Miele Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Det finnes ingen snarveier til ekstrem kvalitet på forbrukerprodukter. Møt menneskene som får det til.ANNONSE: Han sitter på hemmeligeten til ekstrem kvalitet Lenke til kommentar
Gjersdalen Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Kvalitet? Jeg er kvalitetsrådgiver og en Miele kjøleskapseier. Så brakk håndtaket (ikke plast men en slags aluminiumslegering) som er laget som ett stykke. Da fikk jeg issues. A) dro til Expert og sa slik skal det ikke være (garanti). De ba meg kontakte Miele - som skulle ha meget god kundebehandling. B) Miele skulle absolutt sende egen inspektør på hjemmebesøk for å inspirere håndtaket. Da måtte jeg tatt fri fra jobb for å vise frem et kjøleskapshåndtak. C) jeg ønsket ikke å tåle et inntektstap og spurte om jeg ikke bare kunne sende alt inn slik at de kunne analysere materialtrettheten (i tillegg til at jeg allerede hadde sendt bilder). Da måtte jeg i så fall kjøpe nytt håndtak til over 1.000kr siden inspektørene ikke kunne verifisere at dette ikke skyldtes materialtretthet. D) da sendte jeg mail til en av sjefene i Miele hvor jeg pekte på hvor jeg mente Miele kunne forbedre seg; håndtakpatent, materialkvalitet, kundebehandling, effektiv ressursbruk - som inspektør på et håndtak hvor oversendte bilder tydelig viser at materialet har brukket tvers av. E) denne sjefen tok grep og ordnet opp slik at jeg skulle få nytt håndtak vederlagsfritt. Jeg fikk to håndtak av Miele! Så jeg brukte egne midler til å sende det ene - pluss det ødelagte - håndtaket tilbake til Miele. F) da fikk jeg en uforklarlig faktura fra Miele som krevde at jeg på nytt måtte ta kontakt med Miele for å få forklaring. Det viste seg at de sendte meg faktura for å vise at jeg ikke skyldte dem noe..(?) Så Miele hadde ikke den gode servicen som Expert hevdet. Og de har ikke et godt produkt i kjøleskapshåndtaket sitt, og heller ikke den beste materialstøpen av slike håndtak. Miele kan godt forbedre seg noen hakk slik at de unngår å benytte så mye ressurser i sin kontakt med kunder som opplever at deres produkter svikter innenfor garantien (og sender tydelige bilder av den påståtte feilen). 4 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Miele kvaliteten er oppskrytt. Mine foreldre (et ektepar godt oppe i 60 årene) har både vaskemaskin og oppvaskmaskin fra Miele og det er ingenting der som tyder på kvalitet over gjennomsnittet. På vaskemaskinen har både hovedkort og motor/drivverk røket og på oppvaskmaskin har et innvendig panel i rustfritt stål løsnet/vridd seg slik at det ikke er fysisk mulig å lukke maskinen uten å presse dette panelet på plass for hver gang. Expert som har solgt varene er som vanlig fint lite interessert i å hjelpe i det hele tatt. De henviser bare direkte til Miele som fakturerer med gaffel for å utbedre feil. 2 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Det at Miele er bygget godt er bevist av Aussie50...Eneste spørsmålet jeg lurer på er når Miele vil lansere en ny FlameSpin modell Modell 3000 funket jo bra den: Endret 8. oktober 2016 av 007CD Lenke til kommentar
Atle Haanæs Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Er pensjonist og vi har hatt Mieleprodukter gjennom minst 30 år. Har vært fornøyd inntil vi flyttet til pensjonistbolig for fem år siden og fornyet alle hvitevarer, også Miele vaskemaskin. Etter 4 år hadde det oppstått en glippe på gummipakningen rundt åpningen i nedkant på ca. 2 cm., normal klaring er ca. 2-3 mm. Vi klaget, men Miele påsto at vi måtte ha brukt løsningsmidler, oljer eller kremer som påvirket gummien i pakningen. Noe som var ukjent og noe overraskende for oss. Vi er pensjonister og driver ikke med ekstremaktiviteter av noe slag, heller ikke med løsningsmidler, oljer eller fett utover hva vanlige husholdninger som bor i leilighet gjør. Men vi ville ikke risikere at småplagg skulle forsvinne ut av trommelen og ut i maskineriet under vask, så vi fikk pakningen byttet. Kostnad ca.2.300 kr. Etter ca. 5 måneder(!) med ny gummipakning hadde glippen igjen oppstått, like stor som første gang. Denne gangen erkjente Miele at dette ikke var normalt, og byttet pakningen uten kostnad for oss. Og de byttet med en pakning med en gummiblanding som brukes i mer profesjonelle miljøer som skjønnhetssalonger, frisører og liknende. . Vi avventer nå spent på utviklingen i denne pakningen. Vi har tatt vare på begge pakningene, som antakelig er levert av underleverandører til Miele(?). Med det kvalitetssystemet som beskrives i annonsen på Tu.no tyder det på at denne delen, gummien, ikke er underkastet det samme kontrollregimet som mekanikk og elektronikk. Men dette er første gang vi har hatt grunn til å klage på Mieles produkter. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Jeg håper vaskemaskinprodusentene tar til vett og bygger inn håndtak i sidene på maskinene. Jag bar min nye Miele-maskin på ca 100 kg ned i kjelleren, og bar opp den gamle, og jeg kan love at jeg var svett fordi det bortimot var kul umulig å få gripetak. Men det gjorde underverker med kroppen. Jeg følte at jeg nesten svevde etter seansen. Lenke til kommentar
Thomas Henden Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå