feil. Altså, enten har de kreditert kredittkortet du betalte med, eller så har de overført pengene til et kontonummer du har oppgitt. De har ikke refundert til "konto som tilhører kredittkort", da de ikke har noen som helst forutsetning for å finne kontonummer ut fra kortnummeret som er brukt ved betaling. (Eller så har de ikke betalt noe som helst) 1 Lenke til kommentar
FB.542209311067001 Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Typisk CDON... Har du snakket med kundesenter eller økonomiavdelingen? Hvis de påstår at de har satt inn penger på kontoen du har oppgitt og den er din så har du bevis på at de ikke har betalt. Tror nesten du bør "true" dem litt, forbrukerrådet pleier å være en slager. Har snakket med kundesenteret som sendte meg videre til økonomiavdelingen. De vil av en eller annen grunn ikke si meg hvilken konto de har satt pengene inn på. Bare at de har refundert tilbake til samme konto som tilhørte kredittkortet for kjøpet. Vet ikke om dette er CDON's feil, eller DNB (min gamle bank) sin feil. Altså, enten har de kreditert kredittkortet du betalte med, eller så har de overført pengene til et kontonummer du har oppgitt. De har ikke refundert til "konto som tilhører kredittkort", da de ikke har noen som helst forutsetning for å finne kontonummer ut fra kortnummeret som er brukt ved betaling. (Eller så har de ikke betalt noe som helst) Det var dette jeg prøvde å få fram. Kunne ikke finne ordene. De hevder at de har kreditert kredittkortet jeg betalte med. Jeg har fått ett bilde fra dem som viser DIBS referanse nr, mitt navn og også at transaksjonstypen er "refund". Tror egentlig ikke CDON tar feil her. Er mer usikker på om DNB forteller sannheten, eller kanskje det er en eller annen feil i systemet når det kommer til kreditteringer til kredittkort hvor tilhørende konto er stengt. Har snakket med DNB også. De sier at jeg ikke kan få penger inn på noen av mine stengte kontoer, og at jeg må snakke med CDON. (Dette begynner å ligne byråkratinivået til offentlige instutisjoner..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå