Odd R. Valmot Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Ikke invasiv måler for blodsukker og andre blodparametre.Norsk sensor måler blodverdier uten å stikke. 400 millioner diabetikere er bare en flis av markedet Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Dette er spennende NÅR det virker. Har til gode å se at det faktisk virker. Noe som ikke virker, da kan jeg like så godt få en pris for tidsmaskinene min. Den kommer til å virke, æres ord! Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Det her er jo ting smartklokke produsentene helt sikkert ønsker å ha med på sine toppmodeller. Oppkjøp kommer nok fort hvis det fungerer. 2 Lenke til kommentar
KWPHWF43 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Blodsukker er ekstremt vanskelig å måle fordi det er så mange ting som kan virke inn på det, som matinntak, fysisk aktivitet, angst og stress etc. For en diabetiker er det spesielt viktig å kunne forutsi om nivået er på vei opp eller ned, ikke bare hva det er her og nå. 1 Lenke til kommentar
Odd Sjølseth Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jeg mener presentasjonen av denne dingsen overselger teknologien. Slik jeg oppfatter teksten over måler den ikke blodsukkeret, den måler nivåer i underhudsvevet, og det er ikke alltid synonymt med blodsukkernivået. Nivået i vevet kommer først en stund etter endringer i blodsukkeret. Med et blodsukkernivå som endrer seg ganske raskt, som spesielt Diabetes1-folk kan være utsatt for, vil ikke denne gi noe øyeblikksbilde av hva blodsukkeret er, men hva det var for kanskje 20-30 minutter siden. Det er altså en forsinket avlesning i motsetning til det en får av blodsukkermåling ved hjelp av et lite nålestikk. Måleren har helt sikkert en del positive egenskaper for mange brukere, ville bare nevne det jeg mener/tror er begrensningen. 1 Lenke til kommentar
Bjørn B. Larsen Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Jeg er enig med deg i at denne presentasjonen overselger teknologien på alle måter. Ikke minst når det gjelder når det blir tilgjengelig. I dag måler jeg blodsukkeret med et stikk, og da tror alle at det er øyeblikksverdien som måles. Da må det være mulig å få til et sanntidssysem som måler øyeblikksverdier. Dagens sanntidssystem, med stikk fra en sensor som henger på armen, viser hva blodsukkeret var for 15-20 minutt siden. Denne optiske saken bør bli bedre enn det, når den blir ferdig. Lenke til kommentar
Terry Williams Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Norge ligger langt bak, VERDENS FØRSTE blodsukker trend måling uten å perforere huden er ankommet og er for salg. Se video her: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå