eriksenps Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg prøver å en internett tilkobling opp å gå. Maskinen min holder på en gammel adresse (169.xxx.xx.xx.) Denne får jeg ikke frigitt slik at jeg kan få ip fra Bluecom (217.xxx /62.xxx) Har prøvd å reparere tilkoblingen, og har prøvd kjør-cmd-ipconfig/release og renew uten suksess. Anybody? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Har prøvd å reparere tilkoblingen, og har prøvd kjør-cmd-ipconfig/release og renew uten suksess. Er dette ei ny linje som aldri har vært i drift? Hvis ja så ring support og be 2.linjesupport og sjekke oppsettet på Bluecom sin router. Dette forutsetter at DSL-llampa lyser. Er det ei linje som er i drift så sjekk kabler, brannvegg og at du ikke har for mange maskiner tilkoblet. Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Jeg prøver å en internett tilkobling opp å gå. Maskinen min holder på en gammel adresse (169.xxx.xx.xx.) Denne får jeg ikke frigitt slik at jeg kan få ip fra Bluecom (217.xxx /62.xxx) Har prøvd å reparere tilkoblingen, og har prøvd kjør-cmd-ipconfig/release og renew uten suksess. Anybody? 169.x.x.x addressene er addresser windows setter selv når den ikke får kontakt med en dhcp server. Dersom du ikke klarer å få vanlige ipaddresser, er det noe annet som er galt (nettverkskort, kabel, modem osv). Endret 27. november 2003 av covah Lenke til kommentar
eriksenps Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Det er en helt ny linje og skulle være klar i går. Skal ringe bluecom og høre om de virkelig har gitt meg en linje. Og ja, dsl lampa lyser. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Det er en helt ny linje og skulle være klar i går. Skal ringe bluecom og høre om de virkelig har gitt meg en linje. Når du ringer ber du support ta kontakt med 2.linje og be de sjekke routerkonfigen sin nøye, dette har nemlig skjedd endel feil i forbindelse med at Telenor Networks har endret sitt system for tilbakemelding. Disse feilene medfører at du ikke får IP. Lenke til kommentar
eriksenps Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Det er en helt ny linje og skulle være klar i går. Skal ringe bluecom og høre om de virkelig har gitt meg en linje. Når du ringer ber du support ta kontakt med 2.linje og be de sjekke routerkonfigen sin nøye, dette har nemlig skjedd endel feil i forbindelse med at Telenor Networks har endret sitt system for tilbakemelding. Disse feilene medfører at du ikke får IP. Stemte det agvg. Bluecom hadde en feil i en verdi på configen, men Ricardo på Bluecom fiksa det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Stemte det agvg. Bluecom hadde en feil i en verdi på configen, men Ricardo på Bluecom fiksa det. Bra, jeg regnet nesten med at det var dette som var problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå