Gå til innhold

Hjelp til valg av ny 65 tommer

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Er vel på tide med ny tv, da den gamle nærmer seg 10 år. Er ikke noen "avansert" tv-titter, men ønsker en tv som er noenlunde oppdatert hva gjelder dagens funksjoner osv. Tenker spesielt på dette med HDR. Har nå lest at skal man ha skikkelig HDR, så bør det være 10/12 bits fargedybde, og minst 1000 nits lysstyrke. Ser ikke dette oppgitt på noen av modellene jeg linker til.. Likevel - Er dette bare pene tall på et ark/skjerm, eller har det faktisk noe for seg?

Nice-price tv'er jeg har funnet. Er selvsagt åpen for andre alternativ i samme prisklasse.

Samsung 65" 4K UHD Smart TV UE65KU6075XXE

SONY KD65XD7505BAEP

Er noen av disse brukandes, og hvem er i så fall best? Håper noen kan hjelpe  :)

EDIT: Siden ingen hverken har sett eller besvart innlegget enda, så er det vel bare å tilføre ting og tang, uten at det blir krøll..: Om jeg slenger på en 2-3 lapper til (max.15k) - Får jeg mye mer "bank for the buck" da, eller er det penger ut glaset ift spesifikasjoner og bildekvalitet?

Endret av entusiast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Hvis du skal ha ny nå så er LG Oled veien å gå, så vidt jeg vet er det bare den som støtter begge HDR standarene.

hvis dette ikke er viktig for deg, så har Philips kommet eller kommer med en veldig sexy Oled TV, med ambilight.

for min del trenger jeg begge HDR mulighetene pga filmer bruker Dolby Vision og gaming bruker den andre HDR moden.

men jeg sitter også i sakksa pga jeg er avhengig av ambilight.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...