Gå til innhold

Tjukk som mulig lampettledning

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Tenker du med størst mulig tverrsnitt eller med mye isolering?

tjukk som mulig selve kabelen, skal gå kraftigsignaler over lang avstand.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Gud veit hva han egentlig spør om. Om personen kan forklare hvilken oppgave denne kabelen skal ha, så hjelper det mye.

"skal gå kraftigsignaler over lang avstand." gir ingen mening. Absolutt ingen mening. :-D

nei vel, kraftige signalere over lange strekk krever tjukke ledere.

hvis lampettledning bare er 0.75mm så er det for lite.

da kanskje ett annet alternativ, derfor jeg spør her fordi jeg ikke ver hva eller hvor jeg finner det jeg trenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Det skal brukes fra gitar, bass forsterkere til kabinett, alt fra 4 til 16 ohms, og poenget er at det ikke sakl miste kvalitet over så langt strekk, derfor tjukke ledere.

Lenke til kommentar

Ok, så mellom forsterker og høyttalere. Ingen mulighet til å flytte forsterker nærmere høyttaler, og heller ha lenger jack til gitaren? Du må godt opp i tverrsnitt på lang kabel mellom forsteker og høyttaler.

Er det XLR, Speakon eller jack mellom forsterer og høyttaler?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Ok, så mellom forsterker og høyttalere. Ingen mulighet til å flytte forsterker nærmere høyttaler, og heller ha lenger jack til gitaren? Du må godt opp i tverrsnitt på lang kabel mellom forsteker og høyttaler.

Er det XLR, Speakon eller jack mellom forsterer og høyttaler?

ja mellom forsterker og høyttalere, ingen mulighet til å flytte. blir jack til jack.

så ja jeg må ha en tjukk kabel, jeg skal også ha flere av disse, så med "orginale" kabler kan dette bli dyrt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hvor høye effekter snakker vi om hvis du er redd for at 4mm kabler blir for varme?

Hvorfor ikke spørre om høyttalerkabler i utgangspunktet når man skal ha tak i høyttalerkabler...

fordi høyttalerkabler er dyrt når jeg trenger ca 100m til sammen. og det er ikke så farlig hva det heter så lenge den har tjukke ledere.

jeg vet ikke om 4mm blir for varme, men som sagt vil jeg heller ta i litt for sikkerhets skyld og kvalitet, slik at det ikke blir noe tap i signalet over 20m.

signalet vil variere fra 4 til 16 ohm og output vil nok være max 120w, høyttalere kan dra opp til 350w.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Tips: Om de skal være stasjonært montert er 2,5mm2 PR billig, og ikke fleksibelt i det heletatt. Takler veldig fint den effekten du skriver du trenger.

hva med signaltap over så langt strekk, det er heller viktigst.

hvor får man tak i disse 2.5mm PR kabel

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan det ser ut med 10mm2 kabel i en jackplugg?

Hvis man er redd for effekttap, burde utstyret modifiseres så man bruker noe vesetlig kraftigere enn jack. Hva med 25A støpsel og kontakt. ;):D

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Lurer på hvordan det ser ut med 10mm kabel i en jackplugg?

får vel altids plass, men 10mm er vel litt å ta i.

jeg bare lurer hvis 2x4mm holder på et slikt strekk, med slik effekt og ingen signaltap så er jo det greit.

noe sted i oslo jeg kan få kjøpt 20m så jeg får testet det her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...