Dubious Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Lommekniv er lov å ha med på flyet, så hvorfor skal det være ulovlig på byen? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Lommekniv er lov å ha med på flyet, så hvorfor skal det være ulovlig på byen? Sikker på det? Min bestemor fikk beslaglagt en lommekniv med ca 2 cm blad på vei til Portugal. På det tidspunktet var hun 85 år og kniven måtte rett i søpla. Til TS: Ville bare si at jeg synes du har en bra holdning til å få livet på rett spor her. Stå på! Jeg heier på deg videre fremover i livet Endret 5. oktober 2016 av learntofly Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Lommekniv er lov å ha med på flyet, så hvorfor skal det være ulovlig på byen? Det er ulovlig på byen fordi det står i straffeloven. Flyplass er også et offentlig sted, så jeg tviler sterkt på at du får det med deg gjennom sikkerhetskontrollen. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Lommekniv er lov å ha med på flyet, så hvorfor skal det være ulovlig på byen? Sikker på det? Min bestemor fikk beslaglagt en lommekniv med ca 2 cm blad på vei til Portugal. På det tidspunktet var hun 85 år og kniven måtte rett i søpla. I følge min eldre bror, har Dubious rett. Han har gått i mellom sikkerhetskontrollen, på Gardemon flere ganger i året, med en liten lommekniv. Tror de har en bladgrense på 5, eller 6 cm. Så, de følger ikke norsk lov. Han begynte å bære liten lommekniv, i godt voksen alder, etter å ha fått smaken på vin. Han var nok ca 50 - 55, da han begynet å bære kniv. Da en liten "sveitsisk" lommekniv, med et blad, øl-jekk og korketrekker. Men, jeg har varslet han om lovverket. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 De har strengere lover i USA, der en må ta av seg sko, men kniv har de lov å ha med seg på flyet, men ikke sikkert det er det samme i Norge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå