Lomeus Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Hei. Golf mk5 2007 mod 1.9 TDI Når jeg starta bilen på vei til jobb i dag så begynte olje sensoren og lyse. Stoppa på veien og peila, hvor det virka som det var litt lite olje. Fylte på 0.5l og da var oljen innenfor ønsket område. Når jeg da kjørte videre etter ca 10 min så lyste fremdeles olje sensoren? Kan den være defekt, evt noe med microswitchen ved panseret? (leste bare noe om dette på et britisk forum). Noen forslag, eller må jeg bare levere den til et verksted å få sensoren byttet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Mener du sensor for oljeTRYKK eller oljeNIVÅ? Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Mener du sensor for oljeTRYKK eller oljeNIVÅ? Mener oljeNIVÅ (tror jeg). Er som den over, bare at det ikke står sensor. Olje og den gakkete/bølgete streken under Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Har opplevd dette en gang på min -06 A4. Nivåvarsel lyste, og nivået på peilepinnen var akkurat på min, så jeg fylte på litt. Etter en stund lyste den igjen, men da var det nok olje (litt over min). Fylte på så det var opp mot max, og etter dette har jeg ikke får varsel. Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Ok. Kan peile når den er kald før jeg kjører fra jobb etterpå, også kan jeg se da. Vis den ikke er opp i mot max, så kan jeg kjøpe mer olje på vei hjem og fylle. Så får jeg se. Er som regel alltid noe som kan gjøres på en litt eldre bil, og det er alltid dårlig timing. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Etterfylle litt olje er vel noe av det enkleste som gjøres på en gammel bil :-) Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Etterfylle litt olje er vel noe av det enkleste som gjøres på en gammel bil :-) Veldig sant, fylte olje 3 ganger i mnd på min forrige bil. Men første gangen jeg har fått en feilmld på denne. Bare glad vis jeg kan slippe å levere den til verksted! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Så lenge du vet den har nok olje, og oljeTRYKKlampen ikke lyser, lar du den bare lyse. Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Var ikke oljetrykk nei, bare oil Level low. Men bare irriterende at lyset ikke skrudde seg av når jeg fylte. Lenke til kommentar
Duppsko89 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Stort sett sensor som er årsaken til denne lampen (sitter skrudd inn i bunnpannen med tre skruer, og bør byttes i forbindelse med oljeskift av naturlige grunner). Lampen kan forsvinne hvis feilen ikke er permanent på sensoren. For når panseret har vært åpnet og lukket igjen, så er bilen programmert til å tro at du har peilet og etterfylt olje, derav så kommer ikke lampen opp igjen før sensoren etter en stund har målt oljen på nytt (dette gjelder når sensoren er ok). Jeg har vært borti at instrumentet har vært årsak også, men det er sjelden tilfelle. Endret 5. oktober 2016 av Duppsko89 Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2016 Nå et par dager etter at jeg etterfylte olje så sluttet plutselig oljen å lyse etter at jeg startet og stoppet bilen igjen på butikken. Så virker som det løste seg. Er nok som du sier at sensoren målte på nytt etter at jeg åpnet og lukket panseret. Takk for svar ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå