Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 (endret) Tenkte det hadde vært litt morsomt med en større tråd hvor folk skriver kort ned saker og temaer en er FOR , IMOT eller LIKEGYLDIG til i mindre eller større grad. Ønsker en å utdype bør en enten være veldig kort eller skrive det ned på slutten i en ... Det er lov å redigere innlegget sitt etterhvert som en kommer på nye ting eller endrer syn. Det er også lov å legge til youtubevideoer og artikler i spoileren, men hold det kort. Skjønner folk tegninga? FOR -Bernie Sanders -Vitenskap - evolusjon - vitenskaplig metode -NRK- Folkeopplysningen -Bevare ulveflokken -Kjøtt (selv om jeg ønsker alternativer velkommen. F.eks stamcelleburger) -Genmodifisert mat -Selvbestemt abort -Like muligheter for begge kjønn uten at en tar det for langt og skjeller ut butikkansatte fordi gutteklærne var blå og jenteklærne var rosa. - Elbiler -"Menneskeskapt oppvarming" (Yes we did it) LIKEGYLDIG: -Hillary Clinton - Mannegruppa Ottar Jeg er ikke medlem av gruppa men hopper ikke til konklusjoner mot 40 000 medlemmer over noen 7 måneders screenshot av noen radioresepsjonvitser. Jeg må isåfall bli medlem for å lese om det er så ille, men da ender jeg opp med å bli stemplet, hengt ut og slettet fra facebook av flere bekjente som har gitt tydelig uttrykk for at alle i gruppen bør skytes IMOT: - Befolkningsvekst (jorda er stappfull nok som den er) - Donald Trump (svindler) - MLM, networkmaketing og pyramidespill - 10%fraværsgrensa (lite gjennomtenkt, 2timersfag er den store taperen) - overdrevent hårsårhet. Alle skal føle seg krenket og alt skal unskyldes fordi en kunne tolke det feil. - Alternativbransjen (healere, synske og mye annet svindel) Endret 4. oktober 2016 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Hvilken side av saken er du på? De aller fleste mener jeg er på feil side. Det tyder på at jeg faktisk er på rett side. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Morsomt nok kan jeg bare kopiere "For" lista til dodger her, sier meg enig i alt sammen! Og strengt tatt mot-lista også, men for å ihvertfall ha èn egen mening så vil jeg bare legge til religion, spesielt da de som bedriver å blander seg politisk. De må nok tilslutt alle sammen ned i samme sekk og destrueres til våre fremtidige generasjoners beste. Og fordi jeg spottet Skatteflyktningen i tråden her, så kom jeg brått på at vi burde få presset liberalisme ned i samme sekken før vi snører`n igjen 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Hvilken side av saken er du på? De aller fleste mener jeg er på feil side. Det tyder på at jeg faktisk er på rett side. De aller fleste synes jeg er en morder fordi jeg drepte 100 barn, det tyder på at jeg ikke er en morder.... FOR; Meningsløse ting folk skriver fordi det er mye god humor i det. IMOT; Folk som er direkte uenige med meg. Jeg har alltid rett. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Jeg lager ikke min egen liste, men bruker listen din så vi kan se forskjellen mellom oss to. FOR - Vitenskap - evolusjon - vitenskaplig metode - Kjøtt (selv om jeg ønsker alternativer velkommen. F.eks stamcelleburger) - Genmodifisert mat - Like muligheter for begge kjønn. - Elbiler - "Menneskeskapt oppvarming" - Hillary Clinton - 10% fraværsgrensa - Bevare ulveflokken LIKEGYLDIG: - Alternativbransjen IMOT: - Bernie Sanders - NRK- Folkeopplysningen - Selvbestemt abort - Mannegruppa Ottar - Befolkningsvekst - Donald Trump - MLM, networkmaketing og pyramidespill - Overdrevent hårsårhet. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 IMOT: - Bernie Sanders - NRK- Folkeopplysningen - Selvbestemt abort - Mannegruppa Ottar - Befolkningsvekst - Donald Trump - MLM, networkmaketing og pyramidespill - Overdrevent hårsårhet. Meninger er det like mange av som folk, men det å være imot Folkeopplysningen (!?!) sier meg at man da står for noe man vet er bull og som man ikke ønsker at skal avsløres. Evnt at man er religiøs og ser på det hele som gudsbespottelse og haram, men du er vel ikke en av dem om jeg husker riktig, så da må jeg nesten få spørre, why? Og at du er mot selvbestemt abort sier meg at du er kulturelt forankret i enten USA eller Russland hvorav begge jo ligger langt bak oss samfunnssosialt. Unn deg selv en upgrade til sunne norske moderne verdier du også da vel, som det er nå lagger du langt bak. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Kan vi ikke bare få en lang liste med saker og så opprette en avstemning? En offentlig avstemning om det er viktigere å vite hvem som mener hva enn det er å få mange velgere. Eller en hemmelig avstemning om det motsatte er viktigst. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Meninger er det like mange av som folk, men det å være imot Folkeopplysningen (!?!) sier meg at man da står for noe man vet er bull og som man ikke ønsker at skal avsløres. Eller så mener man det ikke er statens jobb å "opplyse" oss. Og at du er mot selvbestemt abort sier meg at du er kulturelt forankret i enten USA eller Russland hvorav begge jo ligger langt bak oss samfunnssosialt. Unn deg selv en upgrade til sunne norske moderne verdier du også da vel, som det er nå lagger du langt bak. Kanskje du burde oppdatere meningene dine fra norske moderne verdier til moderne verdier. F.eks. start å tolerere at andre har andre meninger enn deg selv, og forstå at bare fordi et land gjør noe på en annen måte betyr ikke at det er et dårlig land. Hadde USA ligget så langt bak oss, så hadde ikke store deler av verden prøvd å flytte dit. Istedenfor å forandre mine meninger for å tilpasse meg inn i Norge, så tror jeg heller jeg drar til et mer tolerant samfunn som aksepterer at folk har andre meninger enn dem selv. Og jeg er seriøs når jeg sier det, både jeg og min kone avskyr meningspolitet i Norge, og vi vil flytte om noen år til hennes hjemland. Endret 5. oktober 2016 av Camlon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 For: Mennesker som ikke prøver å bestemme over andre. Mot: Mennesker som prøver å bestemme over andre. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) For: Ateister som er i stand til å føre saklig og rasjonell diskusjon, uten å komme med mer eller mindre skjulte stikk mot religiøse, tilsynelatende motivert av selvrettferdig forakt for annerledestenkende. Og ja, de finnes faktisk selv her på diskusjon.no. Endret 5. oktober 2016 av Aiven Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Hvilken side av saken er du på? De aller fleste mener jeg er på feil side. Det tyder på at jeg faktisk er på rett side. Så for deg er det slik at jo flere som er uenig med deg jo sikrere blir du på at du og bare du har rett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Så for deg er det slik at jo flere som er uenig med deg jo sikrere blir du på at du og bare du har rett? Mnja tror Skatteflykting kanskje satt det litt på spissen. Han prøvde vel bare å poengtere at flertallet ikke alltid tar de beste avgjørelsene. Men jeg kan ta feil, Skatteflykting må selv svare for seg. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Henger meg på team dodger86. Jeg er for listen til dodger, og er imot alle som ikke er enig i listen hans. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Meninger er det like mange av som folk, men det å være imot Folkeopplysningen (!?!) sier meg at man da står for noe man vet er bull og som man ikke ønsker at skal avsløres. Eller så mener man det ikke er statens jobb å "opplyse" oss. Ahh, du tar en Skatteflyktningen ja, voldsmonopolets statspropaganda og alt det der. Og at du er mot selvbestemt abort sier meg at du er kulturelt forankret i enten USA eller Russland hvorav begge jo ligger langt bak oss samfunnssosialt. Unn deg selv en upgrade til sunne norske moderne verdier du også da vel, som det er nå lagger du langt bak. Kanskje du burde oppdatere meningene dine fra norske moderne verdier til moderne verdier. F.eks. start å tolerere at andre har andre meninger enn deg selv, og forstå at bare fordi et land gjør noe på en annen måte betyr ikke at det er et dårlig land. Hadde USA ligget så langt bak oss, så hadde ikke store deler av verden prøvd å flytte dit. Istedenfor å forandre mine meninger for å tilpasse meg inn i Norge, så tror jeg heller jeg drar til et mer tolerant samfunn som aksepterer at folk har andre meninger enn dem selv. Og jeg er seriøs når jeg sier det, både jeg og min kone avskyr meningspolitet i Norge, og vi vil flytte om noen år til hennes hjemland. Beklager, skrev det med Norge mest bare for å trigge ett svar siden jeg ikke kunne fatte eller begripe hvordan voksne tilsynelatende fungerende menn på flytende norsk formulere at de er imot at en dame kan få ta en pille for å fjerne en uønsket befruktning? Hun har altså vurdert at hun ikke innehar motivasjon/lyst/økonomi/evne/mulighet til å oppdra og å forsørge for dette potensielle krapylet (eller barnet om du vil), men skal altså her overstyres og umyndiggjøres av en liberalist? Endret 5. oktober 2016 av Thoto79 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Så for deg er det slik at jo flere som er uenig med deg jo sikrere blir du på at du og bare du har rett? Igrunnen ja. Det har seg nemlig slik at desto flere som er uenige med deg, desto flere argumenterer imot dine standpunkter. Desto flere argumenter man hører og vurderer imot sine egne standpunkter desto sikrere blir man på at ens eget standpunkt er det riktige. [skal vel bemerkes her at om noen kommer med argumenter som faktisk holder vann, i motsettning til de sedvanlige fallacies eller dårlig gjennomtenkte argumenter, så vil det medføre at en vil endre standpunkter. Og om man faktisk endrer standpunkt så er man da sikrere i sitt nye standpunkt i og med at man har sett på forskjellige argumenter rundt problematikken.] De som aldri har hørt noen argumenter imot det de selv tror er rett, (noe som er relativt vanlig innen en befolkning der over 99% deler en viss oppfattning, som at demokratiet er den beste styreformen, eller at Norge er ett fantastisk land, vitenskap kan forklare alt, etc). Dette gjør at når de faktisk møter argumenter imot sine syn så har de lite å ty til utover fallacies. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Ahh, du tar en Skatteflyktningen ja, voldsmonopolets statspropaganda og alt det der. Eller en mellomting, jeg føler ikke at staten har et ansvar for å fortelle oss hva vi skal mene. Beklager, skrev det med Norge mest bare for å trigge ett svar siden jeg ikke kunne fatte eller begripe hvordan voksne tilsynelatende fungerende menn på flytende norsk formulere at de er imot at en dame kan få ta en pille for å fjerne en uønsket befruktning? Hun har altså vurdert at hun ikke innehar motivasjon/lyst/økonomi/evne/mulighet til å oppdra og å forsørge for dette potensielle krapylet (eller barnet om du vil), men skal altså her overstyres og umyndiggjøres av en liberalist? Jeg klarer ikke å forstå tankegangen at før 20 uker så er fosteret verdiløs, og etter 20 uker så er det et liv. Det gir ingen mening for meg. Hvis et 10 uker gammel foster er et liv, og det er hva majoriteten mener, så burde abort begrenses. Når jeg sa jeg var imot selvbestemt abort, så betyr ikke det at jeg er imot abort i alle situasjoner. Men vi må vurdere om grunnen til abort er god nok, til å kunne ta et liv. Dette er ikke en viktig sak for meg, men det er hva jeg mener. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Ahh, du tar en Skatteflyktningen ja, voldsmonopolets statspropaganda og alt det der. Eller en mellomting, jeg føler ikke at staten har et ansvar for å fortelle oss hva vi skal mene. Den prøver å lære deg the mysteries of life på en objektiv og inkluderende måte, det er ikke verre enn det. Ahh, du tar en Skatteflyktningen ja, voldsmonopolets statspropaganda og alt det der. Eller en mellomting, jeg føler ikke at staten har et ansvar for å fortelle oss hva vi skal mene. Beklager, skrev det med Norge mest bare for å trigge ett svar siden jeg ikke kunne fatte eller begripe hvordan voksne tilsynelatende fungerende menn på flytende norsk formulere at de er imot at en dame kan få ta en pille for å fjerne en uønsket befruktning? Hun har altså vurdert at hun ikke innehar motivasjon/lyst/økonomi/evne/mulighet til å oppdra og å forsørge for dette potensielle krapylet (eller barnet om du vil), men skal altså her overstyres og umyndiggjøres av en liberalist? Jeg klarer ikke å forstå tankegangen at før 20 uker så er fosteret verdiløs, og etter 20 uker så er det et liv. Det gir ingen mening for meg. Hvis et 10 uker gammel foster er et liv, og det er hva majoriteten mener, så burde abort begrenses. Når jeg sa jeg var imot selvbestemt abort, så betyr ikke det at jeg er imot abort i alle situasjoner. Men vi må vurdere om grunnen til abort er god nok, til å kunne ta et liv. Dette er ikke en viktig sak for meg, men det er hva jeg mener. Det er en ærlig sak. Men fristende er det da å hinte mot at om konservative hadde vært like opptatt av det som allerede lever her i alle former og varianter, som hva de later til å være en ubevisst ufødt kjøttklump som vokser inne i magen på en dame som helt fint selv kan vurdere situasjonen og avgjøre utfallet av den, så hadde det vært enda mer redelig. Siden det hele kan da ikke annet enn å være farget av religiøse dogmer, det finnes jo ingen ellers naturlig forklaring eller logikk i dette. Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Stjal...FOR -Selvbestemt abort-Mindre kommentarer om folks utseende i media. -Atomkraft-Bernie Sanders-Bevare ulveflokken-Kjøtt (selv om jeg ønsker alternativer velkommen. F.eks stamcelleburger og måltidserstattere)-Genmodifisert mat-Genmodifiserte mennesker-Like muligheter for begge kjønn uten at en tar det for langt og skjeller ut butikkansatte fordi gutteklærne var blå og jenteklærne var rosa.- Elbiler IMOT:- Konspirasjonsteorier - (inkl. Folk som tror all kreft er mulig å kurere med metoder som finnes i dag, bare at det blir stoppet av big pharma)- Befolkningsvekst (jorda er stappfull nok som den er)- Donald Trump (svindler)- MLM, networkmaketing og pyramidespill- Alternativbransjen (healere, synske og mye annet svindel) Endret 5. oktober 2016 av Kablam 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå