bendikkarlsen Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Jeg har med et uhell bestillt en multicom pc uten cd rom, slik at jeg ikke får installert windows på den vanlige måten. Så problemet er da hvordan? Har hørt at det går ann å bruke usb, men hvordan får man windows inn på den? Har hatt en multicom pc før og da bare satt jeg inn cdn og alt funka normalt. Så spørsmålet er da hvor jeg får lastet ned en legit windows 10 kopi, og installere den med usb på en pc uten operativsystem. Takker for hjelp:) Lenke til kommentar
bendikkarlsen Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 Når jeg skrudde pcn på kom det en melding der det sto please insert medium and press any key. Noe sånt Lenke til kommentar
srt Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 (endret) Har du tilgang til en annen PC og eventuelt en minnepenn på minimum 8gb(husker ikke om det kanskje virker med 4 og) så er det lett å lage installasjons medie for annen på på usb. Kommer ikke til riktig side fra telefonen, men søk på: win 10 media creation tool Med det skal det være plankekjøring Endret 4. oktober 2016 av srt Lenke til kommentar
bendikkarlsen Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 Har en annen pc ja. Skal kjøpe en minnepenn i morgen. Men hvordan laster jeg inn windows på den? Skal installere på pc uten operativsystem. Beklager hvis det høres dumt ut men er ikke så god med dette. Lenke til kommentar
bendikkarlsen Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 Kjøpte med windows 10 på cd men har ikke cs rom.. så er litt bortkasta. Vet ikke hvordan jeg får den inn på usb Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 (endret) Du kan jo alltids returnere Windows-cd'en og be om å få W10 på minnepinne i stedet. Eller kjøpe en ekstern DVD-ROM ... særlig hvis du har en del ting liggende lagret på CD/DVD som du gjerne vil ha fortsatt tilgang til. Disse fås for et par hundrelapper eller tre. Irriterende, men tross alt er det jo din egen feil når du bestiller Windows på CD som du skal bruke på en maskin uten CD-spiller ... Endret 4. oktober 2016 av thomit Lenke til kommentar
bendikkarlsen Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 Kjøper en ny minnepinne i morgen, så ordner det seg sikkert. Siden jeg bruker produktkoden som er på pakken så bør det funke. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Det skal nok ordne det meste ja. Kan hende du må innom BIOS eller UEFI og velge at minnepenn skal starte først. Det er smertefritt og endre. http://www.howtogeek.com/129815/beginner-geek-how-to-change-the-boot-order-in-your-computers-bios/ Lenke til kommentar
bendikkarlsen Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 får melding nå på mediacreation tool om at de ikke finner usb enhet. har en 8gb kingston koblet til så hva mer må jeg gjøre? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Ustabil usb kontroller? Sjekk drivere. Pass også på du velger minnepenn da jeg vet nyeste versjon er litt mere knotete. Det finnes oppgradering versjoner som egentlig er bregnet å oppgradere. Før fikk man vertfall valgt å velge iso fil eller minnepenn. Men vet selv det er vanskeligere. Før var det: Velge den nedereste: Men i en del tilfeller får man ikke bootet etterpå. Får du feilmelding f.eks: Kan være greit å nevne det. Endret 5. oktober 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
xNADEsjefen Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Sendte deg en Pm med skype. Trenger du fremdeles hjelp kan du legge meg til, så skal jeg guide deg step by step. Lenke til kommentar
bendikkarlsen Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 den er koblet til og fungerer. jeg kan legge dokumenter og filer inn i den, men windows installasjonsprogrammet sier at de ikke finner den. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Prøvd og avslutte programmet, ta sticken inn ut og forsøk igjen. Løser det seg ikke restart maskinen. Hjelper heller ikke det sjekk enhetsbehandler eller prøv annen usb stick. Greit det er fat32 ikke NTFS\Exfat filsystem. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Tror heller du burde bare bytte usb-port, ta ut sticken og sett det på en annen port, prøv på nytt. Lenke til kommentar
bendikkarlsen Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 jeg får ikke noen error, det kommer opp at jeg må trykke oppdater usbliste men den viser seg ikke. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Her bør du finne noe som fungerer https://www.youtube.com/results?search_query=windows+10+usb+install Lenke til kommentar
xNADEsjefen Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Jeg har han på skype og teamviewer nå. Vi lager ISO av dvd platen han har kjøpt, og legger den til USB med microsoft sitt USB verktøy. Da får han orginal ISO og ikke noe jallafil. Edit : Laptoppen hannes står nå å installerer. Endret 5. oktober 2016 av xNADEsjefen Lenke til kommentar
bendikkarlsen Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Jeg vet ikke hva som er galt med den men den fryser noe fryktelig mye, f eks hvis jeg skal skrive i søkemotoren eller åpne ett program. Er dette bare fordi den er ny? Lenke til kommentar
bendikkarlsen Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Den lagger fryktelig og. Alle programmene jeg åpner fryser i 10-30 sekunder. Chrome stopper og fungere Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Høres ut som driverproblem, hvilken maskin gjelder dette? da jeg tror skjermkort driverne er problemet. Kanskje sata drivere hvis det er snakk om SSD disk. Endret 5. oktober 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå