neon king Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 hva er feiln?? hardisken er en s-ata disk fra segate-barracuda hovedkort er asus a7n8x deluxe Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 er det en eller flere harddisker? Sikker på at den er master da? Lenke til kommentar
neon king Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 det er 1 hd er ikke siker på om det er master eller slave korsjen sjekker jeg det på s-ata disker ?? kabeln står i sec_sata1 inngangen på hovedkortet Lenke til kommentar
TAS Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hvis det er en ny disk du har fått,kommer den som regel som master.Hvis ikke må du se bak på disken,er noe som heter"jumper" er som regel en tegning på toppen av disk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Serial-ATA har ikke master/slave systemet. Det er bare en av de geniale tingene med S-ATA. Hvis du finner disken i bios så er i hvertfall det i orden, hvis ikke: Sjekk biosen, og se på boot-rekkefølgen. Står det "Highpoint .... ATA controller" eller noe sånnt der? I så fall skal det stå på det valget. Har du husket å trykke F-tasten for innstallasjon av driveren helt i starten av WinXP-innstallasjonen? Og satt i driver-CD'en osv? Lenke til kommentar
neon king Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 er det i advansced bios? jeg leitet etter d du foreslo men det var ikke noe der!!!!! d var en lang liste over masse rart, men har prøvd alt!!! har dere noen tlf. nr for veiledning??? Lenke til kommentar
Bukks Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Du må inn med en diskett med drivere for s-ata kontrolleren helt i begynnelsen av innstallasjonen av xp. Du trykker F6 for å innstalere driverne når xp innstallasjonen ber om det. Sjekk også med manualen for hovedkortet om hvor disken skal kobles til når du bare bruker 1 disk. Bukks Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Jeg har ikke samme hovedkort som deg og vet dermed ikke nøyaktig hva det heter i din bios. Jeg kan dermed ikke gi noe bedre veiledning enn det jeg skriver her. Prøv å slå opp i manualen for å sjekke hvordan man stiller inn at man skal boote fra S-ATA kontrolleren. PS. Jeg spør igjen: Er du sikker på at du trykket den F-tasten (tror det var F3 eller F6) for å legge inn drivere til S-ATA (eller SCSI eller RAID-kontrollere) så WinXP finner S-ATA disken ? Endret 27. november 2003 av Simen1 Lenke til kommentar
neon king Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 1 har ikke diskett stasjon 2 har ikke trykket inn f3 eller f6 når ska jeg gjøre det Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 1 har ikke diskett stasjon 2 har ikke trykket inn f3 eller f6 når ska jeg gjøre det Ok, tror du finner driverene på CD også. (eller så kan du brenen de til CD og bruke) .. Da er det bare å følge med nederst på skjermen til du får spørsmål om F6-tasten og drivere.. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 er driverene på windows cden eller cden som fulgte med hovedkortet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 CD'n som fulgte med hovedkortet. Hvis du ikke finner det kan du sikkert laste det ned fra hovedkort -produsentens webside. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 det er 1 hder ikke siker på om det er master eller slave korsjen sjekker jeg det på s-ata disker ?? kabeln står i sec_sata1 inngangen på hovedkortet Den skal stå i PRI-sata (primary/secondary som på en IDE-kabel). Så kan du sjekke jumpere, BIOS-innstillinger og huske driverdiskett ved innstallasjon av Windows. Lenke til kommentar
[BiGG] Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Du må som sagt sjekke om den er master og kablen er på "primary". kanskje s-ata er disabled? Lenke til kommentar
nObedienz Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Boot WinXP cd, trykk F6. Dytt inn disketten med driverne som du fikk med når du kjøpte hovedkortet. Du må nok kopiere driverne fra CD'n til en diskett, da XP spør om en diskett.. Har noe lignende, men det er pga. min RAID controller tror jeg, RAID'n min finner ikke den ene disken jeg har med engang, som mildt sagt er utrolig irriterendes.. Har letet en del etter BIOS oppgraderinger som kan fjerne denne "søkingen" etter disken, men uten hell.. Noen som vet? P4B533-E HK forresten. Lenke til kommentar
DrixXx Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Akkurat samme problem som jeg har akkurat nå, og her står problemet grundig forklart. http://www.seagate.com/support/kb/disc/faq/sata_detect.html Problemet mitt nå er at jeg ikke har noen diskattstasjon på denne pc'n. Og det er visst ikke mulig uten. Har også samme hovedkort som deg. Lenke til kommentar
DrixXx Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Er det noen som har samme hovedkortet eller har en disket det står "Silicon Image SiI 3112 SATALink Driver Installation Disk" på så hadde det vært veldig bra om noen kunne så lagt den ut her et sted. Den fulgte ikke med kortet jeg kjøpte og det er den jeg trenger. På forhånd takk.. håper på svar. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Du burde finne den her? http://www.siig.com/ http://www.thetechguide.com/forum/index.php?showtopic=9154 Jaja, er glad eg ikke så på kronene da eg kjøpte meg nye, kan bruke mangen måter å installere en driver på, men fy søren så enkelt det er med en diskett stasjon til ca 150-250kr, hehe Lenke til kommentar
neon king Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 windows vil ikke godkjenne disketten fordi den ikke har navn fra maskinvareprodusenten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå