Outlawbread Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Heisann, jeg står nå oppe i en ekstremt merkelig situasjon. I juni skulle jeg egentlig mottatt skattepengene mine, og det er snakk om en ganske betydelig sum. Skatteetaten påstår pengene ble overført i juni, mens banken sier de aldri har mottatt penger til aktuell konto. Begge parter står på sitt og jeg kommer ikke videre i saken, da ingen av dem tydeligvis har gjort noen feil Noen som har peiling på hva i alle dager som har skjedd ? Og hva jeg kan gjøre videre ? Det har jo drøyd enormt lenge nå, og jeg skulle vel faktisk ha rett på både det opprinnelige beløpet pluss kompensasjon ? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Har aldri opplevd problemer med dette. Det kontonummeret som beløpet er overført til (som står ligningsoppgjøret ditt), er det fortsatt en aktiv konto? Lenke til kommentar
Outlawbread Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Har aldri opplevd problemer med dette. Det kontonummeret som beløpet er overført til (som står ligningsoppgjøret ditt), er det fortsatt en aktiv konto? Nei, aldri opplevd noen problemer som dette før. Skjønner virkelig ikke hva som har skjedd her. Kontoen er fortsatt aktiv, så problemet ligger ikke der. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 har ikke alle transaksjoner et nummer som er sporbart da?? Be skatteetaten om å få dette skriftlig...med transaksjonsnr og be dem få sporet hvor denne transaksjonen har gått. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 er vel skatteetaten som er ansvarlig for disse pengene inntil dem kan bevise at du har fått dem på konto. Og når din bank kan bevitne at det ikke har skjedd, så skulle en jo tro at det var skatteetaten som må ordne opp. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Dette kan ikke stemme slik du beskriver det! At ikke bank og skatteetaten klarer å nøste opp i en angivelig pengeoverføring i juni er helt ubegripelig! Lenke til kommentar
Outlawbread Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 har ikke alle transaksjoner et nummer som er sporbart da?? Be skatteetaten om å få dette skriftlig...med transaksjonsnr og be dem få sporet hvor denne transaksjonen har gått. Får ringe dem i morgen, for å undersøke dette. Burde så absolutt gå an å spore ! Lenke til kommentar
dopus Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 I hvertfall i min nettbank så har alle betalinger en nummerrefferanse. Uansett om det er betaling med kort eller en giro. Burde da være det samme for skatteetatesn bankforbindelse også. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 så skulle en jo tro at det var skatteetaten som må ordne opp. En skulle tro det ja, helt til man må forholde seg til den. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Det er ikke Skatteetaten som er ansvarlig for skatteoppgjøret ditt. Det er kemneren i din kommune. Ring dit. 2 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Prøv også å få en kontakperson hos begge parter og få de to til å snakke sammen så du slipper å være mellommann, alltid rom for missforståelser når man er mellommann. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Kanskje lurt å sjekke kontonummer som er oppgitt for utbetaling Kan godt hende det er i en annen bank (har skjedd til meg) eller til en konto du ikke eier (feil fra skatteetaten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå