harlex Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Driver på og bygger ut litt hjemmeautomasjon hjemme. Går stort sett for Zwave-produkter og de fungerer finfint. Har imidlertid noen 433 enheter. Har et problem med disse. Har tidligere uproblematisk koblet opp fire plugin kontakter fra nexa (per-1500) som kan styres via zipabox appen og egen nexa lysbryter. Nå får jeg ikke koblet opp flere brytere... Prøvd ørten ganger både med like nexa som jeg har og noen fra cotech. I begynnelsen trodde jeg at enheten ble funnet men bare ikke fungerer. Nå har jeg kommet til at zipaboxen "finner" enheter uansett om jeg har koblet til eller ei. Med andre ord får jeg treff på 433 plugin kontakter selv om jeg ikke har dem. Jeg kan tilsynelatende legge til ubegrenset med kontakter (som selvsagt ikke fungerer ettersom de ikke eksisterer) Dette gjelder ikke Zwave-produkter eller f.eks 433 magnet kontakter... Noen som har opplevd tilsvarende og/eller har noen løsning på dette? Hilsen nybegynner Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Du må først lage pluggene i Zipato, så må du sette kontaktene i læringsmodus. Når du da trigger de i interfacet ditt vil de bli parret sammen. Lenke til kommentar
harlex Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Du må først lage pluggene i Zipato, så må du sette kontaktene i læringsmodus. Når du da trigger de i interfacet ditt vil de bli parret sammen. Har prøvd det aller meste (pluss litt til) men i natt fikk jeg det til Har kommunisert endel med zipato-support så kanskje de har foretatt seg noe med boksen min... Uansett... Det fungerer nå og da er alt bare velstand.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå