energy_x Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg lurer på om det er mulig å koble mer enn 1 tv til parabolen? jeg har en nokia parabol. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Det blir nok vanskelig ja... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Med mindre du har to hoder og to tunerer kan det by på problemer å få forskjellige kanaler på forskjellige tv'r, tror jeg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Tja, to hoder er det på de fleste paraboler, men du må ha en ekstra splittersak som jeg ikke husker hva heter som deler signalet, du må også ha to tunere. Om du klarer deg med å vise samme kanal på begge tv'ene så er det bare å dra en coax fra tuneren til andre tv'n. Husker ikke helt om det er en egen utgang på tuneren eller om du må splitte ett signal eller hva pokker. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Nye paraboler bruker RGB... du må splitte RGB signalet ditt. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Skal du bare fordele signalet fra en TV, er det en smal sak. Bare bruk UHF utgangen på tuneren hvis den har en slik, eller massaker scart-kabelen, og sjøt på kabel for bilde og lyd. Evt kjøp ferdige splittere, eller en trådløs AV-sender/mottager. Skal du derimot bruke to TVer/to tunere uavhengig av hverandre, må du som sagt ha to tunere, du må ha to programkort, og du må IKKE ha noen ekstra hoder på parabolen. Du må derimot bytte ut de eksisterende hodene med noe som heter Twin-LNB. Det ser ut som en vanlig LNB, men har to utganger for kabel. Alt fra dette hodet og inn til TV må det altså være to av. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Trenger ikke begynne og splitte og alt mulig skit. Det du gjør er og kjøpe to hoder med twin uttak og to diseq switcher, så er det bare og stappe hver av kablene i tuneren og se på tv . Husk at hvert av hodene tar inn forskjellige posisjoner og kanal pakker , de brukes ikke for å ta inn signalene flere steder. Er ikke helt sikker på om du vil ha to tunere koblet til, eller 2 tver koblet til en tuner. Det går bra, da trenger du bare en scart-padde, fåes for 400,- på elskvip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå