AnonymDiskusjon Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 Hei (jeg som er i samme båt igjen) Jeg føler på det samme som du gjør tror jeg. At den har har sveket skal få svi, få føle på å ha det like vondt som en selv. For å forstå, og for å angre tilstrekkelig til at vedkommende virkelig forandrer seg. Dette kan man selvsagt ikke styre. Han må selv være i stand til å ta den beslutningen med seg selv. I mitt tilfelle har vi flyttet fra hverandre nå. Jeg ønsker å kjenne på hvordan det er å være uten henne. Og jeg tror hun kan ha godt av å kjenne på det å være uten den hun har tatt for gitt. Er det verdt det? Jeg tenker for meg selv at det beste hun kan gjøre for meg er å klare å overbevise meg om at ting virkelig har forandret seg. For å få henne til å ønske å fortsette forholdet må jeg vise tegn på at jeg selv ønsker å tilgi. Alt du (og jeg) gjør som tolkes som frastøtende ovenfor partneren som har begått svik kommer aldri i verden til å være produktivt, og jeg kan ikke se annet enn at det vil føre partene lenger fra hverandre. Dette vil ta tid. Det må begge være innstilt på. Man klarer ikke å glemme, noensinne, og man klarer ikke legge ting bak seg og tilgi over natta. Tillitt må bygges opp igjen over tid. Og begge må være med på dette. Jeg håper det ordner seg for dere. Hvis ikke så ordner det seg hver for seg. Husk det. Anonymous poster hash: d81f9...aef Uff, så synd at hun brøt tilliten din IGJEN. Jeg håper virkelig hun kan gjøre seg fortjent til deg en dag. Du har helt rett. Det er stygt å si, menman ønsker at partneren skal få svi og kjenne på de følelsene en selv føler på. Her er problemet at han ikke husker (les: ønsker å huske) det han har gjort og sagt galt, og kan dermed ikke engang gi en unnskyldning. For det er kanskje det jeg trenger; en oppriktig unnskyldning. Dette fortalte jeg terapeuten, men hun sa bare at da husker han sikker ikke. Greit nok at hun skal påvirke meg til å tro på alt han sier, men herregud, det trengs ikke en rakettforsker for å skjønne at det er noe han sier bare for og slippe å bli konfrontert. Kan jeg spørre om hvilke metoder deres terapeut brukte? Var hun likegyldig, tok hun sider, hvilke teknikker brukte dere for å jobbe dere gjennom problemene og få tilliten tilbake? Jeg skjønner at tankegangen min høres teit ut for mange her, men jeg er så sint, frustrert og lei meg. Vil bare legge alt bak meg, men det er lettere sagt enn gjort. Jeg er ikke akkurat i mine fulle fem. Ts Anonymous poster hash: 95269...16b Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Men du må jo forstå at terapi er noe man gjør for å helbrede, ikke for å straffe. Det er langt mer egna arenaer hvis staff er alt du ønsker. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Kan det være at du er påvirket av å være personlig involvert, og at terapeuten faktisk ser noe annet enn du ser fordi hun ser det utenfra og mer objektivt? Mulig, men det han har gjort er ganske heftige tillitsbrudd og fakta er at han har vært veldig ekkel, urettferdig og ufyselig oppi dette. Men dette velger hun ikke helt å tro på.. Jeg synes hun lar han slippe altfor billig unna.. Ts + Ja? Jeg mener absolutt ikke at hun skal være ekkel mot han, det kommer det ingenting godt ut av. Men å konfrontere han litt, synes jeg hadde vært helt innafor. Han skjønner jo ingenting selv, så jeg hadde håpet at hun kunne sette ting litt i perspektiv for han. Ts + Kanskje hun gir han en sjanse? Gir jeg han ikke en sjanse? Hadde du visst hvor mange sjanser jeg har gitt han, hadde du ikke kommet med kommentaren der. Det er han som har fortsatt å dritt seg ut, og det gjør dessverre noe med tilliten. Ts Jeg kan ikke si annet enn at jeg er forundret over hvorfor du gidder. Høres ut som en drittsekk som ikke bryr seg om deg/ forholdet. Håper du ikke drar det altfor langt, det er ikke bra for deg. Lykke til! Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Kan det være at du er påvirket av å være personlig involvert, og at terapeuten faktisk ser noe annet enn du ser fordi hun ser det utenfra og mer objektivt? Mulig, men det han har gjort er ganske heftige tillitsbrudd og fakta er at han har vært veldig ekkel, urettferdig og ufyselig oppi dette. Men dette velger hun ikke helt å tro på.. Jeg synes hun lar han slippe altfor billig unna.. Ts Anonymous poster hash: 95269...16b Det høres ut som du tror at terapeutens oppgave er å straffe ham og støtte deg og rette opp alt. Det tror jeg ikke det er. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Jeg skal forsøke så godt jeg kan å tro på at hun har bedret seg DENNE gangen, og å klare å stole på henne igjen. Det skal nok mye til, men en mulighet er kanskje at hun er mer åpen om dette og tar det opp med deg når hun merker at hun er på vei ut på dypet igjen? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Greit nok at hun skal påvirke meg til å tro på alt han sier Hvorfor angriper du terapeuten? Det virker som innstillingen din til det hele er ganske forskrudd. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Hvis det er SÅ viktig for deg å forbli i et forhold at du er villig til å gjennomgå dette, så bryr du deg for mye som sosial status. Barn klarer seg FINT med skilte foreldre, det har forskning bevist. Foreldre som krangler DERIMOT, er en RISIKOFAKTOR!. Anonymous poster hash: 931ea...019 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Mulig, men det han har gjort er ganske heftige tillitsbrudd og fakta er at han har vært veldig ekkel, urettferdig og ufyselig oppi dette. Men dette velger hun ikke helt å tro på.. Jeg synes hun lar han slippe altfor billig unna.. Ts Anonymous poster hash: 95269...16b Du har totalt misforstått hva parterapi er for noe, og jeg tror ærlig talt ikke at det vil fungere særlig bra for dere hvis dette er holdningen du tar med deg inn. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Jeg skal forsøke så godt jeg kan å tro på at hun har bedret seg DENNE gangen, og å klare å stole på henne igjen. Det skal nok mye til, men en mulighet er kanskje at hun er mer åpen om dette og tar det opp med deg når hun merker at hun er på vei ut på dypet igjen? Det var liksom avtalen etter forrige gang. Jeg fikk henne til å love å komme til meg om hun følte seg usikker på hva hun ville. Det er mye bedre å bli dumpa med saklig grunn enn å måtte oppdage at den man er gift med har en affære. Men hun våget ikke ta det opp, og valgte å utforske bak ryggen min istedet. Det gikk ikke riktig så langt som til en fysisk affære, men jeg er ganske sikker på at det ville gjort det om ikke kona til den andre mannen hadde oppdaget det. De har snakket sammen og begynte å diskutere å møtes, samt prate om hvordan det ville vært å ha sex. Nettopp derfor det skal bli vanskelig å tro at "denne gangen skal det bli annerledes". Anonymous poster hash: d81f9...aef Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 TS, hva er det du mener han burde ha gjort av jobb her, som terapauten legger på deg å utføre? Lenke til kommentar
tHz Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Hva med å lufte dine tanker for terapauten? Er ikke det litt av poenget? Få frem tanker og følelser og få hjelp til å komme videre. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Ingen av oss kjenner til den ordentlige situasjonen, så det å sitte å hakke på TS hører ikke hjemme her! TS, du må gå i deg selv, og se om du føler forholdet er verdt å bruke mer penger og energi på. En person som til stadighet gjør dritt mot deg, ville ikke jeg ha fortsatt et forhold med, så lenge dere har prøvd å fikse det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2016 Problem 1: Premissene for terapi er helt feil, TS fremstår ikke som en person som vil klare å gå videre uten å bære nag. Din partner må kunne gå ut, drikke, være på forretningsmiddager- og reiser uten at du skal bedrive et femtegradsforhør hver eneste gang. Jeg ser for meg passiv aggressivitet, kaldhet, fravær av sex, sure miner mm. Å komme hjem til deg skal være en glede. Å ringe deg skal være en glede - det må være godt for han å snakke med deg for å få han til å ville det. Hva er det første du gjør når han kommer hjem? Hva gjør du når han forlater huset? Forhold er en two-way-street. 2. Problem 2: han har kommunikasjonsvansker og burde ha luftet sine bekymringer/dine begrensninger til deg før han begikk tillitsbrudd. Det må han jobbe med. 3 hvorfor gjorde han det gjorde? Den du tror du er og den du er virker ikke å være samme person. Det er dette man gjør i terapi. Ingen skal straffes, og hva faen gjør et unnskyld med saken? Gjort er gjort, ingenting kan forandre på det. Men sammen kan dere forandre fremtiden Anonymous poster hash: 74c2f...69f Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 På et eller annet tidspunkt bør du tenke på om det er for sent for parterapi.Den beste parterapien du kan gjøre er å gjøre deg selv til den mest attraktive personen partneren din har sjanse på. Ja jeg mener å trene mye, spise sunt og ha spennende liv/hobbyer.Spørsmålet er om denne personen er verdt det? Lenke til kommentar
tHz Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 På et eller annet tidspunkt bør du tenke på om det er for sent for parterapi. Den beste parterapien du kan gjøre er å gjøre deg selv til den mest attraktive personen partneren din har sjanse på. Ja jeg mener å trene mye, spise sunt og ha spennende liv/hobbyer. Spørsmålet er om denne personen er verdt det? Ja. Drit i alt annet, sørg for at du ser bra. Følg med på rosablogger og dropp alt som har med krig-og-fred-og-religion-og-sånn. Ingen som vil ha personlighet og dybde i et langvarig forhold. </sarcasm> Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 På et eller annet tidspunkt bør du tenke på om det er for sent for parterapi. Den beste parterapien du kan gjøre er å gjøre deg selv til den mest attraktive personen partneren din har sjanse på. Ja jeg mener å trene mye, spise sunt og ha spennende liv/hobbyer. Spørsmålet er om denne personen er verdt det? Ja. Drit i alt annet, sørg for at du ser bra. Følg med på rosablogger og dropp alt som har med krig-og-fred-og-religion-og-sånn. Ingen som vil ha personlighet og dybde i et langvarig forhold. </sarcasm> Hvis du tror det ikke er mulig å ha vakker personlighet og flott kropp har du for lave ambisjoner Lenke til kommentar
tHz Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Hvis du tror det ikke er mulig å ha vakker personlighet og flott kropp har du for lave ambisjoner Selvfølgelig er det mulig. Men om du har problemer i forholdet så er det neppe endring på utseende som er nøkkelen. Greia er at man etterhvert blir eldre, og utseende kommer til å bli dårligere. Om forholdet ikke tåler dette så er det rett og slett ikke en person du kan tilbringe resten av livet med. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Hvis du tror det ikke er mulig å ha vakker personlighet og flott kropp har du for lave ambisjoner Selvfølgelig er det mulig. Men om du har problemer i forholdet så er det neppe endring på utseende som er nøkkelen. Greia er at man etterhvert blir eldre, og utseende kommer til å bli dårligere. Om forholdet ikke tåler dette så er det rett og slett ikke en person du kan tilbringe resten av livet med. Tja, er den ene parten blitt 300kg er det vel vanskelig å tenne på det xP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå