k.n.b Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2016 21. Oktober Fremdeles blomstring Det er faktisk fremdeles blomstring rundt i bedene her, men som vanlig aner jeg ikke hva den heter. Føler nesten jeg tråkker litt i "sirklene" til de mer etablerte blomsterfotografene her. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Centaurea montana - Honningknoppurt blomstrer også her, den er et "udyr" som sprer seg - jeg luker bort masse av den - her fikk du den i en fin diagonal. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 22. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2016 22. Oktober Visne løvruller Syntes det ble for lite dybdeskarphet på full åpning her, så jeg blendet ekstremt ned (til f/2.8). RandiA: Ante ikke at den var en smule uønsket. Takk for kommentar. 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 22.Oktober: Det var fine krøllblader - pent komponert høst-bilde. (Alt som blir for invasive er uønsket) Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Oi, her har det skjedd mye sen sist. Mange spennende bilder og du bruker den spesielle bokehn på en god og kreativ måte. Noen av bildene er nesten litt psykedeliske - jeg liker det! Har det litt travelt, så jeg rekker ikke å kommentere bildene separat denne gangen, men favoritten er definitivt 19. Oktober. Crazy og pent på samme gang. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2016 (endret) 23. Oktober Dar kjem dampen Endret 23. oktober 2016 av k.n.b Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2016 RandiA: Takk for det. HelenaN: Mange takk. Jeg skal ikke si i mot deg når det gjelder 19. oktober. Den var kanskje den mest gjennomførte av de siste. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 23.Oktober - ble jo et vakkert kunstverk med fin lysvirkning. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 21: Det er fritt fram for alle å dykke ned i botanikken og knoppurten er fin den, uansett hvor invasiv den kan være; jeg har den også og prøver å begrense den tit hjørne. Den har jo mange fine detaljer, som du viste her. 22: Behagelig bakgrunn til krøllbladene (bøk?) 23: Fikk ikke helt tak i dette med dampen, men det gjør ingen ting, uansett et spennende bilde du kan sitte og studere, mange fine detaljer. Lurer forresten på om noen har noe tips, jeg får ikke lov til å skrive i det vanlige feltet for å svare, men det går hvis jeg bruker full editor. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Vet ikke helt hva du mente, men jeg føler alltid at det går greiest å svare med "full editor". Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 "Dar kjem dampen" er helt genial Ser ut som om du har tatt bildet fra under vann. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Mange bra bilder siden sist: 15. Rimfrost - malerisk og fint 16. Grantre i fokus - artig vri på "fokus" 17. Åpen garasje - stilig effekt 18. Svanepar - skummelt med nærkontakt, ja 19. Hekkplante - helt "all right" 20. Høstlig regnvær - dette har vi ikke sett snurten av her på våre kanter (sammenhengende finvær hele oktober, hittil)... 21. Fremdeles blomstring - fine fargetoner 22. Visne løvruller - morsom tittel.. 23. Dar kjem dampen - "kul" effekt (slikt kan jeg like) , (er nok favoritten blant dine så langt)... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 23. oktober ble veldig stilig, spennende og kreativt! Blir stadig like imponert over hva du finner på. Fine gråtoner også. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) RandiA: Mange takk. Jeg trodde egentlig min egen fascinasjon for speilinger i vann hadde begynt å avta etter hvert, men det har den visst ikke... 22: Behagelig bakgrunn til krøllbladene (bøk?) 23: Fikk ikke helt tak i dette med dampen, men det gjør ingen ting, uansett et spennende bilde du kan sitte og studere, mange fine detaljer. Lurer forresten på om noen har noe tips, jeg får ikke lov til å skrive i det vanlige feltet for å svare, men det går hvis jeg bruker full editor. 22: Det kan godt tenkes. Det var bare noen småbusker i et bed, så vanskelig å se så mye fra selve stammen. 23: Jeg tenkte naturligvis på den gamle slageren til Ivar Medaas ( https://www.youtube.com/watch?v=dD8C7NI15zM ). Dampbåtenes tid er nok over, med noen få unntak. Dette var en motorseiler (partybåt). Merkelig at du ikke får svart på vanlig måte, ingen problemer her. Var du innlogget da du forsøkte? Takk for kommentarer. tomsi42: Jeg ser det når du sier det (at det ser ut som det er tatt fra under vann altså). Det var under regnvåt himmel i hvert fall. Mange takk. smort1: Mange takk for utfyllende kommentarer. HelenaN: Takker så mye. Det var på tide med en liten avveksling fra smalt fokusplan med nesten-alt-ute-av-fokus. Endret 24. oktober 2016 av k.n.b Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2016 25. Oktober Rutete spiral Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Får litt assosiasjoner til et slags hjul som spinner rundt og rundt. Gjorde seg i sort-hvitt. Kreativt bilde. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Det var stilig og kreativt. Enig med Randi; noe med uskerpen gir en fölelse av bevegelse/rotasjon. Det gjör seg godt i sorthvitt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 26. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2016 RandiA/HelenaN: Jeg satt med samme assosiasjon som dere, en stjerne eller et hjul som går rundt. Takk for kommentar. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 26. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2016 (endret) 26. Oktober Ett blad og mange kvister Inspirasjon (mangel på sådan) og tilgjengelig tid før det blir mørkt gjør at dette dessverre blir noe gjentakende med samme type motiv og utførelse som en del av de andre dagene. Endret 26. oktober 2016 av k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 26.oktober - har vel sagt det før, men dette er jo en slags kunst - bildet må klikkes opp - og det er "godt" å se på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå