Bjerknez Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Litt usikker på hvordan jeg skal forklare dette så derfor er nok overskriften litt ymse, men jeg prøver... Jeg driver litt på si med å lage hjemmesider for små og mellomstore bedrifter og jeg har lyst til å kunne tilby webhotell uten at jeg har egne servere til dette. Finnes det noen tjenester der ute hvor jeg kan opprette webhotell på kundens vegne slik at jeg kan overføre admin kontrollen til kunde i etterkant slik at det er kunde som sitter igjen med regningen på webhotell og domene. Jeg har nemlig ikke lyst til å kreve inn månedlig beløp fra kunde for plass på et webhotell som jeg er admin for. Var dette forståelig over hodet? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Du vil ha et webhotell for en kunde som andre tar seg av og du bare er admin på? Får du opplysningene som trengs så kan du opprette webhotell for kunden hos alle tilbydere og bare ha innloggingsinfo frem til du ikke trenger det. Be kunden bytte passord så er tilgangen din vekk. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Du vil ha et webhotell for en kunde som andre tar seg av og du bare er admin på? Får du opplysningene som trengs så kan du opprette webhotell for kunden hos alle tilbydere og bare ha innloggingsinfo frem til du ikke trenger det. Be kunden bytte passord så er tilgangen din vekk. Ja, det stemmer. Men greia er den at jeg gjerne skulle sluppet og be kunde fikse dette selv for så og gi meg brukernavn/passord. Kunne tenkte meg å fikse hele greia selv, for så og overdra admin kontrollen til kunde. På den måten slipper jeg å være en mellommann mellom kunde og webhotell support etc. Jeg slipper også og kreve inn månedlige beløp for webhotell. Slik du nevner det er slik jeg har gjort det så langt. Men det føles litt "kleint" og ikke kunne tilby en slik tjeneste, selv om det er på vegne av andre. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Da trenger du bare infoen som trengs for å opprette hotellet i kundens navn så får de regningen i posten Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Da trenger du bare infoen som trengs for å opprette hotellet i kundens navn så får de regningen i posten Ja, men man trenger jo også bankkort opplysninger for å opprette dette på vegne av kunde da de fleste steder krever betaling med kort. Å DET synes jeg blir litt useriøst fra min side og be om. En annen fordel med å kunne tilby en slik tjeneste gjennom tredjepart er at jeg kan forholde meg til EN webhotel leverandør. Hvis kunde skal bestemme hvor han skal ha webhotellet så blir det fort litt mer krøll, selv om det så klart ikke er umulig. Lenke til kommentar
VagaStorm Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Jeg sendte deg en pm. Lenke til kommentar
proisp Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Hei Bjerknez, Vi i PRO ISP tilbyr en slik tjeneste. Jeg sendte deg en PM. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Høres ut som om du går glipp av en fin passiv inntekt her? Hvorfor ikke håndtere dette mot et fast månedlig gebyr på toppen av kostnaden for hosting? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Høres ut som om du går glipp av en fin passiv inntekt her? Hvorfor ikke håndtere dette mot et fast månedlig gebyr på toppen av kostnaden for hosting? Fordi jeg har en 100% stilling utenom dette som jeg prioriterer. Meningen med mitt private firmaer er å tjene noen raske kroner på si uten å binde meg opp i månedlige avtaler etc. Jeg vil selge et produkt uten månedlige kostnader (fra min side). Jeg vil at kunde selv skal være ansvarlig for webhotell og domene ovenfor ProISP og jeg vil helst ikke være noen mellommmann i etterkant. Jeg kan hjelpe kune i etterkant så klart samt bedrive support på solgte tjenester, men da mot betaling. Dog er support via e-post gratis. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Ah ok. Var ikke meningen å legge meg opp i hvordan du gjør ting. Håper du finner en løsning Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Ah ok. Var ikke meningen å legge meg opp i hvordan du gjør ting. Håper du finner en løsning Ingen problem det. Den som spør får svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå