RandiA Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Du verden - flere kreative bilder her nå - likte godt mobil-bildet. Og "Blader" er jo helt psykedelisk - blir nesten svimmel av å se på det. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Høstløv i vann gjør seg godt, det svarte vannet gjorde det sånn passelig dystert. Gir meg bare over for Hurra, men en lurer jo absolutt på hva dette er. Perfekt plassert flagg i bildet og heller mystisk forgrunn, eller er det bakgrunn? Et bilde som må studeres og som kan fortolkes på mange måter. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 5. oktober minner meg om et maleri med sine mørke farger, og månen på snei. Og enig med JorunT at Hurra er mystisk, og jeg vil legge til; morsom. Lurer på historien bak... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Skjønner ikke helt hvordan du fikk til 5. Oktober-bildet, men det ble skikkelig spennende og intressant. Et bilde som leker med sansene. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 10. Oktober Nivå Einafjorden Beklager, jeg falt ut noen dager her pga at jeg måtte ut av byen i et uforutsett ærende. Jeg har bilder fra noen av de manglende dagene, men ikke alle. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 polljen: Takk for medfeiring. RandiA: Takker, bladbildet kan blir litt "svømmende" ja siden de ligger under rennende vann. JorunT: Mange takk, kanskje ikke så lett å se hva som er for- og bakgrunn på "Hurra" nei. Bykatt: Du burde jo ha vært med i festen! Men takk for at du tar deg tid til å kommentere. HelenaN: Takk for det. Jeg antar at du mener 8. oktober? "Hurra" er ikke så komplisert egentlig. Det er antakelig et barn som har mistet flagget i elva fra den gangbrua jeg har tatt bildet fra. Denne brua har et gjennomsiktig gitter hvor jeg har tatt bildet vertikalt ned mot elva under. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Du fikk frem noe dystert i det lav-nivå bildet ditt - suggererende ble det også. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 12. Oktober Løv m/flue RandiA: Litt mørkt under brua der i hvert fall. Perspektivet er litt stupende pga overhøyde. Takk for kommentar. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 !0. oktober, rene, fine linjer, spennende vinkel, og betryggende vannstand. 12. oktober: det er visst høst. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 13. Oktober Barking up the rogn tree JorunT: Takk for det. Og jeg kan nok bekrefte at det er høst her ja. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Ha-ha - Den var god! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2016 14. Oktober Nedfallsfrukt Jeg fortsetter i samme gate som de to foregående dagene. Skulle begynt med å ta bildene på åpen blender litt før, da hadde jeg hatt en tilleggsutfordring som ga mening. Dette er vel for øvrig ikke frukt, men noe som likner på rognebær. Har nok falt ned fra hageplanter (som den avbildede). RandiA: Noe må man jo bjeffe oppetter... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Oisann, der kom det et svimmel-bilde igjen. Flotte høstlige farger. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 En hel rekke flotte bilder siden sist, med 7. + 8. + 12. og 13. oktober som mine favoritter.. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Du har øye for gode komposisjoner og er flink til å se motiver. Kveldutsikt mot hovedøya og Hurra er mine favoritter. Fint komponert bilde fra Einafjorden. Er ikke sikker på om jeg liker bokeh på dette objektivet. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Her kom det mange gode bilder på kort tid. Fine linjer, mönster, farger og teksturer i "Nivå Einafjorden". Liker spesielt at vannet ser ut å gå i cirkel rundt kajen(?). De tre siste er alle fine höstbilder, men det fra 13. Oktober er min favoritt. Leker effekt, föles som det er liv og fart i bildet. Er det bare objektivets bokeh som gir den effekten eller har du gjort noe spesielt med bildet? Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Litt hysterisk bokeh på de siste to bildene, men jeg synes de gjorde seg godt akkurat på disse, særlig på 'Barking up the rogn tree'. Fint med grenene som danner en myk Y som omslutter bladet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 15. Oktober Rimfrost Årets høstlige hyttetur denne helgen. Rim og lettere snøfall ga innbydende og fotogene omgivelser. Fremdeles full blenderåpning, så det er begrenset dybdeskarphet. RandiA: Er enig i at denne var mer slitsom å se på enn de to foregående. smort1: Takker. Ble fornøyd med i alle fall 8, 12 og 13. BjørnÅgeS: Takk for det. Når det gjelder objektivet, så er det jo ganske lyssterkt, og vil få litt småvill boheh på full åpning mot høylys. Spesielt når jeg provoserer frem dette med vilje. Ganske drømmende gjengivelse på full åpning også. Det endrer dramatisk karakter ved ett trinns nedblending til f/2, og ser da mer "normalt" ut. Nå vil det være smak og behag hvordan man liker denne fremprovoserte bokeh'en. Selv likte jeg effekten godt den 13., mens det ble heller slitsomt den 14. HelenaN: Takker så mye. Dette er ved en bro, det er det ene brokaret vi ser opp mot høyre. Dermed er det nok litt strøm her som lager interferensmønsteret. Bildet den 13. er nok et av de jeg er mest fornøyd med selv også. Det er objektivet som gir denne effekten på åpen blender, her har jeg provosert det frem i så sterk grad som jeg klarte. JorunT: Takk. Og du har helt rett når det gjelder hysteriet, jeg har som nevnt over forsøkt å provosere det frem. Jeg synes også det ble absolutt mest vellykket den 13. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 16. Oktober Grantre i fokus ... eller kanskje ikke. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Det var to ganske forskjellige bilder - frostbildet var strålende vakkert (selv om jeg liker våren best) - og grantre-bildet var en morsom idé synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå