Gå til innhold

Jakten på en små android med stort batteri

Anbefalte innlegg

Jeg bruker i dag Sony X10 mini og Galaxy S2 med modifisert OS som har gitt meg batteritid på 4-7 dager med lett bruk. Nå har klarer ikke lenger X10'n å koble opp til google (sertifikatfeil) og S2'ns batteri begynner å bli dårlig. Jeg trenger derfor å erstatte begge.

Jeg trenger både Telenor- og Telia-dekning. Derfor trengs to telefoner (Eller kanskje en dobbelsim kan gjøre nytten?)

Begge telefoner må:

- kjøre android

- støtte 5ghz wifi

- støtte exchange (endel sony-modeller har vært buggy på dette)

- ha ekte batteritid på minst 100 timer ved lett bruk (wifi av, mobildata på kun et par timer om dagen)

- ha 4G

- mikrofon med støykanselering

- ha usb-thethering (wifi bruker mer strøm)

- tåle mer enn Galaxy S2 (som har knekt to ganger i lomma ved høyt kneløft)

- helst ha høytaleren på forsiden

- helst tåle en vannsprut

Primærtelefonen bør ikke være større enn S2. (Jeg foretrekker en tykk X10 fremfor pappskiven S2)

Sekundærtelefonen bør være minst mulig i ytre mål

Primærtelefonen brukes til ringing, kart, dashcam i bilen og som 4G modem.

Sekundærtelefonen brukes normalt bare til ringing, men trenger å kunne erstatte primærtelefonen der den mangler dekning eller er tom for strøm.

Ytelsesmessig holder det med ytelsen til S2. Det merkes at den sliter litt når den en sjelden gang er dashcam samtidig som det pågår en samtale med samtaleopptak og jeg prøver å finne frem noe i kalenderen. Så litt mer ytelse kan være greit.

Noen som har forslag til passende modeller?

Jeg fikk øynene litt opp for oukitel-k10000 ( http://www.androidheadlines.com/2016/01/featured-review-oukitel-k10000.html ) pga batteritid, men den mangler både støydemping på mic, og 5ghz wifi. Også er den egentlig altfor stor.

Endret av petterg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...