Gå til innhold

Defekt strømforsyning

Anbefalte innlegg

Hei, har et spørsmål angående strømforsyninger, har hatt en p4,med epox hk. radeon9700 og 120g.disk. Maskinen har fungert fint i et halvt år og så kræsjer strømforsyninga, kjøper ny strømforsyning og denne virker i en uke og så gir den seg også! Er det noen som har peiling på hva dette kan være? Noe annet som er merkelig er at jeg kjøpte først en ny strømforsyning som ikke virket, reiste så for å bytte denne og vi testet den i butikken og der var alt i orden, men jeg fikk i alle fall en annen strømforsyning og denne funket heller ikke.Jeg har en annen maskin som jeg så flyttet strømforsyningen over på og da var alt ok samt at den nye funket på den gamle maskinen! :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noe av det samme problemet. PSU ene mine kortslutter med jevne mellomrom, og det er ikke fordi de er overbelastet. Det kan nok være en jordingsfeil et sted i huset ditt, akkurat som det sannsynligvis er i mitt.

Ja men det som er merkelig er at jeg har en annen maskin på samme kursen og den har funket i over et år uten prob.?

Lenke til kommentar

PSU som korslutter pga extern jordfeil? Er ikke det en litt søkt teori, tvilsomt at noe av det du har koblet til PCen er jordet, og dermed spiller det ingen rolle hvilket potensial du har mot jord.

Det er nok mer sannsynlig at det er mye "rusk" på nettet, transienter med høy spenning. Dette varierer alt etter hvor man bor og hva som er koblet til nettet i nabolaget. Og dårlige strømforsyninger tåler ikke slikt.

Sett på et nettfilter og invester i en kvalitet strømforsyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...