Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

scooter som kjører rart

Ida.S

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har prøv å fått hjelp til å fjerne variatorringen/plombering på scooteren min (2 trakter), men lyktes ikke. Etter at han hadde satt sammen scooteren igjen begynte den å kjøre rart. Når jeg gir full gass bremser den seg opp av seg selv etter et stykke, så blir fasten normal igjen å gjennom dette gir jeg samme fart hele tiden og dette gjentar seg hele tiden. 

Hva kan være problemet? hva kan ha blitt satt sammen feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere har skrudd og mekka uten å vite hva dere gjør kan dere ha f.eks. dradd veiva skjeiv. Men umulig å si uten en detaljert beskrivelse av hva som ble gjort og hvordan.

Hvilket tannhjul forresten? Det skal ikke være noe tannhjul i forbindelse med variatorringen.

Lenke til kommentar

Det kan foresten ikke være at veiva er skjev fordi vi kom oss aldri inn i motoren

Du trenger ikke inn i motoren for å dra veiva skjeiv. Hvis du prøver så skru av mutteren i sender mens du holder igjen på andre siden av motoren, på svinghjulet så kan du dra veiva skjeiv.

Det sitter et lager bak i dekselet som akslingen til clutchen skal gå inn i. Sjekk at det er på plass og i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...