Gjest medlem-329093 Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Er det noe på gang snart? Jeg venter... noen som har hørt noen rykter? Eller må man vente på nyheter/oppdateringer til i morgen siden månedsskiftet var på helg denne måneden? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Kan du utdype er du snill? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Kan du utdype er du snill? Jeg vet ingenting Bare lurer på om noen har hørt rykter om det kommer noen mobilabonnement med fri databruk snart... Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Du kan sette et tidsperspektiv mellom 5 minutter og 20 år. Så usikkert er det angående kvotefrie datamengder på mobiltelefoni abonnementer. Brått kommer det inn noen som tilbyr og da må resten av flokken følge etter. Men sånn som det ser ut per dags dato er ingen interesserte i det, for da vil omtrent den siste inntektskilden forsvinne, foruten spesialnumre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 119 danske kroner for fri tale/sms/mms/data i Danmark... Håper noen fra norske mobilselskaper leser dette og føler seg truffet... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 (endret) Hvis det er: https://www.plenti.dk/home Bør du lese det som er i liten skrift: Min. pris 1. md. 119 kr. + betalingskortgebyr. Udover fri data på mobilen får du 50GB til datadeling. Så fri hastighet hjelper lite hvis man er låst til 50 GB i måneden. Hvis det ikke er jeg som misforstår. Men jeg håper vi få 1-10 TB pakker. Slik vi kan si opp Coax\DSL linjene og gå til mobilt bredbånd. Fint hvis man ikke får fiber. Endret 3. oktober 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Hvis det er: https://www.plenti.dk/home Bør du lese det som er i liten skrift: Min. pris 1. md. 119 kr. + betalingskortgebyr. Udover fri data på mobilen får du 50GB til datadeling. Så fri hastighet hjelper lite hvis man er låst til 50 GB i måneden. Hvis det ikke er jeg som misforstår. Nei, det er fri bruk av data på mobilen, men oppretter man wifi hotspot og deler mobildata med f.eks. PC, nettbrett eller annet så har man en kvote på 50GB som man kan bruke til deling. Slik jeg har forstått det Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 50GB vil bli kjapt oppbrukt hvis man deler linja med PC og er relativt aktiv på internett..tror ikke jeg skal si opp bredbånd med det første 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jeg ser ikke fordelen med det bortsett fra prisen er vel god: https://www.chess.no/abonnement/bredbaand https://www.ice.no/private/mobile-broadband/ Per dags dato er nok disse billigst. Telelevrandørene sier norge er vesentlig dyrere en danmark å bygge ut. Så har sterk mistanke prisene ikke vil falle med det første, men er jo lov å håpe. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Hva de sier og hva som er fakta er jo to forskjellige ting... Sannheten er vel heller at de har foretatt undersøkelser og funnet punktet hvor naivitet og vilje/evne til å betale krysser hverandre i Norge, og de krysser ganske høyt på prisskalaen så de har mest lyst til å fortsette å melke ola og kari for tre til fem ganger hva de får ut av folk i nabolandene. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 (endret) Vanskelig å sammenligne oss med f.eks. Sverige, da de satset på fiberutbygging tidlig på 2000-tallet mens Norge enda var på ADSL/ISDN-stadiet. Telenor og Netcom mente det ville være mere tilgjengelig og billigere å oppgradere telesentralene til ADSL istedet for å grave ned fiber overalt. Selv på hytta til tante ute på landsbygda i Sør-Sverige har de fiber nå. Nå merker vi effekten av det. I Sverige koster 100Mbit en slikk og ingenting, i Norge er det svindyre månedspriser. Endret 3. oktober 2016 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Teleselskapene i Norge prøver å få alle til å tro at hastighet er det viktigste, og driter i alle oss som ber om høyere datakvoter istedet. Og så lenge vi er dumme nok til å ha abonnement med høy hastighet og lav datakvote, vil de bare fortsette med det. Hvis alle hopper over til Hello, som fokuserer på mer data istedet for hastighet, vil de andre nok se seg nødt til å følge etter. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Greia er må som det var for 10 år siden. 98% av befolkningen kan ingenting om teknologi og det utnytter selskapene. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Teleselskapene i Norge prøver å få alle til å tro at hastighet er det viktigste, og driter i alle oss som ber om høyere datakvoter istedet. Og så lenge vi er dumme nok til å ha abonnement med høy hastighet og lav datakvote, vil de bare fortsette med det. Hvis alle hopper over til Hello, som fokuserer på mer data istedet for hastighet, vil de andre nok se seg nødt til å følge etter. Og https://www.hello.no/ er særlig bedre en chess.no her? Chess er opptatt av høy hastighet\mye data og uten bindinstid. Hello er en telenor leid levrandør, så Ice.no eller chess er nok bedre. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 (endret) Teleselskapene i Norge prøver å få alle til å tro at hastighet er det viktigste, og driter i alle oss som ber om høyere datakvoter istedet. Og så lenge vi er dumme nok til å ha abonnement med høy hastighet og lav datakvote, vil de bare fortsette med det. Hvis alle hopper over til Hello, som fokuserer på mer data istedet for hastighet, vil de andre nok se seg nødt til å følge etter. Og https://www.hello.no/ er særlig bedre en chess.no her? Chess er opptatt av høy hastighet\mye data og uten bindinstid. Hello er en telenor leid levrandør, så Ice.no eller chess er nok bedre. Chess er jo eid av Telia, mens Hello er deleid av Altibox. Andre relativt uavhengige operatører er Komplett Mobil, Banzai, Lyca Mobile og Chilimobil. redigert: Banzai er visst ute av kampen. Jeg har ikke fulgt med her. Endret 4. oktober 2016 av Zlatzman Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Teleselskapene i Norge prøver å få alle til å tro at hastighet er det viktigste, og driter i alle oss som ber om høyere datakvoter istedet. Og så lenge vi er dumme nok til å ha abonnement med høy hastighet og lav datakvote, vil de bare fortsette med det. Hvis alle hopper over til Hello, som fokuserer på mer data istedet for hastighet, vil de andre nok se seg nødt til å følge etter. Og https://www.hello.no/ er særlig bedre en chess.no her? Chess er opptatt av høy hastighet\mye data og uten bindinstid. Hello er en telenor leid levrandør, så Ice.no eller chess er nok bedre. Kommer helt an på hva du er ute etter. Ungene mine har Hello med 1 GB for 98 kr i mnd. Kun Ice som tilbyr like mye til den prisen. Chess tar jo dobbelt pris. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Vel jeg har kontantkort jeg får 300 mb gratis, så etter det er brukt opp kan jeg betale 20 kr eksta for 300 mb per dag. Så det er avhenging hva man er ute etter. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Jeg har 10 GB og betaler 300,-/mnd. Syns det er en ok pris å betale per nå. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Har Hello med en GB selv. Bruker wifi hjemme og på tog, etc. Trenger bare mobildata til å vise billetten på tog og buss... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Jeg har 10 GB og betaler 300,-/mnd. Syns det er en ok pris å betale per nå. Hvilket selskap er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå