AfterGlow Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 «Viveport» er nå et faktum.HTC har lansert en egen nettbutikk for VR-apper Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Er det noe kobling mellom Viveport og Steam, eller må man nå velge hvilket av stedene man ønsker å ha spill? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Er det noe kobling mellom Viveport og Steam, eller må man nå velge hvilket av stedene man ønsker å ha spill? Medaljens bakside når launcher, comunity, store og alt mulig annet sauses sammen i ett produkt. Man slipper ikke unna med kun ett produkt spesielt lenge. Hvorfor skulle vi behøve steam for å spille i utgangspunktet? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jeg har nå hvertfall ikke lyst til å måtte lage flere profiler og flere ventelister, så om spill man kjøper ett sted kan også brukes på f.eks Steam så er jo det bare bra. Om Viveport og Steam blir separate holdet jeg meg like gjerne til Steam... *ikke lest artikkelen Lenke til kommentar
blind&gal sløvhjerne Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Viveport er vel HTC sin måte å få igjen for alle pengene de investerer i spillutviklere, de får muligens mindre igjen hvis alt bare selges på Steam, samtidig så myser HTC en del på det kinesiske markedet og for å selge VR briller der må også kineserne få god tllgang på VRinnhold. HTC håper kanskje Viveport skal gjøre det stort i asia. Lenke til kommentar
cairn Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Er det noe kobling mellom Viveport og Steam, eller må man nå velge hvilket av stedene man ønsker å ha spill? Medaljens bakside når launcher, comunity, store og alt mulig annet sauses sammen i ett produkt. Man slipper ikke unna med kun ett produkt spesielt lenge. Hvorfor skulle vi behøve steam for å spille i utgangspunktet? Tja, HTC Vive kjører med SteamVR som kommer med Steam. Det funker ganske godt. SteamVR støtter også Oculus. Kanskje SteamVR på sikt vil støtte PlaystationVR til PC? Oculus støtter ikke HTC Vive (såvidt jeg vet). Steam har gjort det ganske "lurt" i å implementere ting i Steam. Steamworks VR og OpenVR og alt det der man trenger for å klaske inn støtte for et par briller gjør det nok enklere for mange å bruke det til utvikling enn f.eks. Oculus SDK. Se kommentar fra en H3VR-utvikler her om hvorfor Steam er et bedre valg enn Oculus (for dem): https://www.reddit.com/r/Vive/comments/54byzj/h3vrs_anton_breaks_down_why_he_has_given_up_on/ De fleste av oss har hatt Steam i årevis, og for meg personlig er det ingen ulempe at VR-oppsettet ligger i Steam. Spillene jeg har som støtter både VR og vanlig har en opsjon om de skal starte som VR eller ikke (f.eks. Project Cars). Interfacet med VR er heller ikke så dumt. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 For meg er det viktig at spill jeg kjøper fungerer uansett briller. Og spillene bør være tilgjengelig i flere kanaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå