HBOnative Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Kan robotene noensinne ta over?ANNONSE: Verdens smarteste mennesker frykter kunstig intelligens Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Ut av alle filmer som har forsøkt å presentere AI, så synes jeg mesteparten er tragiske og absurde og ofte faller på sin egen urimelighet, deriblandt at mennesker ønsker å gi AI menneskelige trekk og ser totalt vekk at "tankegangen" maskinen har kan være helt annerledes, menlig at den vil være logisk. Anvbefale alle å se (eller lese) Colussus. Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 A.I i sin hollywood romantiske betydning er ikke mulig. Man får ikke sentiente skapninger av ett binært språk. Nei, man må først forstå hvordan liv og bevissthet oppstår i naturen. Pseudo A.I, vil vi derimot se langt mer av. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Høy intelligens betyr som regel bedre evne til å tenke abstrakt. Men jeg lurer på om de egentlig tenker abstrakt NOK.Jeg tror problemet er vesentlig større at man har som Allostasis sier over, psuedo-AI. Altså en AI som ikke faktisk er intelligent og ikke kan sette seg inn i andres situasjon, men lager algoritmer og kommer frem til konklusjoner som ikke tar menneskelige hensyn i betraktning. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Høy intelligens betyr som regel bedre evne til å tenke abstrakt. Men jeg lurer på om de egentlig tenker abstrakt NOK. Jeg tror problemet er vesentlig større at man har som Allostasis sier over, psuedo-AI. Altså en AI som ikke faktisk er intelligent og ikke kan sette seg inn i andres situasjon, men lager algoritmer og kommer frem til konklusjoner som ikke tar menneskelige hensyn i betraktning. Det er ikke et absolutt krav at AI skal være med "menneskelige hensyn", det kan godt være krav/ønske fra Hollywood eller de som eksperimenterer med slike ting... og der blir egentlig det aller viktigste at AI skal helst være "som oss". Vi har flere milliarder slike som oss, og enda mer på vei, så jeg ser ikke helt vitsen med å imitere noe som finnes i bøtter og spann fra før av. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Normalt at di smarteste frykter noko som mest sannsynlig vil være enda smartere. Burde vel ikkje være så veldig vanskelig å kode ein AI som blir ops på seg sjølv og egen eksistens. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Jeg tror ikke mennesket er intelligente nok til å lage ny, ekte intelligens. Kanskje kan vi aldri bli det. Jeg er uansett mye mindre redd for kunstig digital intelligens enn for ekte menneskelig idioti... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå