Kurt Lekanger Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Mange rapporterer om store problemer etter Windows 10-oppdatering Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Problemene er nok lite, har kun problem med 1 pc av 10. Så tror de fleste etter å ha installert Windows 10 Anniversary Update. Kan blosse helt i oppdateringene hvis det feiler, og gir "Oppdateringene feiler Tilbakestiller oppdateringene..." 3 ganger for så å starte normalt. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 To bemerkninger til denne: For det første satt den i gang uten å spørre om lov. Jeg forlot pcen for å dra i møte og da jeg kom tilbake var den i gang, fikk ingen sjans til å lagre arbied etc. For det andre *fjernet* den hyper-v fra maskinen min! Det andre var ikke kun negativt. Det var litt irriterende å rydde opp etterpå men den fikset også et problem jeg hadde med at virtuelle switcher 'arvet' settinger ved sletting/oppretting av nye switcher. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 To bemerkninger til denne: For det første satt den i gang uten å spørre om lov. Jeg forlot pcen for å dra i møte og da jeg kom tilbake var den i gang, fikk ingen sjans til å lagre arbied etc. For det andre *fjernet* den hyper-v fra maskinen min! Det andre var ikke kun negativt. Det var litt irriterende å rydde opp etterpå men den fikset også et problem jeg hadde med at virtuelle switcher 'arvet' settinger ved sletting/oppretting av nye switcher. Fjernet hyper-v? Hvorfor? Har MS klikka helt med oppdateringene sine? Det er en bekymringsverdig trend de har gående me då overkjøre brukeres valg med oppdateringer og ymse. AtW 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Hvis jeg har forstått det rett så er ikke denne oppdateringen, eller 'anniversary update', *egentlig* oppdateringer som sådan. Det er *reinstalleringer*. Det kan hende at de har glemt å ta med alle mulige roller under reinstalleringer, det kan også være en bevisst utelatelse, enten fordi installeren oppdaget feil på min hyper-v rolle, eller kanskje hyper-v utelates hos alle hvis denne feilen er svært utbredt.. Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Dette er da ikke overraskende? MS har gått mer eller mindre bort fra testing in-house, og lar kundene betateste i stedet. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Dette er da ikke overraskende? MS har gått mer eller mindre bort fra testing in-house, og lar kundene betateste i stedet. Android og iOS innførte denne nye trenden, og MS følger etter. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Nok et kryss i margen for hvorfor jeg kun bruker Windows (10) til spill og film... ...dess mindre man bruker den til, dess bedre. -Men om det kommer en oppdatering som ødelegger Grub'en min blir jeg knotten. Lenke til kommentar
kari melby Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Det er vel ikke så mye problemer med dette skulle jeg tro. Er jo reinstallasjoner. Oppdatert til Windows 10 og alle andre oppdateringer etter det. Aldri hatt noe problem. Pc har ikke "fryst" og den er faktisk blitt mye raskere etter siste runde med omstart. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Det er vel ikke så mye problemer med dette skulle jeg tro. Er jo reinstallasjoner. Oppdatert til Windows 10 og alle andre oppdateringer etter det. Aldri hatt noe problem. Pc har ikke "fryst" og den er faktisk blitt mye raskere etter siste runde med omstart. Og forhåpentligvis kan du sjøl fikse problem(et/ene), om det en vakker dag skjer på din computer? -Er desverre mange der ute som ikke har en pipling på hvor de skal starte om maskinen går ned. -Ikke alle som har muligheten til å fikse ting, just like that. Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Finnes det en fiks? Man kan jo slå av hele oppdaterings tjenesten, kanskje lurt? (Google det hvis noen lurer.) 1 Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Problemene er nok lite, har kun problem med 1 pc av 10. Så tror de fleste etter å ha installert Windows 10 Anniversary Update. Kan blosse helt i oppdateringene hvis det feiler, og gir "Oppdateringene feiler Tilbakestiller oppdateringene..." 3 ganger for så å starte normalt. Du mener at 1 av 10 er lite, ja... Det spørs vel om support hos Microsoft mener det samme... De har 400 mill installasjoner av Windows 10 nå. Dersom 1 av 10 feiler gir det i størrelsesordenen 40 millioner brukerstøtte-henvendelser globalt, bare på dette... 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Problemet er vel større at folk ikke vet hvorfor det feilet. Da KB etter eller annet eller feilkode gir ikke fornuftig svar. Hadde man fått feilet windows 10 oppgradering på grunn av AMD skjermkort drivere eller windows er ikke aktivert. Ville det vært mye enklere å få hjelp. Uansett tviler jeg på microsoft bryr seg, da folk ha får alternativ hvis de først har betalt for lisens. Fleste kjøper OEM lisenser da får man ikke med support = Case closed. 1 Lenke til kommentar
oyso Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 jeg har ikke hat problem med denne oppdateringen 1 Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 hehehehahahahohohohihihi teite mirco$nuffers, får som fortjent. M$ i et nøtteskall. Gud bevare vårt stakkars fedreland,, ikke micro$nuffers. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 To bemerkninger til denne: For det første satt den i gang uten å spørre om lov. Jeg forlot pcen for å dra i møte og da jeg kom tilbake var den i gang, fikk ingen sjans til å lagre arbied etc. For det andre *fjernet* den hyper-v fra maskinen min! Det andre var ikke kun negativt. Det var litt irriterende å rydde opp etterpå men den fikset også et problem jeg hadde med at virtuelle switcher 'arvet' settinger ved sletting/oppretting av nye switcher. Fjernet hyper-v? Hvorfor? Har MS klikka helt med oppdateringene sine? Det er en bekymringsverdig trend de har gående me då overkjøre brukeres valg med oppdateringer og ymse. AtW Sjekket mine maskiner, og finner ikke noe som helst galt med Hyper-V hos meg. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 (endret) Det positive med (nesten) fubar win-oppdateringer; Vi tjener kassen på å reboote PC'er, da kundene ofte ikke har tålmodighet til å la window arbeide ferdig med oppdateringene. -Noen som savner ei statuslinje eller snurrende hjul, for å få en feel om ting kjører, eller har fryst? -Mange laptopper har jo dessuten fjerna ledlampa som viser tegn til aktivitet på harddisken. -Blir verre og verre denna 'dumifiseringa'... Makan til drittsyst detta win10. -Er ikke fanboi av ios eller apple, men er langt mindre kritisk til ios enn det jeg var få måneder sia. Endret 3. oktober 2016 av Sandormen Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Det positive med (nesten) fubar win-oppdateringer; Vi tjener kassen på å reboote PC'er, da kundene ofte ikke har tålmodighet til å la window arbeide ferdig med oppdateringene. -Noen som savner ei statuslinje eller snurrende hjul, for å få en feel om ting kjører, eller har fryst? -Mange laptopper har jo dessuten fjerna ledlampa som viser tegn til aktivitet på harddisken. -Blir verre og verre denna 'dumifiseringa'... Makan til drittsyst detta win10. -Er ikke fanboi av ios eller apple, men er langt mindre kritisk til ios enn det jeg var få måneder sia. -Og gudene veit hva Microsokk har gjort med Windows 7 oppdateringsserverne. -Eneste reelle måte å oppdatere en clean maskin er å bruke WSUS Offline Updater, ellers går det minimum 1 1/2 dag, bare på oppdateringene. Pføy. 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Problemet er vel større at folk ikke vet hvorfor det feilet. Da KB etter eller annet eller feilkode gir ikke fornuftig svar. Hadde man fått feilet windows 10 oppgradering på grunn av AMD skjermkort drivere eller windows er ikke aktivert. Ville det vært mye enklere å få hjelp. Uansett tviler jeg på microsoft bryr seg, da folk ha får alternativ hvis de først har betalt for lisens. Fleste kjøper OEM lisenser da får man ikke med support = Case closed. Ja, ikke fortell... ...Windows 10 forsøker jo å være hyggelig å oppdatere drivere automatisk. Utallige ganger har jeg måtte avinstallere diverse Synaptic touchpad-drivere, ettersom Windows tvinger inn dritt som får pad'en til å oppføre seg som en spastiker med tics. -Mangler bare at Cortana utvikler tourettes... Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 To bemerkninger til denne: For det første satt den i gang uten å spørre om lov. Jeg forlot pcen for å dra i møte og da jeg kom tilbake var den i gang, fikk ingen sjans til å lagre arbied etc. For det andre *fjernet* den hyper-v fra maskinen min! Det andre var ikke kun negativt. Det var litt irriterende å rydde opp etterpå men den fikset også et problem jeg hadde med at virtuelle switcher 'arvet' settinger ved sletting/oppretting av nye switcher. Fjernet hyper-v? Hvorfor? Har MS klikka helt med oppdateringene sine? Det er en bekymringsverdig trend de har gående me då overkjøre brukeres valg med oppdateringer og ymse. AtW Sjekket mine maskiner, og finner ikke noe som helst galt med Hyper-V hos meg. Nå har jeg akkurat oppdatert en annen maskin med hyper-v og der er rollen intakt. Den virtuelle switchen på den første maskinen var som sagt ikke helt god så jeg kan ikke utelukke at installeren fjernet rollen som en del av en oppryddingsprosess. Dessuten er det et par uker siden jeg gjorde det så for alt jeg vet kan Microsoft ha gjort endringer på den oppdateringen siden den gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå