Redaksjonen. Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Kilder: Yahoo masseovervåket epost Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Vel, nå har jo en tidligere innleid hos NSA allerede sagt at Yahoo bedriver masseovervåkning på oppdrag fra NSA og at Yahoo ikke har lov til å innrømme dette offentlig så det kom jo ikke akkurat som noen bombe at tidligere Yahoo-ansatte sier det samme og at Yahoo ikke svarer. 2 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 sammen med en varslingstid på to år etter at en halv milliard kontoer ble kompromittert, så er ikke dét akkurat noen fjær i hatten ... 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 "Ifølge sikkerhetseksperter er Yahoos overvåking av eposttrafikken det første tilfellet hvor et it-selskap har hjulpet en etterretningstjeneste med å gå gjennom samtlige eposter." Av en eller annen merkelig grunn så stiller jeg meg tvilende til det utsagnet. 6 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 "Ifølge sikkerhetseksperter er Yahoos overvåking av eposttrafikken det første tilfellet hvor et it-selskap har hjulpet en etterretningstjeneste med å gå gjennom samtlige eposter." Av en eller annen merkelig grunn så stiller jeg meg tvilende til det utsagnet. Det første kjente tilfellet. Unøyaktig oversettelse; Some surveillance experts said this represents the first case to surface of a U.S. Internet company agreeing to an intelligence agency's request by searching all arriving messages, as opposed to examining stored messages or scanning a small number of accounts in real time. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Jeg er så godtroende at jeg regner med at de oversetter korrekt. Jau jau, det er vel på tide at jeg begynner å sjekke kildene, men da kan jeg likesågodt bare lese sakene et annet sted. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 My point is this: the story is full of mangled details that really tell us nothing. I can come up with multiple, unrelated scenarios that are consistent with the content in the story. The story certainly doesn't say that Yahoo did anything wrong, or that the government is doing anything wrong (at least, wronger than we already know). I'm convinced the government is up to no good, strong arming companies like Yahoo into compliance. The thing that's stopping us from discovering this is that reporters are so shitty at reporting the details. http://blog.erratasec.com/2016/10/the-yahoo-email-search-story-is-garbage.html Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Jeg er så godtroende at jeg regner med at de oversetter korrekt. Jau jau, det er vel på tide at jeg begynner å sjekke kildene, men da kan jeg likesågodt bare lese sakene et annet sted. Det er jo et spørsmål om hvilket nivå med informasjon du er komfortabel med. Kildene er som regel rikere på innhold, og jeg må si noen ganger ikke like flinke til å plukke ut det interessante. Men skal man tolke utsagn og påstander må man ofte klikke seg videre til kildene. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Vel, nå har jo en tidligere innleid hos NSA allerede sagt at Yahoo bedriver masseovervåkning på oppdrag fra NSA og at Yahoo ikke har lov til å innrømme dette offentlig så det kom jo ikke akkurat som noen bombe at tidligere Yahoo-ansatte sier det samme og at Yahoo ikke svarer. Å ikke svare er også et svar, i dette tilfellet. Det er da flere andre som gir klare og tydelige svar som benekter det Yahoo ikke får seg til å benekte. Så kan man lure på hva verdien i en slik benektelse egentlig er. Det kan være et konkurransefortrinn om de som uttaler seg ikke er informert men uttaler seg på bakgrunn av en stående intern policy. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå