Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 407 (2007): bytte ut originalt anlegg i midtkonsoll?

Jinxed

Anbefalte innlegg

Jeg har arvet en Peugeot 407 sedan, 2007-modell. Den har GPS og CD-spiller/radio i midtkonsollen som er originalt. Denne har imidlertid hverken USB-tilkobling, Bluetooth eller DAB. Samtidig kontrolleres en rekke funksjoner via det originale (se bilde). Jeg regner med det vil koste skjorta å oppgradere til noe mer moderne når det gjelder originalt utstyr.

Er det mulig å få inn i USB-tilkobling (både for avspilling av musikk og lading av mobil), samt DAB? Bluetooth er ikke så viktig, men å få ladet mobil og hørt på musikk fra denne er helt sentralt. Og mens FM-nettet skal slukkes er det like greit å få DAB også.

Noen som har forslag til løsninger som er 1) gjennomførbare for en med ti tommeltotter; og 2) som ikke koster skjorta?

All hjelp er hellig! Tusen takk :)

post-90761-0-28217600-1475495617_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes, tusen takk, da får jeg i det minste DAB og Bluetooth. Kanskje. Ser at kabelen man trenger for kablet tilkobling er en eldre type som i alle fall ikke passer til nåværende iPhone 6S-kontakt (smal og flat kontakt). Dension støtter kun iPhone opp til 5S, uvisst hvorvidt 6/6S støttes… Men, med Bluetooth løser dette seg, for så vidt.

Dessuten, min 407 har GPS-skjerm. De fleste 407 fra denne perioden har ikke dette. Det står i produktbeskrivelsen at "informasjonen vises på bilens multifunksjonsdisplay". Dette displayet består av kun av fire linjer. Spørsmålet er dermed om informasjonen vil komme opp på min GPS-skjerm, siden bilen ikke har dette 4-linjers displayet…

Mysteriet tykner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...