Gå til innhold

HK, CPU, Ram, PSU, SSD ca 3500 kr

Anbefalte innlegg

Jeg endrer fra Komplett til Dustin og oppgraderer fra 8 til 16 GB ram:

- Hovedkort: MSI Z170-A PRO 975 kr hos Dustin

Støtter Kaby Lake og ny lynrask NVMe M.2 SSD

- Prosessor: Enten Intel Core i3-6100 3,7 GHz, 2 kjerner, 4 tråder, kjøler inkludert 1199 kr hos Dustin, med planlagt oppgradering til Kaby Lake i7-7700K en eller annen gang. Eller en brukt i5-6400 til 1100 kr uten kjøler eller 1300 kr med kjøler (nypris ca 1900 kr). Med dobbelt så mange kjerner, dobelt så mye L2 og L3 cache og 3,3GHz Turbo skal den være en god del bedre enn i3-6100 på 3,7 GHz. Her er en liste over rangeringen av prosessorene.

- Ram: Crucial Ballistix Sport 2400MHz DDR4 16GB (2x8GB) 830 kr hos Dustin

Slipper ram-oppdatering på en stund, men muligheten finnes om det skulle bli behov.

Sum 3004 kr inkludert frakt om alt kjøpes fra Dustin

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Msi gikk ut med en liste med deres hovedkort som støtter kaby lake. Regner med at de fleste hovedkort blir og gjøre det med en bios opdatering. 

Kan jo også gå for 2x4gb minne og heller oppgrader til 16gb ved en senere anledning.

Tror jeg sjekket det asus kortet med google søk her om dagen. Og det kom dålig ut. Om jeg husker rett så var det det dåligste z170 som var testet og en veldig dålig overklokker.

Lenke til kommentar

Veit ikkje kor dokk bor men er en i 5 6400 brukt på finn til 1300kr i ålesund og en til 1100kr i oslo.

Oppsettet ser bra ut. Er ikke frakt fra dustin over 3000kr. Valget står mellom i5 og 8gb ram og i3 med 16gb ram. Er jo ikke så mange spill som bruker mer en 8gb ram og i5 gir bedre ytelse i spill. 

Jeg hadde kjøpt i5 og heller plukket opp et sett med 16gb ram ved behov.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Flott, jeg fant den til 1100 og la den inn i innlegget, men den har sannsynligvis ikke kjøler så da må man legge til det.

Er det noen sjans for å gjenbruke en 10 år gammel kjøler dersom den var bra i sin tid? Er LGA775-kjølere kompatible med LGA1151?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...