Rowdy Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Bruker: Rowdy Nivå: Pingle Utstyr: Canon 35mm f/2 IS påmontert et Canon 6d Tema: Høst og litt av hvert Jeg bruker enten 24-105 eller 50mm til allroundbruk. Blir spennende å se hvordan det går å være låst til 35mm denne måneden Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Begynner med et bilde som symboliserer at høsten er på plass: Bildet er forøvrig sterkt croppet. Bilde 1 - 1 Oktober: Stearinlys 0,4 s, ƒ/16.0, ISO100 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Stilrent - og fin symbolikk med tanke på høst. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Det er godt å se en som ikke har problemer med å finne motiver . Jeg har en følelse allerede nå om at jeg kommer til å like mye fra festen din! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Det må vel kunne kalles en lysende start, fint stemningsbilde. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 (endret) Stemningsfull og fin innledning på festen din! Endret 4. oktober 2016 av smort1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Det enkle er som oftest det beste Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 Stilrent - og fin symbolikk med tanke på høst. Takk, Randi Vi får prøve å kjøre litt tema. Det er godt å se en som ikke har problemer med å finne motiver . Jeg har en følelse allerede nå om at jeg kommer til å like mye fra festen din! Jeg prøver å presse meg litt for å finne motiver på festene her. Ikke alltid så lett, men det blir litt idemyldring og notering. Håper motivene er på min side nå i Oktober Det må vel kunne kalles en lysende start, fint stemningsbilde. Fikk en lys idè på lørdagskvelden Stemningsfull og fin innledning på festen din! Takk! Det enkle er som oftest det beste Det er sikkert og visst Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 Dro ut på sykkeltur med kameraet i sekken etter jobb. Så dette motivet her om dagen, og jommen sto solen perfekt i dag. Bilde 2 - 4 Oktober ƒ/8.0, 1/500s, ISO100 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Fint høstvær derover, også, ser jeg! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Vakkert bilde på 4.oktober - slik er faktisk været her også om dagene. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Perfekt fokus og eksponering på det første bildet. En liten utfordring å få slikt til å sitte her. Fin landlig idyll på det neste. Fint grep å få solen i bildet, spesielt når objektivet tydeligvis tåler dette uten all mulig ghosting og flares. Jeg forsøkte faktisk også med noen varianter med sola i bildet på 35mm 4/10, men fikk det ikke til å fungere helt. En utfordring å finne den eksponeringen som passer best her også. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Bilde 1 var pent og minimalistisk. Liker at alt er mörkt foruten selve lyset og kanten rundt. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 Fint høstvær derover, også, ser jeg! Absolutt, men nå begynner det å bli kjølig! Vakkert bilde på 4.oktober - slik er faktisk været her også om dagene. Takk! Høstværet kan være herlig Perfekt fokus og eksponering på det første bildet. En liten utfordring å få slikt til å sitte her. Fin landlig idyll på det neste. Fint grep å få solen i bildet, spesielt når objektivet tydeligvis tåler dette uten all mulig ghosting og flares. Jeg forsøkte faktisk også med noen varianter med sola i bildet på 35mm 4/10, men fikk det ikke til å fungere helt. En utfordring å finne den eksponeringen som passer best her også. Takk! Ble liveview/manuell fokus og maks forstørrelse på nærmest mulig fokus for objektivet. Veldig vanskelig å bedømme vekens skarphet. På landskapsbildet endte jeg opp med 0EV. Skygger og litt grov kontrast falt i min smak her. Ser ut til at objektivet jobber greit nedblendet, men litt varierende resultater helt åpen. Bilde 1 var pent og minimalistisk. Liker at alt er mörkt foruten selve lyset og kanten rundt. Takk! Det ble litt objektrydding og mørkning rundt lyset i LR. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 I går var vi en tur på Godlia i Oslo. Turen gikk innom Nordre Skøyen hovedgård som er et utmerket sted å fotografere til oktoberfesten. Det var bryllupsfest der i går, så jeg kom over dette motivet: Bilde 3 - 8 Oktober f/4, 1/500s, ISO100 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Flott landskap of fint plaaser sol 4. oktober. Og fin ramme rundt et brylluop i bildet fra 8. oktober.Det stedet serut til å være verdt et besøk før vinteren kommer. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Vet ikke om det er pga profilbildet ditt, men bilde 2 ga meg en skikkelig western-følelse. Stilig! Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2016 Flott landskap of fint plaaser sol 4. oktober. Og fin ramme rundt et brylluop i bildet fra 8. oktober.Det stedet serut til å være verdt et besøk før vinteren kommer. Tusen takk! Ja, på det stedet er det en del motiver verdig fotografering. Allèer og flotte trær. Vet ikke om det er pga profilbildet ditt, men bilde 2 ga meg en skikkelig western-følelse. Stilig! Takk for hyggelig kommentar Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2016 Bilde 4 - 10 Oktober ƒ/3.5, 1/40s, ISO 250 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 To fine Oktoberbilder - Høstbryllup var spesielt stemningsfullt og vakkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå