JaxSpacyyy Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Hei Har en iPhone 5s, som jeg var så uheldig å miste oppi en kopp med te som sto på stuebordet. Spør ikke hvordan jeg klarte det, men det var nok til å dynke så og si hele telefon en i 1-2 sekunder. Prøvde å skru den av med en gang, men rakk ikke dette før skjermen ble mongo og touchen sluttet å fungere. Etterhvert ble den svart, så tok av deksel, åpnet SIM-kort skuffen og lot den ligge I en bolle med ris i flere dager, men telefonen er fortsatt død. Telefonen er det ikke så farlig med, men problemet er at det var en del bilder inne på den som jeg uheldigvis ikke hadde backet opp noe annet sted da drukningen fant sted. Regner med at det meste av telefonen er kortsluttet, men kan det være noe håp for å redde disse bildene på et vis? Evt noen som kan tipse meg i riktig retning til noen som tar på seg slikt? Er klar over at sjansene trolig er små, men må allikevel forsøke... På forhånd takk Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Regner med at du da ikke har hatt itunes sync eller noe icloud sync aktivt? Jeg tror dette vil bli vanskelig å få til uten å få telefonen til å boote. Om du er heldig kan det være skjermen og touch som ikke fungerer, har du prøvd å koble den til en PC og se om den oppdager enheten? Jeg tror det kan bli veldig dyrt å få dette sett på av en reparatør, og de vil ikke stille noen garanti for fiks dessverre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Dersom du forsøker å slå på telefonen hele tiden under tørkingen, ber du om trøbbel Berget opp en iPhone som hadde ligget i do i 12 timer. Lot den dø uten å røre den mens den lå i ris. Hengte den opp med tape foran utluftingen på en varmepumpe (ca +50*C) i 2 døgn, og snudde den etter 1 døgn. Sikkert bare flaks, men ikke trøbbel med den telefonen i det hele tatt etter dette, funket helt fint. Lenke til kommentar
JaxSpacyyy Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Er riktignok en stund siden dette skjedde, har ikke forsøkt å få liv i telefonen på lenge. Men sist jeg forsøkte var det ingen respons å få hverken fra tlf eller iTunes. Hadde ingenting av backup påslått dessverre, ellers hadde jeg ikke hatt det problemet jeg har... Lenke til kommentar
JaxSpacyyy Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 Anyone? Kan nevne at når jeg plugger I ledningen kommer det opp et rødt lite lys ved siden av høyttaleren. Men son sagt ingen respons på resten av telefonen eller iTunes/PC. Finnes det håp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå