Sheldon C Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 (endret) Spørsmål i den forbindelse..Hvis et saktegående kjøretøy svinger inn på busslomme for å slippe deg forbi, hvordan skal man takke?Nødlys, blinklys, bremselys?Vil gjerne takke, men er redd for at det kan tolkes som "hvorfor slapp du meg ikke forbi før?" Endret 3. oktober 2016 av Hårek Tråd splittet ut fra "Tråden for egne og andres dashcam-videoer" Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Spørsmål i den forbindelse.. Hvis et saktegående kjøretøy svinger inn på busslomme for å slippe deg forbi, hvordan skal man takke? Nødlys, blinklys, bremselys? Vil gjerne takke, men er redd for at det kan tolkes som "hvorfor slapp du meg ikke forbi før?" Kommer an på situasjonen, men bruker somregel varsellys som "Takk" i trafikken Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Spørsmål i den forbindelse.. Hvis et saktegående kjøretøy svinger inn på busslomme for å slippe deg forbi, hvordan skal man takke? Nødlys, blinklys, bremselys? Vil gjerne takke, men er redd for at det kan tolkes som "hvorfor slapp du meg ikke forbi før?" Kommer an på situasjonen, men bruker somregel varsellys som "Takk" i trafikken Jeg bruker enten ETT blink med nødblinken eller ett blink til høyre og kjapt ett blink til venstre. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Et eller to nødblink sendes og oppfattes som takk. Fing ut vinduet, brå oppbremsing etter forbikjøring osv. oppfattes som alt annet. 7 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jeg bruker en kort tut som takk. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Tror heller jeg går for tipsene med lys som takk. Lydhornet tror jeg kan misforstås. 4 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Et eller to nødblink sendes og oppfattes som takk. Fing ut vinduet, brå oppbremsing etter forbikjøring osv. oppfattes som alt annet. En tommel opp ut av vinduet må vel kunne oppfattes som takk.. Men du tenkte kanskje på en annen finger? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 (endret) Tror heller jeg går for tipsene med lys som takk. Lydhornet tror jeg kan misforstås. LANGT tut, ja, ett eller to KORTE, nei. (Men jeg har bare kjørt bil i 45 år, så mulig jeg ikke er erfaren nok..) Endret 3. oktober 2016 av nor50 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Hvordan alle oppfatter det kan du ikke vite noe om, uansett hvor mye erfaring du har. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jeg har også kjørt bil i flere 10-år enn jeg har lyst til å fortelle om, og jeg bruker aldri lydhornet som "takk". 1-2 blink med nødblink er vel det mest vanlige. Eller, dersom jeg har øyekontakt med fører av annet kjøretøy, en hilsen med hånda (alle fingre, ikke bare en). Ett blink til høyre og ett til venstre bruker jeg når bil bak eller bil i møte kjører med blinklyset på. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Hvordan alle oppfatter det kan du ikke vite noe om, uansett hvor mye erfaring du har. Nei, men DU vet det...? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 kjører alltid 2x langlys-pump. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Nei, men DU vet det...? Gjør jeg ...? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 kjører alltid 2x langlys-pump. ETTER de har sluppet deg forbi...? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 kjører alltid 2x langlys-pump. ETTER de har sluppet deg forbi...? Når situasjonen tillater det selvsagt, ellers er det veiving med armen. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Virker å være vanlig med blinklys en gang til hver side i lastebilverden. 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 kjører alltid 2x langlys-pump. ETTER de har sluppet deg forbi...? Når situasjonen tillater det selvsagt, ellers er det veiving med armen. Hvordan kan de se du blinker med lyset når du er foran dem...? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 (endret) Hvordan kan de se du blinker med lyset når du er foran dem...? Vet ikke hva du kjører, men alt jeg kjører har speil, og jeg bruker de spesielt om jeg stopper for å slippe forbi andre kjøretøy. edit: FØR du er forbi selvsagt, hah så det ikke før nå. Endret 3. oktober 2016 av OhEasy Unngå for mange siteringer om gangen. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 (endret) Vet ikke hva du kjører, men alt jeg kjører har speil, og jeg bruker de spesielt om jeg stopper for å slippe forbi andre kjøretøy. edit: FØR du er forbi selvsagt, hah så det ikke før nå. Så du takker de for at de slipper deg forbi med å blinke med fjernlyset, før du overhodet vet om de slipper deg forbi da...? Endret 3. oktober 2016 av OhEasy Unngå for mange siteringer om gangen. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Vet ikke hva du kjører, men alt jeg kjører har speil, og jeg bruker de spesielt om jeg stopper for å slippe forbi andre kjøretøy. edit: FØR du er forbi selvsagt, hah så det ikke før nå. Så du takker de for at de slipper deg forbi med å blinke med fjernlyset, før du overhodet vet om de slipper deg forbi da...? Hvis jeg surkler bak en traktor og han blinker til side for å stoppe så gir jeg noen pump, ja. Men da er det viktig at du ikke gønner på, da føler jeg de kan misforstå blinkene som "bra du endelig kom deg ut av veien, din sinke". Og det vil vi jo ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå