fomlepung Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Vel, jeg og naboen deler en NGT 8Mbps/864kbps linje hvorav hvor routeren står inn hos han. Vi har en 80 meter lang TP kabel som er gravd ned oss i mellom. Kom hjem fra jobben i dag, og da var linklampen mellom meg og naboen død. Jeg sjekket alt av kabling og kontakter og trodde nå at vi hadde fått brudd i kabelen et sted. Satt å tok release og renew av IP og fikk bare 169.254.x.x IP (ingen kontakt med DHCP). Plutserlig begynner linklampen å lyse igjen og da når jeg går inn å sjekker og fornyer IP adressen, så kommer følgende opp (les under): C:\>ipconfig /all Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : xxxxxxxxxx Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Ethernet-kort Nettverksbro: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : MAC Bridge Miniport Fysisk adresse . . . . . . . . . : 52-B0-F4-3B-XX-XX DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 10.0.0.8 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standard gateway . . . . . . . . : 10.0.0.1 DHCP-server. . . . . . . . . . . : 10.0.0.1 DNS-servere. . . . . . . . . . . : 217.13.4.24 217.13.7.140 Leasingavtale mottatt. . . . . . : 27. november 2003 18:04:53 Leasingavtale utgår. . . . . . . : 28. november 2003 06:04:53 Jeg hadde ikke "MAC Bridge Miniport" der tidligere, men det dukket opp nå. Ellers er det et PCI NIC jeg har i maskinen og har deaktivert "onboard" NIC'et. Er WinXP Pro med SP1 jeg har på denne maskinen. Ikke sikkert noen vet hva dette er... men tar i mot innspill med stor takk. Vet at bridging er som regel mellom to NIC til NIC koblinger... men vi har ikke noe sånn konfigurasjon i LAN'et vårt her! Ellers kan jeg forklare topologien på nettverket her hos meg og naboen i korthet! Inne her hos meg er det en 16 porters D-link hub hvor jeg har koblet den 80 meter lange TP kabelen i uplink porten på hub'en. Denne kabelen som går i mellom meg og naboen er igjen koblet til en switch inne hos han som igjen er koblet til NGT routeren (Netopia 4542). Dette har tidligere fungert strålende og da uten dette "MAC Bridge Miniport" som plutserlig nå har dukket opp her hos meg. Greit nok... det funker igjen som før her nå... men skjønner ikke helt hva som har skjedd og hva grunnen til at dette plutserlig kom opp. Endret 27. november 2003 av fomlepung Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Beskrivelse . . . . . . . . . . : MAC Bridge MiniportFysisk adresse . . . . . . . . . : 52-B0-F4-3B-XX-XX Beskrivelse er navn på nettverkskortet som er installert i maskinen din. Nå sier du at det ikke er det samme som du virkelig har installert .... Sjekk i systempanelet ditt hvilket nettverkskort windows har "gjenkjent" ... Kan jo hende at noe i XP'en din har rammlet .... Du kan jo for sikkerhets skyld sammenligne den fysiske adressen (MAC adressen) med den på kortet. Den skal være merket med det. Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Jeg har to NIC's i maskinen, hvorav det ene som sagt (onboard NIC) er deaktivert i BIOS'en. (forøvrig et Abit IC7 m P4 2,6) Det jeg finner i systemenheter er: 1394-nettverkskort 3Com Ethernetlink XL 10/100 PCI for Complete Managment NIC (3C905C-TX) Mac Bridge Miniport 3Com kortet er det kortet som står i en PCI slot. Finner forøvrig bare en MAC adresse og det er til 3Com kortet. Merkelige greier dette her... men som sagt... ting fungerer som det skal her selv om denne MAC Bridge Miniporten dukka opp! Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Har det samme her,har også et onboard NIC som er disablet men hos meg dukker også 1394 opp som nettverk selvom jeg ikke har noe som helst koblet til firewire portene og denne MAC bridgen da. Går helt greit å fjerne både MAC bridge og 1394 men det dukker opp igjen etter noen rebooter. Men som du sier det funker jo så det er vel bare å la det være (men det er jo alltids interessant å lære nye ting da) :-) Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Ja jeg er jo glad til så lenge det funker som det skal! Var egentlig bare nysgjerrig på hvorfor MAC Bridge Miniport plutserlig dukka opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå